Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  تغذیه و ارتباط آن با دستگاه گوارش - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۰,۲۹۹ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

تغذیه و ارتباط آن با دستگاه گوارش

+1 امتیاز
-    روزخوش. در مورد تغذیه و ارتباط آن با دستگاه گوارش توضیحی بدید ممنونم.
پرسش ۱۱/اسفند/۱۳۹۳ ۱۱:۲۱:۳۸ در تغذیه و سلامت از saeed88 (370 امتیاز)

1 پاسخ

0 امتیاز
بحث تغذیه واقعا یکی از بحث هایی هست که از دیرباز مورد توجه بوده است و به جا هم مورد توجه بوده است. هر یک از ماها هر یک از دوستان و هر یک از بیماران همیشه سئوالی را که مطرح می کنند این است که چه غذایی باعث این بیماری می شود و چه غذایی در درمان بیماری کمک می کند و مسلما ما این اثر را خواهیم داشت در محققین که کارهایشان را انجام داده اند، اثبات کرده اند . حتی در ادیان و مذاهب هم این مسئله تاکید شده است، خیلی از مذاهب می آیند مثلاً یک سری از غذاها را حذف می کنند. یکسری از غذا ها را تاکید می کنند. ما در کتاب قرآن خودمان می گوییم مثلاً «فلینظر الانسان الی طعام» دید نسبتا خاصی را نسبت به تغذیه و غذا دارد . یا مثلاً ما در یکی از احادیث مان داریم که معده منشاء همه بیماری هاست. و پرهیز اصل درمان است. واقعا اینقدر در مورد تغذیه اهمیت دارد، این از لحاظ روایی، از لحاظ علمی هم واقعا دیده شده است که به هر حال آنچه که از هدف تغذیه و گوارش بر می آید این است که تغذیه بیاید هضم و جذب مواد را بدهد. این هضم و جذب مواد توسط گوارش اتفاق بیافتد تا حفظ حیات انجام بشود. ، حالا بعد از این که حیات حفظ شد هر کدام از دوستان بر حسب حیاتش یک نظر خاص خودشان را دارند. مادیان نظر خاص خودشان ولی مهم این تغذیه است که حفظ حیات بکند و سوء جذب باعث بسیاری از بیماری ها و از بین رفتن حیات می شود. از طرفی امروز محققین آمدند با دستکاری های تغذیه ای، خیلی از بیماری ها را دارند درمان می کنند. خیلی از بیماری ها را پیشگیری می کنند. ما می دانیم عامل خیلی از بیماری ها خود تغذیه است. در سلیاک* واقعا انتروپاتی حساس به گلوتن واقعا عامل بیماری یک نوع غذاست. یک نوع ماده ای به نام گلوتن در نان وجود دارد. و در خیلی از موارد ما افزودنی اضافه می کنیم. اسید های چرب زنجیهر ی کوتاه، گلوتامین و موارد دیگر برای پیشگیری و درمان از خیلی از بیماری ها مثل کولیت* مثل IDB مثل دیورتیپول* مثل سرطان از این ها استفاده می کنیم و اگر من بخواهم مجموع صحبت هایم را بگویم واقعا تغذیه چه از لحاظ علمی و چه از لحاظ تحقیقاتی چه از لحاظ دینی آنقدر برش تاکید قائل شده است و خود مردم هم به تجربه آنقدر می بینند که تغذیه درشان موثر است که خوب لازم است که آدم بیاید در این مورد صحبت بکند ما واسه اینکه بتوانیم تغذیه و این بیماری های گوارشی را با هم بررسی کنیم گفتیم یک به یک عضو را جداگانه با تغذیه بررسی بکنیم که ان شاء الله بهتر بیان بکنیم.
پاسخ در ۱۱/اسفند/۱۳۹۳ ۱۱:۲۳:۲۳ از dr.amiri (8,700 امتیاز)

پرسش‌های مرتبط

+1 امتیاز
1 پاسخ
+1 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۱۱/اسفند/۱۳۹۳ ۱۱:۱۴:۵۷ در دستگاه گوارش از farhad76 (250 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۱۱/اسفند/۱۳۹۳ ۱۰:۳۸:۵۱ در دستگاه گوارش از زیبا3 (160 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۰۹/اسفند/۱۳۹۳ ۱۴:۵۷:۰۶ در تغذیه و سلامت از نسیم38 (210 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ
???????
...