Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  جرم گیری چیه؟ - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۰,۴۴۹ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

جرم گیری چیه؟

+1 امتیاز
خسته نباشید. جرم گیری چیه؟ممنون میشم جواب بدید.
پرسش ۱۱/اسفند/۱۳۹۳ ۱۱:۲۶:۵۵ در دهان و دندان از saeed88 (370 امتیاز)

1 پاسخ

0 امتیاز
در موقع جرم‌گیری درهرصورت خونریزی اتفاق می¬افتد و این امری طبیعی است. ولی بیمار این امر را دلیل بر صدمه دیدن لثه¬هایش می¬داند. او فکر می¬کند که این خونریزی به علت کنده شدن لثه¬ها از روی دهانش است. دومین مسئله این است که وقتی جرم به مقدار کافی بر روی دندان می¬نشیند، مانع رسیدن سرما و گرما به دندان می¬شود. به‌طور طبیعی دندان¬های ما در معرض سرما و گرمای متعادلی دردهان قرار دارند. باوجوداین جرم¬ها و عدم رسیدن سرما و گرما به دندان، دندان به‌مرور حساسیت خود را ازدست‌داده و موقعی که این جرم‌ها را با جرم‌گیری پاک می¬کنیم، ناگهان دندان در معرض سرما و گرما قرارگرفته و بیمار تفسیر غلط خود را تکمیل می-کند که چون دندانم تراشیده شده به آب گرم و سرد هم حساس شده، لثه¬هایم پایین رفته و بین دندان¬هایم فاصله افتاده و دندانم تیر می¬کشد. مجموع این افکار، بیمار را به این نتیجه می¬رساند که جرم¬گیری دندان را خراب می¬کند.
چند نکته¬ی مهم در مورد جرم‌گیری:
حتماً سالی یک‌بار جرم¬گیری را در برنامه¬ی بهداشتی خود قرار دهید. مطمئن باشید که با دقت در صحیح مسواک زدن، تشکیل جرم به حداقل خواهد رسید. اگر در موقع مسواک زدن مشاهده کردید که از ناحیه‌ای از لثه¬تان خون می¬آید، بدانید که آن ناحیه دچار مشکل است و به دندان‌پزشک خود مراجعه کنید. ناحیه¬ای که خون می¬آید را بیشتر مسواک زده و از خونریزی آن نترسید. مطمئن باشید که با خوب مسواک زدن و زیاد مسواک زدن آن ناحیه خونریزی، خیلی کاهش پیدا خواهد کرد. درصورتی‌که جرم زیادی در دندان¬های خود داشتید و بعد از جرم¬گیری دندان¬هایتان به سرما و گرما حساس شد، زیاد نگران نباشید به‌مرور رفع خواهد شد. بعد از جرم‌گیری حتماً از دهان¬شویه¬ی مخصوص استفاده کرده تا در بهبود زخم‌های به‌جامانده از جرم، مؤثر افتد. استفاده¬ی مداوم از دهان‌شویه‌ها زیاد توصیه نمی¬شود و یک هفته بعد از جرم‌گیری می‌توانید استفاده از آن را قطع کنید.
پاسخ در ۱۱/اسفند/۱۳۹۳ ۱۱:۳۴:۱۳ از dr.amiri (8,700 امتیاز)

پرسش‌های مرتبط

+1 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۱۱/اسفند/۱۳۹۳ ۱۱:۳۵:۱۸ در دهان و دندان از saeed88 (370 امتیاز)
+1 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۱۱/اسفند/۱۳۹۳ ۱۰:۱۶:۵۹ در دهان و دندان از زینب3 (180 امتیاز)
+1 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۱۱/اسفند/۱۳۹۳ ۱۰:۱۲:۰۴ در دهان و دندان از مهین2 (190 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ
???????
...