Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  فشار بر روی لثه - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۰,۳۸۳ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

فشار بر روی لثه

+1 امتیاز
ظهربخیر. در مورد فشار بر روی لثه کمی صحبت کنید؟باتشکر.
پرسش ۱۱/اسفند/۱۳۹۳ ۱۱:۲۶:۵۰ در دهان و دندان از saeed88 (370 امتیاز)

1 پاسخ

0 امتیاز
جرم¬ها باعث تحلیل لثه می¬شود و متأسفانه از التهاب لثه شروع می¬شود و به بیماری لثه ختم می¬شود که بدون جراحی¬های معمول قابل‌برگشت نخواهد بود. عامل بعدی که درواقع مشکلات را ایجاد می¬کند عامل فشار است. این فشار یا می¬تواند باعث شکستگی و یا باعث ساییدگی شود. در هر دو حالت شکل جالبی را برای بیمار ما به وجود نمی¬آورد و در هر دو حالت احتیاج به درمان-های خیلی گسترده¬ای وجود دارد تا ما بتوانیم جلوی آن را گرفته و مشکلات آن را حل کنیم؛ بنابراین اگر عادات دندانی وجود دارد، مثلاً اگر دوستان عزیز من تخمه زیاد می¬خورند یا این‌که چیزهایی در لای دندان¬هایشان نگه می¬دارند و فشار می¬دهند، از این¬ها تا سرحد امکان جلوگیری بکنند. یک عامل نهایی دیگری را هم که من در اینجا صحبت کنم، عامل بیماری اسید است. بافت دندان یک بافت آهکی است، اسید می¬تواند این بافت آهکی را بشوید و با خودش بردارد. یکی از مشکلاتی که به وجود می¬آید و بیماران ما از آن کمتر خبردارند، برگشت اسید از معده است. این برگشت اسید از معده، بیماری رایجی در کشور ما است که به آن عمل رفلاکس می‌گوییم. متأسفانه وقتی این اسید به دهان می¬رسد به‌صورت خیلی شدیدی می‌تواند پشت دندان‌ها را از بین ببرد و درمان چنین شرایطی هم خیلی آسان نیست. از طرف دیگرکسانی که عادت به خوردن مواد اسیدی زیادی دارند مثلاً ترشی یا لیمو و یا متأسفانه نوشابه¬ها، که این‌ها هم مواد اسیدی هستند. این¬ها هم می¬توانند روی سطح دندان را مثل تصویر پایین، روی سطح دندان¬ها را بساوند و از بین ببرند.
توصیه من این است که اگر غذاهای ترش را خیلی مصرف می¬کنیم یا برخی از افراد لیمو را خیلی دوست داشته و آن را گاز می¬زنند و آن¬ها را لای دندان¬هایشان نگه می¬دارند، حداقل برای نیم ساعت، به دنبال آن مسواک نزنند و یا غذای سفتی نخورند. در این نیم ساعت خداوند کاری کرده که در این بزاق کلسیمی وجود دارد که آن حالت کلسیفیکالی که دردهان از بین رفته را دوباره برمی‌گرداند. ولی بهتر این است که ما هر چیزی را در حد متعادل آن استفاده کنیم.
پاسخ در ۱۱/اسفند/۱۳۹۳ ۱۱:۳۳:۳۶ از dr.amiri (8,700 امتیاز)

پرسش‌های مرتبط

0 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۱۱/اسفند/۱۳۹۳ ۱۰:۱۸:۵۷ در دهان و دندان از زینب3 (180 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۱۱/اسفند/۱۳۹۳ ۱۱:۲۱:۴۰ در دهان و دندان از saeed88 (370 امتیاز)
+1 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۱۱/اسفند/۱۳۹۳ ۱۰:۲۵:۳۴ در دهان و دندان از نانسی (170 امتیاز)
+1 امتیاز
0 پاسخ
پرسش ۰۶/اسفند/۱۳۹۲ ۱۳:۱۵:۱۰ در دهان و دندان از ف. رضایی (180 امتیاز)
+2 امتیاز
0 پاسخ
پرسش ۰۶/اسفند/۱۳۹۲ ۱۳:۲۵:۰۰ در دهان و دندان از سالار (470 امتیاز)
???????
...