Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  راه های پیشگیری از دیابت - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۰,۹۷۹ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

راه های پیشگیری از دیابت

0 امتیاز
باسلام و خسته نباشید. دکتر، چه وقت این فردی که در این فاز پیش‌دیابت هست به سمت دیابت می‌رود؟ باید صبر کند؟ یا اگر ورزش کند داروی خاصی مصرف کند می‌تواند آن فاز را به تأخیر بیندازد یا اصلا هیچ موقع به فاز بیماری دیابت نرود؟
پرسش ۱۱/اسفند/۱۳۹۳ ۱۲:۵۰:۵۳ در ساير موضوعات از نسیم001 (220 امتیاز)

1 پاسخ

0 امتیاز
خوشبختانه همه بیماران پیش‌دیابت تبدیل به دیابت نمی‌شوند. 10% کل پیش‌دیابت‌ها در هر سال تبدیل به دیابت می‌شوند، پس در سال اول 90%شان تبدیل نمی‌شوند. اما هر سال که اضافه می‌شود، بعد از 10 سال 70% پیش‌دیابتی‌ها تبدیل به دیابت می‌شوند و به آمار دیابت اضافه می‌شوند. در آمریکا  80 میلیون پیش‌دیابت هست، تلاش بر این است که جلوی این 80 میلیون را بگیرند که تبدیل به دیابت نشود. آنها از نقطه نظر اقتصادی هم بیشتر توجه  می‌کنند فقط جنبه انسانی‌اش نیست، در سال 247، 248 میلیارد دلار، بگوییم نزدیک 250 میلیارد دلار خرج دیابت می‌شود، اگر از پیش‌دیابت جلوگیری کنیم به طریق اولی در نهایت از تعداد بیماران دیابتی کم می‌شود. درست است؟ اما مسئله مهم این است که پیش ‌دیابت و خود دیابت نوع 2 قابل پیشگیری است. من اینجا خدمت شما عرض می‌کنم که دیابت نوع 2 قابل پیشگیری است، پیش دیابت حتما قابل پیشگیری است. چگونه؟ الان تا چند دقیقه دیگر خدمتتان عرض می‌کنم. به طور کلی دیابت، دیابت به طور اعم چه نوع 1 و چه نوع 2 قابل علاج نیست اما قابل درمان است، دیابت قابل علاج نیست اما قابل درمان است. مقصود از علاج یعنی cure ندارد، یعنی علتش را نمی‌توان برطرف کرد. علت توبرکولیس معلوم است باسیل کخ است اما هنوز ما علت دیابت را نمی‌دانیم، بعد از 35 قرن هنوز ما علت دیابت را درست نمی‌دانیم. تظاهرات دیابت به صورت افزایش قند خون یکی از تظاهرات دیابت است نه کلش. پس به طور خلاصه یک بیمار پیش دیابت در این گروه‌ها جا می‌گیرد:
1-    کسانی که در خانواده‌شان کسی دیابت دارد کاندیدای دیابت هستند، یعنی خویشاوندان درجه 1 بیماران دیابتی کاندیدا هستند پس پیش دیابت است حتی اگر قندش طبیعی باشد. چه کار کند؟ سالی یک بار قندش را اندازه بگیرد. اگر از آن ارقام رد شد ...، دو تا خواهر
تشخیص دیابت با آزمایشگاه است نه درخانه. در خانه از انگشت برای کسی خوب است که دیابت دارد و تحت درمان است و قند خون را گهگاه کنترل می‌کند. و نباید زیاد وسواس به خرج بدهد و زیاد انجام دهد چون دچار استرس می‌شود خودش قند خون را بالا می‌برد. تشخیص دیابت با پزشک معالج و با آزمایشگاه است. این اطلاعات فقط برای این است که آگاهی مردم بالا برود.
2-    دومین گروه که در معرض پیش‌دیابت هستند چاق‌ها هستند. دو تا خواهر یکی چاق است و یکی چاق نیست. هر دو ژن دیابتی را از والدینشان حمل می‌کنند، آن که چاق است بیشتر در معرض دیابت است. یک مقاومتی نسبت به انسولین در افراد چاق هست، مثل یک دیوار، اما این دیوار نیست، مواد مختلف و هرمون‌های مختلفی هست معروفتینشان لپتین هست و رزیستین هست و آبشاری از هرمون‌ها از این سلول چرب شروع به ترشح شدن می‌کنند، امروزه سلول چرب را می‌گویند کارخانه هرمون‌سازی، سلول آدم چاق، مقاومت می‌کند.
