Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  به چه کسی چاق و به چه کسی لاغر می¬گویند؟ - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۰,۲۱۶ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

به چه کسی چاق و به چه کسی لاغر می¬گویند؟

+1 امتیاز
باسلام و خسته نباشید. به چه کسی چاق و به چه کسی لاغر می¬گویند؟ممنونم از شما.
پرسش ۱۱/اسفند/۱۳۹۳ ۱۲:۱۷:۴۱ در کنترل وزن و تناسب اندام از mahmud26 (270 امتیاز)

1 پاسخ

0 امتیاز
درود بر شما. سوالتان خیلی استراتژیک بود بخاطر اینکه این تعریف ما و این رویکرد ما خیلی از مسائل را روشن می¬کند. و اتفاقاً شاید بخشی از مراجعات ما به درمانگاه¬ها را برطرف می¬کند و دیگر افراد مراجعه نکنند. دیدگاهی که ما داریم تفاوت تعریف در مورد چاقی داریم. چاقی در طب سنتی این طور تعریف می¬شود که هر وقت که ما یک افزایش وزنی داشته باشیم یا در لاغری کاهش وزنی داشته باشیم به شکلی که افعال طبیعی بدن مختل شوند. یعنی شما از یک انسان سالم توقع دارید که چه افعالی داشته باشد چه از نظر جسمی و چه از نظر روحی و بینایی او چطور باشد، گوارشش چطور باشد، راه رفتنش چطور باشد، ضربان قلبش چطور باشد، اندام-های بدنش چه فعل¬هایی داشته باشند. اگر یک وزنی فرد داشته باشد که در آن وزن این افعال به شکلی مختل شوند این به معنی چاقی تعریف می¬شود یا از آن طرف به معنی لاغریست. اما اینکه ما صرفاً یک عددی را که می¬دانید در دانش نوین در تغذیه و پزشکی بی ام ای تعریف شده که براساس قد و وزن محاسبه می¬شود. این مطلقاً در طب سنتی ایران قابل قبول نیست. چرا؟ چون ما به آن چهار مزاج حالا چهار مزاج نگویم درستتر آن است که بگوییم به مزاج¬های مختلف افراد اعتقاد داریم یعنی اعتقاد نداریم که دو فرد هم قد که مزاج¬های مختلفی دارند حتماً باید یک عدد ثابت بی ام ای برایشان تعریف بکنیم و بگوییم باید یک وزن به این شکل داشته باشند. اینجاست که این اشکال پیش می¬آید و افراد به ما مراجعه می¬کنند و بیشتر هم در خانمهاست می¬دانید که برای چاقی¬شان نگران ترند و اینها می¬گویند مثلاً قد من 167 است ولی وزنم 72 است پس من 5 کیلو وزن اضافه دارم چرا؟ چون براساس یکان دهگان قدشان محاسبه می¬کنند و می¬گوید باید حتماً 67 کیلو من باشم که ما این را قبول نداریم و این طور تعریف می¬کنیم و می-گوییم اگر فردی در یک وزنی همه چیزش درست است افعال بدنی¬اش و روحی¬اش پس او وزن طبیعی¬اش وجود دارد که من در ادامه خواهم گفت انواع وزن¬ها که وزن طبیعی داریم و وزن مصنوعی داریم.
ما دو عدد را باید برای وزن تعریف کنیم. یکی وزن صحی داریم وزن سلامتی داریم آن وزنی که بنده و شما باید داشته باشیم تا آن فعل¬هایی که گفتم در بهترین حالت خودشان قرار داشته باشند و هیچ اشکالی در بدن وجود نداشته باشد که معیارهای آن را عرض خواهم کرد اما یک وزن دیگر هم داریم که به آن وزن تناسب اندامی می¬گویند که شما براساس حجم عضله و ارتباطش با حجم استخوان تنظیم می¬شود یعنی مثلاً فردی قد 2 متری با یک استخوان بندی درشت دارد وزن بالاتری هم دارد اگر ما صرفاً این را معیار قرار دهیم ممکن است فردی تناسب اندام داشته باشد خوش اندام باشد اما لزوماً بر وزن صحی¬اش نیست یعنی وزن سلامتی¬اش را ندارد ممکن است برای کسی لاغرتر بودن باعث شود که آن فعل¬ها درست نباشند همه¬ی اندام¬ها کارشان را درست انجام دهند و برای یکی کمی چاق¬تر بودن.
پاسخ در ۱۱/اسفند/۱۳۹۳ ۱۲:۲۹:۴۵ از dr.waseghi (9,450 امتیاز)

پرسش‌های مرتبط

0 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۲۶/بهمن/۱۳۹۳ ۱۶:۲۷:۲۱ در کنترل وزن و تناسب اندام از pani (1,780 امتیاز)
+1 امتیاز
1 پاسخ
+2 امتیاز
1 پاسخ
+2 امتیاز
0 پاسخ
پرسش ۰۶/اسفند/۱۳۹۲ ۱۲:۳۸:۰۲ در کنترل وزن و تناسب اندام از One girl (140 امتیاز)
+1 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۱۱/اسفند/۱۳۹۳ ۰۴:۲۱:۱۳ در کنترل وزن و تناسب اندام از ابی1 (190 امتیاز)
???????
...