Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  بیماری دیابت - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۱,۱۴۸ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

بیماری دیابت

0 امتیاز
روزخوش. اگه میشه کمی در مورد بیماری دیابت بگید. متشکرم از شما و سایت خوبتون.
پرسش ۱۱/اسفند/۱۳۹۳ ۱۲:۳۵:۳۴ در ساير موضوعات از پژمان17 (200 امتیاز)

1 پاسخ

0 امتیاز
به طور کلی دیابت که حالا اسم بیماران را آدم‌های شیرین گذاشته‌اید، شیرین به دو معنا، یکی شیرین مثل بچه‌های شیرین که به دل می‌چسبند و یکی که واقعا خون اینها شیرین است. در تاریخچه دیابت ما می‌خوانیم که تشخیص دیابت در قدیم به وسیله پیشینیان ما مثلا به وسیله زکریای رازی، به وسیله ابوعلی سینا، به وسیله جالینوس با چشیدن ادرار دیابتیک تشخیص می‌دادند.
الان کامپیوتر می‌آید به صورت یک ساعت روی مچ قرار می‌گیرد هم قند را دوزاژ می‌کند و اندازه‌گیری می‌کند، هم انسولین تزریق می‌کند، هم آلارم و هشدار می‌دهد. آن موقع این‌طور بوده است، جالینوس پزشک معروف نظامی، یک پزشک نظامی در لشگر روم بود که عقایدش تا 2000 سال معتبر بود. یعنی تقریبا سال 200 میلادی را در نظر بگیرید تا الان، حدود 100 سال یا 150 سال است که تشخیص‌ها و درمان‌های دیابت مدرن و جدید شده است، بعد از کشف انسولین در 1921 به وسیله بنتینگ. در هر صورت قند خون وقتی افزایش پیدا می‌کند معمولا از دو حالت خارج نیست. من از این سوال جنابعالی استفاده می‌کنم وارد بحث می‌شوم. اول مرحله‌ای است معروف به پیش‌دیابت، که کمتر به آن پرداخته‌ایم در حالی که اهمیت پیش‌دیابت به مراتب بیشتر از خود دیابت است. دوم دیابت. تشخیص این دو مرحله هم از نظر بالینی مهم است هم از نظر شرح حال مهم است و هم از نظر ؟؟2:45. چرا از پیش‌دیابت را پِرِدایابتیس استیژ می‌کنیم؟ به این دلیل است که در حال حاضر در ایالات متحده آمریکا چیزی حدود 26 میلیون و 500 هزار نفر مبتلا به دیابت آشکار هستند، دیابت واضح، شناخته شده و تحت درمان، در مقابل این تعداد چیزی حدود 80 میلیون نفر به دقیق 79 میلیون نفر مبتلا به پیش‌دیابت هستند. اگر ما بتوانیم پیش‌دیابت را کنترل کنیم علم پزشکی و علم دیابتولوژی اگر قادر باشد پیش‌دیابت را کنترل کند و درمان کند اولا از افتادن بیماران به ورطه دیابت جلوگیری کرده‌ است و ثانیا از آمار دیابتی‌ها کاسته‌ است چون پیش دیابت به مرور زمان تبدیل به دیابت می‌شود، به طور معمول در هر سال 10% کل پیش‌دیابت ‌ها تبدیل به دیابت می‌شوند.
پاسخ در ۱۱/اسفند/۱۳۹۳ ۱۲:۵۷:۰۹ از Dr.D00sti (7,140 امتیاز)

پرسش‌های مرتبط

0 امتیاز
1 پاسخ
+1 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۲۴/بهمن/۱۳۹۳ ۰۸:۱۹:۲۷ در ساير موضوعات از sajjadext (330 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ
پرسش ۰۶/اسفند/۱۳۹۲ ۱۳:۰۹:۲۳ در ساير موضوعات از کیانا (240 امتیاز)
+2 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۱۱/اسفند/۱۳۹۳ ۱۰:۲۳:۰۴ در قلب و عروق از کیانوش65 (290 امتیاز)
+1 امتیاز
1 پاسخ
???????
...