Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  علائم و تظاهرات بالینی ریفلاکس - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۱,۰۰۰ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

علائم و تظاهرات بالینی ریفلاکس

+1 امتیاز
باسلام. آیا ترش کردن یکی از علائم و تظاهرات بالینی ریفلاکس هست؟باسپاس از شما.
پرسش ۱۱/اسفند/۱۳۹۳ ۱۲:۱۷:۳۵ در ساير موضوعات از مهران889 (270 امتیاز)

1 پاسخ

0 امتیاز
یکی از علائم هست . خیلی از مواقع حتی ممکن است ریفلاکس باشد ، و شخص هم نداند و خدای ناکرده با عوارض آن مراجعه بکند که معمولا در افراد مسن متاسفانه اتفاق می افتد و حتی ممکن است با سرطان مری مراجعه بکنند . از علائم دیگر بیماری ریفلاکس ، علائم خارج گوارشی است . مثلا شخص می تواند با علائم قلبی مراجعه بکند ، مثلا نصف شب ، شخص با درد قلبی با درد قفسه ی سینه از خواب پا می شود و این درد به فک ، به بازو ها منتقل می شود و احساس می کند دچار حمله ی قلبی شد است و مراجعه می کند به درمانگاه ، به متخصص قلب . تحت اکو ، تست ورزش ، آنژیوگرافی هم قرار می گیرد . بعد همکاران ما به ایشان می گویند شما اصلا مشکل قلبی ندارید . آن جا است که ایشان را ارجاع می دهند به پزشک گوارش و می گویند شما مشکل گوارشی دارید و در واقع این ریفلاکس بوده است که باعث ایجاد این علائم شده است . البته لازم است کسی که این علائم را دارد ، از لحاظ قلبی بررسی چون به هر حال بحث حیاتی مطرح است . بیماری ریفلاکس ممکن است با علائم گوش و حلق و بینی مراجعه بکند . ممکن است شخص بیاید با گرفتگی صدا مراجعه بکند به همکار متخصص گوش و حلق و بینی . ایشان بررسی بکند و بگوید که بعلت برگشت اسید و آسیب آ« روی تار های صوتی ، شما دچار گرفتگی صدا شدید . یعنی ریفلاکس هیچ ترش کردنی نداشت ، هیچ حالت تلخی نداشت و فقط با گرفتگی صدا مراجعه کرد. ریفلاکس مثلا ممکن است در بچه ها فقط با عفونت گوش میانی مراجعه بکند . مکررا دچار عفونت گوش میانی بشود ، بچه . این هم باز می تواند تنوعی از ریفلاکس باشد . ریفلاکس ممکن است به شکل بیماری هایی از ریوی خودش را نشان بدهد . یعنی اگر مثلا کسی باشد که در بزرگ سالی مارک آسم را به او بزنند ، بگویند که شما دچار آسم شدید ، تنگی نفس و مشکل حالت آلرژی گونه را دارید ، درمان می کنند و خیلی جواب نمی دهند . و بعد تازه آن جا متوجه می شوند که این عامل آسم در واقع ریفلاکس بوده است. شخصی می آید مثلا مراجعه می کند با سرفه ، بعد هم بررسی می کنند ، می بینند که ایشان نه سینوزیت دارد ، نه علل آلرژیک دارد ، نه آسم دارد ، متوجه می شوند که ایشان ریفلاکس دارد . یعنی من دارم تاکید می کنم که هر یک از این هایی که عرض کردم ، شخص می تواند فقط با همین علامت مراجعه بکند  . یعنی شخص ممکن است مراجعه بکند به پزشک فقط با سرفه ی مزمن ، شخص می تواند مراجعه بکند به پزشک فقط با آسم ، شخص ممکن است مراجعه بکند به پزشک با گرفتگی صدا . هیچ علامتی دیگری از ریفلاکس را در او نباشد . و این را من تاکید می کنم که بازدیدکنندگان داشته باشند ، فکر نکنند که حالا که من ترش نمی کنم ، پس من ریفلاکس ندارم. خیر ، ریفلاکس چهره های مختلف و حالت های مختلف و درگیری همه ی این ارگان هایی را که گفتم را می تواند داشته باشد و با توجه به آن ، شخص مراجعه بکند .
پاسخ در ۱۱/اسفند/۱۳۹۳ ۱۲:۲۶:۵۲ از dr.waseghi (9,450 امتیاز)

پرسش‌های مرتبط

0 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۱۱/اسفند/۱۳۹۳ ۱۲:۱۷:۴۱ در ساير موضوعات از مهران889 (270 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۱۱/اسفند/۱۳۹۳ ۱۲:۱۷:۴۲ در ساير موضوعات از فرامرز3343 (200 امتیاز)
+1 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۱۱/اسفند/۱۳۹۳ ۱۲:۱۷:۳۸ در ساير موضوعات از مهران889 (270 امتیاز)
+1 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۱۱/اسفند/۱۳۹۳ ۱۲:۱۷:۳۳ در ساير موضوعات از مهران889 (270 امتیاز)
+1 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۱۱/اسفند/۱۳۹۳ ۱۲:۱۷:۳۲ در ساير موضوعات از مهران889 (270 امتیاز)
???????
...