Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  گروo های درمانی - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۰,۷۳۷ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

گروo های درمانی

+1 امتیاز
باسلام. در دندان پزشکی چه گروه¬های درمانی وجود دارد؟ و چه دسته¬بندی در این خصوص است؟سپاسگذارم.
پرسش ۱۱/اسفند/۱۳۹۳ ۱۱:۴۲:۵۶ در دهان و دندان از erfan36 (250 امتیاز)

1 پاسخ

0 امتیاز
ما کلاً دندان¬پزشک¬هایمان، یک سری دندان¬پزشک¬های عمومی ما داریم که این¬ها معمولاً یک دوره¬ی شش‌ساله یا هفت‌ساله در دانشگاه را می¬گذرانند و عنوان جراح و دندان¬پزشک را می-گیرند. چون اجازه دارند دندان¬پزشک¬های عمومی عزیز ما که یکسری به¬اصطلاح درمان¬های جراحی انجام بدهند، این عنوان جراح و دندان¬پزشک را نصیب خود می¬کنند. بعد از درس خواندن زیاد و بعد از سختی کشیدن زیاد البته و به دنبالش ما دوره¬های تخصصی داریم که این دوره¬های تخصصی در یک زمینه¬های خاص در دندان¬پزشکی، دوستان بعد از امتحانات لازم وارد این دوره می¬شوند و مثلاً متخصص لثه، متخصص پروتز می¬شوند، جراح فک و صورت و رشته¬هایی مثل عصب¬کشی و رشته¬های مشابهی ما داریم که درواقع تخصص¬های سه تا چهارساله طول می¬کشد و درمان¬های تخصصی این سیستم را انجام می¬دهند.
معمولاً عادت داریم هر تغییر رنگی که بر روی دندان¬هایمان مشاهده می¬کنیم، آن را جرم نامیده و این تصور را داریم که با جرم¬گیری بایستی این لکه¬ها را رفع گردد. درحالی‌که اصلاً این‌گونه نیست. انواع لکه¬های رنگی که درروی دندان ممکن است مشاهده کنیم، عبارت‌اند از: یکسری از تغییر رنگ¬ها بر روی دندان درواقع پوسیدگی¬هایی هستند که معمولاً به‌صورت سیاه‌رنگ مشاهده می¬شوند، این پوسیدگی¬ها در حالت¬های پیشرفته به‌صورت حفره درمی‌آیند و درنهایت با پیشرفت پوسیدگی دندان‌درد شروع می¬شود. یک‌راه تشخیص قطعی این تغییر رنگ¬ها این است که در پوسیدگی¬های پیشرفته در دندان حفره ایجاد می¬شود. برخلاف جرم که معمولاً بر روی دندان می¬نشیند و حجم اضافی را اشغال می¬کند. یکسری از تغییر رنگ¬ها در ساختمان خود دندان وجود دارند و معمولاً این تغییر رنگ¬ها دائمی بوده و با جرم¬گیری از بین نمی¬رود. در ضمن با تراش آن معمولاً در زیر هم همین لکه¬ها وجود دارند و این تغییر رنگ¬ها یا ناشی از مصرف دارو در زمان رشد جوانه¬ی دندان یا ناشی از نقص تکاملی دندان¬ها و کمبود املاح مختلف در زمان تشکیل دندان و یا ناشی از افزایش فلوراید آب مصرفی است. نوع سوم تغییر رنگ¬ها ناشی از موادی است که به‌طورمعمول مصرف می¬کنیم و رسوباتی که بر روی دندان تشکیل می¬شود. این رسوبات یا به‌صورت رنگ‌دانه هستند یا به‌صورت جرم. این جرم¬ها به‌خوبی با جرم¬گیری از بین نمی¬روند و همین جرم¬ها هستند که لثه¬ را تخریب کرده و درنهایت باعث لق شدن دندان¬ها می-شوند. بدون اینکه خود دندان مشکلی داشته باشد.
پاسخ در ۱۱/اسفند/۱۳۹۳ ۱۱:۴۵:۰۵ از dr.ashna (10,400 امتیاز)

پرسش‌های مرتبط

0 امتیاز
1 پاسخ
0 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۰۳/اسفند/۱۳۹۳ ۱۴:۱۳:۰۶ در ساير موضوعات از mohamad 4 (200 امتیاز)
+1 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۱۱/اسفند/۱۳۹۳ ۱۱:۳۵:۳۹ در دهان و دندان از mahdi22 (280 امتیاز)
+1 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۱۱/اسفند/۱۳۹۳ ۱۱:۳۵:۲۸ در دهان و دندان از mahdi22 (280 امتیاز)
???????
...