Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  چاقی و لاقری طب سنتی - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۲۹,۹۸۱ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

چاقی و لاقری طب سنتی

+1 امتیاز
عصربخیر. اینکه افرادی که به دنبال این هستند که لاغرند و بخواهند زود چاق شوند، آیا طب سنتی تجویزی برای آنها دارد، نسخه¬ای برای آنهادارد؟ ممنون میشم جواب بدید. مرسی.
پرسش ۱۱/اسفند/۱۳۹۳ ۱۱:۵۹:۵۰ در دهان و دندان از erfan36 (250 امتیاز)

1 پاسخ

0 امتیاز
بله حتماً. در مورد پرسش اولتان بطورکلی باید گفت که چاق کردن لاغرها بسیار سخت¬تر از لاغر کردن چاق¬هاست. و این واقعاً خیلی پیچیده و سخت می¬شود. اما چون چند بار فرمودین و مردم دوست دارند و کاغذها دستشان است و خلاصه می¬خواهند نسخه¬ای امروز از رضایی¬پور بگیرند چند نکته ساده را عرض کنم یکی استفاده بجا و منطقی از برنج است برنج به عنوان یکی از چاق¬کننده¬های خوب بدن نام برده شده می¬دانید برنج را وقتی آبکش می¬کنید مزاجش به سمت خشکی می¬رود پس افرادی که دوست دارند چاق شوند برنج را بصورت پلو بخورند و آبکشش نکنند. کته بخورند پلو بخورند به شرطی که معده¬های ناراحت نداشته باشند. من اینها را عرض می¬کنم منتها عواقب آن را در آن دنیا به عهده نمی¬گیرم. یعنی عرض کردم همه اینها باید زیرنظر پزشک  باشد اگر کسی پلو می¬خورد باید معده¬اش ناراحت ما داریم صرفاً فردی مواجه هستیم که خیلی سالم است و گوارشش سالم است مشکل در حوزه دیگر ندارد ولی دوست دارد کمی چاق¬تر شود. برای این افراد دارم عرض می¬کنم. بادام بسیار کمک کننده است. بادام بخاطر اینکه گرمی و رطوبت معتدلی دارد و به چاقی کمک می¬کند در واقع به افزایش وزن خوب کمک می-کند بنابراین توصیه می¬کنیم که در جیب بچه¬هایمان به جای چیپس و پفک و پاستیل بادام و مویز و انجیر خشک بریزیم. خود انجیر خون ساز بسیار خوبیست و می¬تواند به افزایش وزن کمک کند. یک فرمولی هست که می¬گویند انجیر را در عرق انیسون در واقع خیس بکنید و بخورید پس انجیر کمک کننده است، بادام کمک کننده است مویز به دلیل محتوای بسیار بالای انرژی که دارد و رطوبت به اندازه و ملایمی که دارد و گرمای خوبی که دارد به عنوان چاق کننده مطرح است خود انگور که پیش از آنکه برسیم به مویز شدنش. عرض شود خدمتتان شیره¬ی انگور به عنوان خون¬سازی که به تقویت می¬تواند کمک کند. یونجه و عرق یونجه در روستاها و شهرهای کوچک رسم است که یونجه را وقتی سبز لطیفیست و هنوز ضخیم نشده که مخصوص خوردن حیوانات شود یونجه را به غذاها و سوپ¬ها اضافه می¬کنند. رسم است به کودکان کم سن که می-خواهند کمی وزن¬گیریشان بیشتر شود بسیار خوب است. خیلی گرما و رطوبت خوبی دارد و به خون¬سازی کمک می¬کند. جوانه¬های گندم به طور کلی  همه اینها چاق¬کننده است بخاطر انرژی و گرما و رطوبت خوبی که دارد. ما امروزه متأسفانه کنار غذاهایمان یاد گرفتیم ماست می¬خوریم، سالاد می¬خوریم، ترشی می¬خوریم و همیشه توصیه کردیم ماست، نوشیدنی¬ها، سالاد و ترشی را از کنار غذا باید حذف کرد. و حالا کنارش چه چیزی بگذاریم؟ زیتون، هویج پخته، سبزیجات. که اینها ترکیبات بسیار عجیب و غریبی هستند وقتی نگاه می¬کنیم مزاج گرم و خشک دارند البته بجز گشنیز و اینها چقدر به هضم بهتر غذا کمک می¬کنند حالا جدید را هم نگاه کنید بحث فیبر و سلولوز را شما می¬دانید در طب قدیم هم داریم چقدر مصرف ریحان، نعناع مرزه، ترخون، توصیه شده تره به جای خودش، شاهی به جای خودش توصیه شده است. خب بیاییم اینها را در سالاد را حذف کنیم می¬خواهیم سالاد بخوریم چرا از جوانه¬های گندم استفاده نمی¬کنیم. جوانه¬ی ماس، جوانه¬ی عدس. به طور کلی جوانه¬ها محتوای هورمونی بالایی دارند گرمی و تری جوانه جنین است و دقیقاً همسن با کودک ماست. حساب کنید کودک یکی دوساله را جوانه بدهید در سن خودش است و در همان دوره است و این خیلی به چاق شدن و وزن گرفتن و افزایش انرژی کمک می¬کند.
پاسخ در ۱۱/اسفند/۱۳۹۳ ۱۲:۰۵:۵۳ از dr.ashna (10,400 امتیاز)

پرسش‌های مرتبط

+3 امتیاز
0 پاسخ
+8 امتیاز
1 پاسخ
+2 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۱۱/اسفند/۱۳۹۳ ۱۲:۱۷:۳۷ در طب سنتی و مکمل از mahmud26 (270 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۱۱/اسفند/۱۳۹۳ ۱۰:۵۱:۴۵ در ساير موضوعات از مونا455 (280 امتیاز)
+1 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۱۱/اسفند/۱۳۹۳ ۰۴:۵۰:۵۲ در طب سنتی و مکمل از ویدا2 (180 امتیاز)
???????
...