Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  مهم ترین علائم ریفلاکس - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۰,۳۹۶ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

مهم ترین علائم ریفلاکس

0 امتیاز
باسلام. مهم ترین علائم ریفلاکس رو بگید لطفاً؟ متشکرم.
پرسش ۱۱/اسفند/۱۳۹۳ ۱۲:۱۷:۴۱ در ساير موضوعات از مهران889 (270 امتیاز)

1 پاسخ

0 امتیاز
ترش کردن ؛ یعنی احساس بازگشت مایع تلخ یا ترش از معده به دهان ، سوزش زیر جناق سینه و عیلاوه بر این ها ، بیمار های مبتلا به ریفلاکس ممکن است علائمی هم داشته باشند که این نشانه ها عبارتند از : درد در زیر جناق سینه ، گیر کردن غذا ، حالت تهوع به خصوص هنگام صبح ، باد گلو و آروغ زدن های مکرر ، جمع شدن بیش از حد بزاق در دهان و سرفه های مکرر بدون علت ، تلخ شدن دهان و برگشت آب و مواد غذایی از معده به دهان . باید توجه داشت که اگر چه علائم مهم ریفلاکس ، ترش کردن و سوزش زیر جناق سینه هستند ، اما بسیاری از بیمار های مبتلا به ریفلاکس این علائم را ندارند و فقط از سیار علائم شکایت می کنند . ریفلاکس اصولا بیماری آزار دهنده است است . علائم ریفلاکس فرد مبتلا را آزار می دهند و می توانند در فعالیت های کاری روزانه ی او اختلال ایجاد کنند . هم چنین برخی از علائم ریفلاکس با بیماری های دیگر اشتباه می شوند . مثلا درد ناشی از قفسه ی سینه ناشی از ریفلاکس با درد های قلبی اشتباه می شوند . در چنین مواردی حتما باید بیماری خطرناک تر ، یعنی در این مورد بیماری عروق قلب به دقت بررسی شود و از نبودن مشکل قلبی مطمئن شویم و سپس به ریفلاکس بپردازیم . چرا که همان طور که گفته شد ریفلاکس بیماری آزار دهنده ای است نه بیماری خطرناک . از سایر عوارض ریفلاکس ، بروز خراشیدگی و زخم در ناحیه ی مری است . با تشخیص به موقع و درمان مناسب ریفلاکس ، به راحتی می توان این عوارض را کنترل نمود .
واقعا این ریفلاکس را ، بعضی ها می گویند شدیدا یک حالت آتش مانند از دهانم می زند بیرون ، ممکن است شخص واقعا با این حالت مراجعه بکند ، این حالتی که شخص دست به قفسه ی سینه زده است واقعا ممکن است که فکر کند مشکل قلبی ، هر کس ببینید می گوید احتمالا ایشان سکته ی قلبی کرده است واقعا ، اما این بیماری است که دچار ریفلاکس شده است . ریفلاکس می تواند با دردی در ناحیه بالایی شکم مراجعه بکد ، یا این قسمت بله ، یکی حتی شاید فکر بکند ایشان دچار سنگ کیسه صفرا شده است یا حتی بحث قلبی را مطرح بکند . یک وقت هایی شخص فکر می کند ، آن قدر سفت کرده است خودش را و فکر می کند آن قدر از داخل به او فشار آورده است که می بینید در محل کارش به چه حالتی افتاده است ، می تواند واقعا ریفلاکس به هم چنین شکلی در فرد ظاهر شود . یک حالتی ممکن است واقعا چنگ بزند ، از داخل این اسید معده باعث آزردگی شخص بشود و شخص آن قدر خودش را چنگ می زند و ریفلاکس واقعا دارد به این شکل در فرد ظاهر می شود  . گفتیم شخص می تواند واقعا با سرفه مراجعه بکند ، شخص ممکن است علائم خارج گوارشی را داشته باشد ، می تواند بیاید با این شکل و با سرفه ، یعنی ایشان تنفسی هست. این شخص در واقع ایشان مبتلا به ریفلاکس بوده است و با سرفه مراجعه