Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  بیماری های معده - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۰,۴۱۸ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

بیماری های معده

+1 امتیاز
-    ظهرتون بخیر. بیماری های شایعی که در معده وجود دارد چیست؟ ممنونم.
پرسش ۱۱/اسفند/۱۳۹۳ ۱۱:۰۷:۱۶ در دستگاه گوارش از amir98 (250 امتیاز)

1 پاسخ

0 امتیاز
یکی از موارد سوء هاضمه است. سوء هاضمه یک بیماری ای است که ما در دستگاه گوارشی و معده واقعا به عناوین مختلف مطرح می شود، یکی می آید می گوید من نفخ دارم، یکی می گوید من ورم دارم، یکی می گویند من سنگینی می کنم بعد از غذا، یکی دیگر می گوید من نفخ و آروغ بعد از غذا دارم و همه این ها با کلماتی ناراحتی خودشان را بعد از خوردن غذا مطرح می کنند. همه این ها می شود سوء هاضمه. حالا بسته به فرهنگی، تربیتی و آدابی و اجتماعی یک کلمه ای را بیان می کنند. ولی همه آن کلمات نشانه سوء هاضمه است. حالا اگر کسی سوء هاضمه داشت ، سوء هاضمه خودش به دو دسته تقسیم می شود. ما در مورد آن صحبت کردیم. یک دسته دلایلی که مشخص است، یک دسته هم حدود 60% ما بهش می گفتیم فانکشنال یعنی مشخص نیست. یکی از دلائل سوء هاضمه واقعا سوء هاضمه غذایی است. یعنی ارتباط مستقیم با تغذیه دارد. واقعا بیماری سوء هاضمه بیماری است که بعضی ها را واقعا کلافه می کند. می گوید من دکتر من عمری است نفخ دارم، اصلا هم خوب نشدم، به هیچ جا هم نرسیدم. به طور کلی من همینجا یک مسئله را بگویم. در مورد بیماری های گوارشی، آن هایی که شخص را کلافه می کند، مزمن است، شخص را ناراحت می کند. اگر شخص تا دو مسئله را رعایت نکند، واقعا کنترل نمی شود و من این دو مسئله را همیشه بیان می کنم. یکی بحث تغذیه است. یعنی واقعا در بحث بیماری های گوارشی اگر شخص تغذیه اش را مراعات نکند.. خیلی وقت ها ما بهشان می گوییم این کار را بکن آن کار نکن. می گویند پس من چی بخورم! این مسئله را می گوید. یک وقتهایی هست که می گوید آقای دکتر پس من ویتامین کم نمی آورم؟ به عناوین مختلف می خواهد در برود از زیر آن چیزهایی که ما می گوییم.
یک وقت اگر محدودیت غذایی را اگر رعایت نکند آن وقت بیماری اش واقعا ادامه پیدا می کند مشکلات درست می شود. یکی دیگر اینکه واقعا دوستان باید کنترل بکنند، بحث استرس است. یعنی واقعا مسئله دومی که باعث می شود در بیماری های گوارشی ، مسائل یک مقدار طولانی بشود، استرس است. یعنی مسائل عصبی و استرس. یعنی دوستان همینجا این نکته را از من داشته باشند. دو مسئله واقعا در بحث بیماری های گوارشی مثل سوء هاضمه کار بکنند. یکی تغذیه است، یکی استرس است. واقعا روی این دو مسئله باید کار بکنند تا بیماری شان کنترل بشود، و آن ها را اذیت نکند. حالا در بحث سوء هاضمه هم همین طور است. یعنی یکی از علل مهم سوء هاضمه بحث غذایی است. یعنی غذا باعث سوء هاضمه می شود. حالا کسی که سوء هاضمه دارد چه کار باید بکند، واقعا کسی که سوء هاضمه دارد، این غذا ها معمولا باعث سوء هاضمه است و باید ازش دوری بکند. موادی مثل حبوبات موادی مثل ادویه جات، مرکبات و ترشی جات، موادی مثل آش و آبگوشت، موادی مثل نوشابه های گاز دار و فست فود، موادی مثل شیر. این ها واقعا موادی هستند که مشکل ایجاد می کنند.
ولی خوب در عالم خلقت آنقدر تنوع غذایی هست که آدم واقعا به شکل های مختلف می تواند آن ها را مصرف کند به مقدار کم. یعنی کسی که سوء هاضمه دارد یک مسئله ی مهم دیگر است. و آن این است که حجم غذایش را باید کم بکند. یکی هست مثلاً ما می گوییم شما سوء هاضمه داری. یکی از علل مهم سوء هاضمه شما تغذیه است، وقتی سر سفره نشستی، غذا را آرام بخور. می گوید این داداش من ما تا سفره را گذاشتیم، غذا را خورده و رفته است! یعنی دو دقیقه هم طول نمی کشد. آن معده بیچاره واقعا بخواهد همچین غذایی را هضم بکند اصلا نمی تواند بکند. یعنی یکی از دلایل مهم تغذیه سوء هاضمه، بد غذا خوردن است، یعنی شخص باید آرام غذا بخورد، شخص باید غذا را خوب بجود، شخص باید هجم غذا را کم بکند. من برای مثال زدن می گویم، خیلی ممکن است از لحاظ علمی ، دوستان ایراد بگیرند. می گویم معده شما مثل بچه ی تنبل می ماند. یک بچه ی تنبل شما نمی توانی بهش ده صفحه مشق بدهی باید بهش 5 صفحه مشق بدهی، به ایشان هم نباید یک بشقاب برنج بدهی باید نصف بشقاب را بدهی. بنابراین در بحث تغذیه و سوء هاضمه ، یک باید غذا را خوب بجوند، حجم غذا را کم بکنند، غذا را آرام بخورند و آن غذاهایی که من اشاره کردم را از سیستم غذایی اش حذف بکند. و یکی از علل و ارتباطات مهم تغذیه است برای بیماری مهمی مثل سوء هاضمه.
پاسخ در ۱۱/اسفند/۱۳۹۳ ۱۱:۰۸:۰۱ از dr.amiri (8,700 امتیاز)

پرسش‌های مرتبط

0 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۱۱/اسفند/۱۳۹۳ ۱۰:۴۹:۴۰ در دستگاه گوارش از کسری1 (170 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ
+2 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۱۱/اسفند/۱۳۹۳ ۱۳:۴۱:۲۸ در دستگاه گوارش از yalda44 (320 امتیاز)
+1 امتیاز
1 پاسخ
+1 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۱۰/اسفند/۱۳۹۳ ۲۰:۳۷:۱۱ در دستگاه گوارش از کیمیا3 (200 امتیاز)
???????
...