Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  انواع انسولین - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۰,۳۷۳ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

انواع انسولین

+1 امتیاز
باسلام و خسته نباشید خدمت دکتر عزیز. می خواستم بپرسم  انسولین چند نوع است؟ باتشکر از شما و سایت کاملتون.
پرسش ۱۱/اسفند/۱۳۹۳ ۱۰:۵۷:۰۷ در داروها و مکمل ها از sara38 (250 امتیاز)

1 پاسخ

0 امتیاز
تقسیم بندی انسولین از نظر به اصطلاح شیمیایی و ژنریک و تجارتی آنقدر زیاد است که از حوصله این برنامه که سهل است ، جلسات متعدد سمینار ها هم خارج است. باز مطلب را خیلی خیلی ساده می کنیم. به طوری که بازدیدکننده های سایت ما که مخاطبین هوشمند ما هستند اما ممکن است در که تویشان پزشک نباشد، همین طور است، بتوانند وقتی که کانال را عوض می کنند یک چیزی دستگیرشان بشود. ضمنا باید طوری بیان کنیم که خسته نشوند، پیچیده نشود، ملال آور نشود والا کانال را عوض می کنند. چهار نوع ما انسولین داریم. می توانیم خلاصه اش کنیم. عرض می کنم 400 نوع داریم. بیشتر. خلاصه می کنیم به 4 نوع. معروف ترین نوع انسولین که بیماران دیابتی می شناسند رگولار است. یا انسولین ساده. یا انسولین استاندارد. یا انسولین کریستال. تمام این ها یکی است. یک مترادف است.
انسولین اول  R یا ریگولار.
انسولین دوم از نظر شهرت NPH  است. NPH. با انسولین N نشان داده می شود. بیماران دیابتی ما با این نوع انسولین خیلی خوب آشنا هستند. این انسولین شیری رنگ است. مات است. فرق اش با آن یکی اگر با هم نشان بدهند شما متوجه می شوید، این انسولین شیری رنگ و مات است. کدر است. مریض ها اسمش را گذاشته اند انسولین شیری. ما هم از آنها یاد گرفته ایم می گوییم شیری! هیچ اشکالی ندارد لغت خیلی خوب و ساده ای است. انسولین کریستال ها هم گاهی مریض ها می گویند آبی ، ما هم می گوییم آبی. انسولین NPH داخل ورید قابل تزریق نیست، ممنوع است. باعث مرگ می شود و شوک آنافلارکی* . انسولین NPH ، pH 7.2 است. این pH ها از این جهت توضیح می دهم که این ها وقتی مخلوط می شود انسولین رگول است با انسولین NPH قابل اختلاط است. مخلوط می شود. مریض ها با هم می کشند و تزریق می کنند. انسولین ها را از نقطه نظر 3 مولفه با هم تقسیم می کنند. یک شروع اثر. آن ست . مقصود از شروع اثر یعنی زیر جلد الان صحبت ما. و مقصود ما هم دیابتیک ها هست. نه بیماران و افراد سالم. مولفه دوم اوج اثر. ماکزیمم اثر یا پیک اثر انسولین. سوم مولفه سوم، دوام اثر ، دیوریشن اثر.
اکثر بیماران نیاز به دو نوع انسولین دارند. به اکثریت قریب به اتفاق بیماران توصیه می شود که از انسولین کوتاه اثر یا سریع اثر در کنار انسولین های متوسط اثر یا طولانی اثر استفاده کنند.این توصیه از فیزیولوژی ترشح انسولین در بدن ناشی می شود. در بدن ما به طور طبیعی یک سطح پایه از ترشح انسولین وجود دارد که طی 24 ساعت در بدن ادامه می یابد. گروه دیگر انسولین ها پس از مصرف غذا ترشح می شوند به همین دلیل در تزریق انسولین باید سعی کنیم که روند طبیعی بدن را حفظ کنیم. بنابراین برای جبران انسولین پایه که در بدن ساخته می شود، از انسولین های طولانی اثر یا دو تزریق متوسط اثر به فاصله دوازده ساعت استفاده می کنیم. همچنین از انسولین های سریع اثر یا کوتاه اثر نیز برای جبران انسولین هایی استفاده می شود که پس از مصرف غذا ترشح می شوند.
پاسخ در ۱۱/اسفند/۱۳۹۳ ۱۱:۰۰:۱۲ از Dr.D00sti (7,140 امتیاز)

پرسش‌های مرتبط

+1 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۱۱/اسفند/۱۳۹۳ ۱۱:۴۲:۱۰ در هورمونی و غدد از محسن1 (190 امتیاز)
+1 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۱۱/اسفند/۱۳۹۳ ۱۰:۵۷:۱۶ در داروها و مکمل ها از sara38 (250 امتیاز)
+1 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۱۱/اسفند/۱۳۹۳ ۱۰:۵۷:۱۰ در داروها و مکمل ها از sara38 (250 امتیاز)
+1 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۱۱/اسفند/۱۳۹۳ ۱۰:۵۷:۰۲ در داروها و مکمل ها از sara38 (250 امتیاز)
+1 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۱۱/اسفند/۱۳۹۳ ۱۱:۵۶:۴۱ در هورمونی و غدد از عباس3 (160 امتیاز)
???????
...