کرده است . مثلا ضخص مراجعه می کند به پزشک دهان و دندان ، به ایشان می گویند که شما دچار خرابی دندان ها شده اید ، بعد ایشان دچار ساییدگی لثه ها شده است ، همین جایی که نشان داده شده است و به ایشان گفته شده است شما به علت ریفلاکس دچار این خرابی دندان ها و مشکلات دهان و دندان شده اید . پس ریفلاکس در دندان اثر می گذارد . یکی هست که می آید و می گوید که شدیدا داخل معده ام احساس گرما و آتش می کنم ، این هم می تواند از علائم ریفلاکس باشد . اگر واقعا آندوسکوپی بکنیم شخصی را که دچار ریفلاکس شده است ، کسانی که ریفلاکس دارند ، به این شکل های زبانه های قرمزی که ما می بینیم در واقع می تواند رگه های قرمزی در این بافت طبیعی مری که به صورت صورتی رنگ هست خودش را نشان بدهد و هر چه میزان این زبانه ها بلند تر باشد ، اندازه اش بلند تر باشد ، یعنی میزان آسیب در واقع بیش تر بوده است . این هم یک شکل دیگری از مری هست که در واقع ریفلاکس باعث آسیب به بافت مری شده است . یکی از عوارض بسیار مهم ریفلاکس بحث بارت هست . حالا من در قسمت عوارض خواهم گفت ، همین جا به خاطر بسپارید که ریفلاکس باعث بارت می شود ، این حالا اسم لاتین آن نوشته شده است و از این جایی که سفید هست تا این جایی که ما می بینیم در واقع بافت مری به یک بافت دیگری می شود . اگر خدایی ناکرده این اتفاق بیفتد ، شخص مستعد سرطان مری می شود . خیلی ها هستند که می گویند آقا من ترش می کنم ، با ترش کردن هم کنار آمدم . این مهم نیست ، مهم این است که با ترش کردن شما دچار بارت شده اید یا نشده اید .
اسید از مری وارد تار صوتی شده است و باعث آسیب به تار صوتی و گرفتگی صدا شده است . باز هم می بینیم که ریفلاکس در مری چه اثرات زیاد داشته است . شدیدا باعث التهاب مری ، در بعضی نقاط حتی باعث زخم و در بعضی مواقع حتی باعث خون ریزی می شود . این هم از شکل هایی است که ریفلاکس باعث تنگی مری می شود و باز هم آسیب ریفلاکس و مری هست . نگاه بکنید به چه شکل در آورده است انتهای مری را ، از حالت طبیعی خودش . ریفلاکس باعث آسم می شود ، اسید بر می گردد و باعث ایجاد آسم در بزرگ سالان می شود . همان فتقی . محل طبیعی این دریچه ی ما هست و معده به سمت بالا حرکت کرده است و آمده است بالای دیافراگم می گوییم که ضخص دچار فتق شده است . یعنی پس در واقع فتق شده حرکت معده از این ناحیه به بالای آن ناحیه. ریفلاکسی هست که باعث برگشت اسید شده است به مری . این باز برگشت اسید هست به سمت مری.
پاسخ در ۱۱/اسفند/۱۳۹۳ ۱۲:۲۷:۵۹ از dr.waseghi (9,450 امتیاز)

پرسش‌های مرتبط

0 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۰۳/اسفند/۱۳۹۳ ۱۶:۴۹:۳۶ در ساير موضوعات از maryam ft (180 امتیاز)
+1 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۰۳/اسفند/۱۳۹۳ ۱۱:۲۰:۰۰ در اعصاب و روان از سجاد 66 (210 امتیاز)
+1 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۱۱/اسفند/۱۳۹۳ ۱۲:۱۷:۳۵ در ساير موضوعات از مهران889 (270 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۰۳/اسفند/۱۳۹۳ ۱۷:۵۹:۴۹ در ساير موضوعات از tannaz ab (160 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ
???????
...