Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  نگه داشتن رگولار - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۰,۹۶۹ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

نگه داشتن رگولار

0 امتیاز
ظهرتون بخیر دکترجان. آیا رگولار را با NPH مخلوط کنیم می توانیم به مدت یک یا دو روز نگهش داریم؟ سپاسگذارم.
پرسش ۱۱/اسفند/۱۳۹۳ ۱۱:۵۴:۱۷ در ساير موضوعات از مینا4 (180 امتیاز)

1 پاسخ

0 امتیاز
بله. ببینید امروزه انسولین ها را به چند شکل نگهداری می کنند. یکی ویال انسولین است. یک قلم های انسولین است. که انسولین داخل هست، دز اش هم با حرکت این درجه خیلی راحت تنظیم می شود. سوزن هم دارد. یک بار مصرف است، ارزان است. در ایران هم هست، تو جیب گذاشته می شود، بعد از اینکه تمام شد دور انداخته می شود. اما به طور خلاصه انسولین مثل انسولین که ویال هنوز باز نشده است، این را من باز نکردم، باید در یخچال باشد، نه توی فریزر، به هیچ عنوان فریز نکنید. نه بیرون. قبل از استفاده باید در یخچال باشد. یعنی دمای در یخچال بین 2 تا 8 درجه سانتی گراد. بین 2 تا 8 درجه سانتی گراد. اما وقتی این کلاهک را باز می کنیم. در پوشش لاستیکی را باز می کنیم، سوزن را فرو کردیم این دیگر باید استفاده بشود یا دور ریخته بشود. در این صورت لازم نیست در یخچال گذاشته بشود. در دمای معمولی اتاق. به شرط اینکه یک در معرض تابش نور خورشید به صورت مستقیم نباشد. دو کنار شوفاژ ، رادیاتور یا بخاری نباشد. در درجه حرارت ، گفته می شود «دمای اتاق» می شود نگهداری کرد. تا 30 روز هم قابل نگهداری است. پس قبل از باز شدن، در یخچال، نه داخل یخچال نه داخل فریزر، بعد از باز کردن در می توانید استفاده کنید. ضمنا احتیاجی نیست در یخچال باشد تا سی روز. بعد از سی روز یا تمام می شود، هزار واحد این تو است. 10 میلی لیتر یا 10 سی سی است، هر میلی لیتر 100 واحد دارد. انسولین انسانی ، سابقا انسولین گاوی بود. من یادم است موقعی که طبابت را شروع کردم گاوی بود. از گاو، فایده گاو، انشاء می دادند به ما بچه مدرسه ای بودیم، فایده ی گاو؟! علاوه بر گوشتش و پوستش و شیرش و این ها ؛ «انسولین گاو» سال ها بیش از 4 دهه به بیماران دیابتی خدمت کرد. بعد از این خوک بود. خوک نزدیک ترین انسولین به فرمول انسولین انسان است. فقط یک اسید آمینه اختلاف دارد. بعد مخلوط خوک و گاو بود. البته خرگوش و اسب هم بود. ولی گاو معروف است. این ها انسانی است. با استفاده از مهندسی ژنتیک تهیه می شود ولی خیلی ارزان در اختیار ما گذاشته می شود.
 انسولین را مثلاً در سفرهای طولانی گرمسیری، تابستان آنجا 60 درجه دیگر عادی است. ممکن است انسولین در فاصله ی هواپیما تا اینکه برسیم به جایی آن موقع در دسترس نباشد یخچال. یخچال. هنوز هم بازش نکردید. در این صورت کیسه هایی هست به اندازه ی این تبلت شما هم کوچک تر. از این هم کوچک تر. کیسه است. کیسه ی کوچک. این را می گذارید این تو. تا 72 ساعت انسولین را خنک نگه می دارد. این کیسه احتیاجی به باطری یا شارژ ندارد. می ندازید توی آب خودش شارژ می شود با استفاده از الکترولیز آب. تا 72 ساعت نگه میدارد در ایران هم هست. آن چه که من از اینجا عرض می کنم، چیزهایی نیست که در خارج باهاشان کار کرده باشم، در ایران هم هست. در کشور خود ما هم هست. تکان هم ندهند. این را اینجوری تکان ندهند. به هیچ عنوان ، احتیاجی نیست، همین کافی است.
پاسخ در ۱۱/اسفند/۱۳۹۳ ۱۱:۵۴:۳۵ از dr.sharifi (7,320 امتیاز)

پرسش‌های مرتبط

+2 امتیاز
1 پاسخ
0 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۱۱/اسفند/۱۳۹۳ ۱۰:۵۱:۵۹ در ساير موضوعات از armin44 (280 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ
پرسش ۱۳/مرداد/۱۳۹۹ ۱۲:۰۱:۲۱ در زنان از اوالونا (120 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ
پرسش ۱۳/مرداد/۱۳۹۹ ۱۳:۱۰:۳۰ در زنان و مامايي از 65mahsa (120 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ
پرسش ۱۳/مرداد/۱۳۹۹ ۱۳:۲۸:۵۰ در زنان از اقاقيا (120 امتیاز)
???????
...