3-    سومین گروه کسانی هستند که دچار پی سی او (تخمدان پلی کیستیک) هستند، خانم‌هایی که دچار تخمدان پلی کیستیک هستند و چاقی شکمی دارند، پرمویی دارند، پریودشان عقب افتاده، همه اینها را دارند، اینها در معرض دیابت نوع 2 هستند. خودشان را هرچه سریع‌تر لاغر کنند، با یک تیر دو نشان می‌زنند یکی دیابتشان ظاهر نمی‌شود، پیش‌دیابتشان بر ملا نمی‌شود، دیابت نوع 2 و پیش دیابت به صورت یک استعداد ژنتیک مخفی آرام آرام دراز مدت در بدن در حال جریان است امروزه تحقیقات نشان می‌دهد 13 سال قبل از اینکه قند بالا برود دیابت مریض شده بوده است. پس یکی هم پی سی او هست.
4-    گروه بعد سندروم متابولیک است. یک سندرومی است که 5 مؤلفه دارد که دو تا اگر باشد به علاوه چاقی شکمی، اینها در معرض دیابت پیش دیابت هستند.
5-    بالاخره پرخوری. اما به شرطی که استعداد ژنیتک داشته باشد.
چاقی چند نوع است، آنچه که خطرش برای ایجاد دیابت، سکته‌های قلبی، فشارخون، بعضی سرطان‌ها  بیشتر است چاقی مرکزی یا شکمی است. چاقی مرکزی یا شکمی به چاقی اطلاق می‌شود که دور کمر یا انحنای شکم در بالاترین قسمتش در آسیایی‌ها، چینی‌ها، خاورمیانه، آسیای جنوب شرقی و ما ایرانی‌ها در مرد بالاتر از 90 سانت باشد و در زن بالاتر از 80 سانت باشد. این ارقام به ترتیب در اروپایی‌ها 102 سانت هست در مرد و 88 در زن هست. اخیرا طبق اعلام بالاترین مقام اجرایی بهداشت کشور، همین دو هفته پیش، 14% کل ایرانی‌ها یا پیش‌دیابت داریم یا دیابت. قند خون ما از 125 بالاتر است.
رقم زیادی است. نکته دومی که اعلام شده است 48% کل مردم ایران یا چاقند یا اضافه وزن دارند. پس ما با قند خون و چاقی مواجه می‌شویم و افزایش سن، یعنی در سال های آینده ما با جامعه‌ای روبرو هستیم که سنش بالاست، مسن است چاق است و دیابت دارد. وقتی من به دور شکم اشاره کردم شما تعجب کردید، خب این آمار هست الان. محیط دور شکم خیلی مهم‌تر از کل بدن است. اگر بی ام آی جنابعالی الان بشود فرض بفرمایید 28 یا 29، شما اضافه وزن دارید هنوز چاقی ندارید، بین 25 تا 30 اضافه وزن است، اما شما هم الان کمی چاق هستید، اما چاقی شما پخش است، چون من شما را غیر از اینجا که نشستید بیرون هم دیده‌ام یکنواخت هستید، خطرش برای دیابت و فشار خون و ضایعات قلبی کمتر است تا کسی که چاقی‌اش در شکم، امعا و احشا متمرکز شده است، به این نوع چاقی گفته می‌شود ویزرال یا مرکزی یا احشایی و مکانیزمش هم مفصل و خیلی شناخته شده است.
پاسخ در ۱۱/اسفند/۱۳۹۳ ۱۲:۵۸:۳۴ از Dr.D00sti (7,140 امتیاز)

پرسش‌های مرتبط

0 امتیاز
0 پاسخ
پرسش ۰۶/اسفند/۱۳۹۲ ۱۲:۴۴:۳۵ در هورمونی و غدد از mahmid (130 امتیاز)
+1 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۱۱/اسفند/۱۳۹۳ ۱۲:۵۰:۵۵ در ساير موضوعات از نسیم001 (220 امتیاز)
+6 امتیاز
1 پاسخ
0 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۰۳/اسفند/۱۳۹۳ ۱۰:۲۰:۵۱ در تغذیه و سلامت از maziar 33 (140 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۰۳/اسفند/۱۳۹۳ ۱۸:۴۱:۳۲ در ساير موضوعات از sirvan kh (240 امتیاز)
???????
...