Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  ارتباط مشکلات کبدی با بیماری های پوستی - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۰,۴۱۸ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

ارتباط مشکلات کبدی با بیماری های پوستی

+5 امتیاز
روزخوش. آیا خیلی از بیماری های پوستی می تواند به در واقع مشکلات کبدی مرتبط باشد مثل خارش ؟ مرسی.
پرسش ۱۱/اسفند/۱۳۹۳ ۱۲:۵۱:۱۲ در سلامت پوست از ندا 887 (330 امتیاز)

1 پاسخ

+1 امتیاز
بله اکثرا توی طب سنتی می گویند معده و کبد. یعنی سیستم هضم در خارش ها نقش اول را دارد. حالا درست است کلیوی ها باز هم سمومی توی بدن دفع نمی شود، اورات * ها دفع نمی شود ، اما در نهایت همه ی این ها تجمع مواد زائد در بدن یا بسته شدن مسامات* پوستی که نمی گذارد مواد دفع بشود و باعث مشکلات خارش می شود، خارش از سردی نیست ها از گرمی هم نیست خیلی. خیلی از خارش ها از سردی است. بسیاری از خارش ها از سردی هستند. می بینید زمستان می شود پاییزمی شود، خارش ها شروع می شود در نواحی شکم و این ها. خشکی باعث خارش می شود. سردی باعث خارش می شود. مخصوصا پوست هایی که خون بهشان کمتر می رسد، مخصوصا جنس پوست، عصب که در سنتی می گویند و بلغم است، این ها بیشتر ممکن است دچار خارش شود. در نهایت چه کار کنند این دوستانی که دچار خارش می شوند یا این دوستمان که دچار خارش شده است، به نظر من وضعیت غذایی اش را اصلاح کند، غذاهای تند، غذاهایی مثل گردو و خرما این ها ممکن است خارش را برطرف کند، نه به خاطر گرمی اش ، به خاطر انسدادی که در کبد می دهند این ها. خوردن غذاهای تند و تیز را ، چرب را، پرهیز بکنند. یک مقداری ، مثلاً من توصیه می کنم آب سیب با خاکشیر، روزی 4 بار یک استکان آب سیب با خاک شیر بخورند. آب سیب شیرین. این کمک می کند.
آب سیب خوشمزه است. حالا یک قاشق خاکشیر می خواهند توش بریزند. یا اینکه رنده ی هویج بخورند با یک ذره مثلاً یک قاشق چایی خوری، سرکه ی انگوری.
برای اینکه بعد از غذا شان تدابیری اتخاذ بشود که مواد از بدنشان دفع بشود. خود خاکشیر برای خارش با کاستی شاه تره خیلی مفید است. عرق کاسنی، کاسنی معتدل مایل به خنکی است. شاه تره گرم است. خیلی ها متاسفانه به اشتباه توی همین برنامه ها می گویند شاهتره سرد است، شاهطره سرد نیست، گرم است. اما چون باعث می شود مواد زائد از بدن دفع بشود.. این تخصصش این است  که غلظت ها و فضولات و مواد زائد را از بدن دفع می کند باعث آرامش می شود. یعنی مواد زائد در بدن باشد می سوزد و باعث التهاب و خارش می شود.
شاه تره چون این ها را دفع می کند همه فکر می کنند سرد است، نه سرد نیست گرم است. تازه مثل خاکشیر. هر روز صبح ناشتا بخورند ، یک لیوان عرق کاسنی شاه تره یک قاشق هم خاکشیر. این را بخورند اگر با این ها بهتر شدند که خوب ان شاء الله رفع بشود. اگر با این ها رفع نشد حتماً باید بررسی بشود. می گویند کبد است، می تواند کبد. کبد های چرب خیلی ها دچار خارش می شوند. اگر مواد زائدی به کبد تجمع کنند باعث خارش می شود و معده هایی که نمی توانند هضم خوبی ندارند، این ها خارششان بیشتر می شود. خیلی از این ها مواد زائد ممکن است بریزد به پا. روی ساق، روی قسمت های دیگر، ران. این ها خارش هایی بگیرند ، ما معتقدیم مواد زائدی است در بدن .این ها باید پاکسازی بشود. یبوست برطرف شود. یکی از ترکیبات خوب، همین دوستمان سوال آخری گفت، همان ثنا *گل قرمز منظورشان بود، ثنا و گل سرخ نباید زیاد خورده بشود، دو روز ، سه روز، چهار روز . مسهل است. ببینید فرق دارد ملین* با مسهل. ببین ملین میاد سطح روده هارا پاک می کند مثل انجیل مثل اسفرزه مثل خاکشیر این ها ملین* اند. اما بعضی چیزها مثل خاکشیر این ها از عمق بدن مواد را می کشند و دفع می کنند یعنی به قوت های بدن هم ممکن است آسیب بزنند، قرص های روده و معده آسیب برسانند، قوت های بدن هم ضعیف کنند، مسهل را می گویند سه روز بیشتر نباید خورد ولی ملین را می توانی ماه ها عوض کنی. ملین های مختلف.
سرنا* شرتبش هم هست توی بازار؟ -بله. این هم اگر باشد. من توصیه می کنم ، چون مصله سنا با گل سرخ شیرین است. و توصیه می کنم سنا* و گل سرخ این دوستیمان که خارش داشت استفاده بکنند، سه روز سنا و گل سرخ بخورد، ممکن است اسهال بشود و خارش هایش هم رو به بهبودی برود. اگر می خواهد موضعی استفاده بکند، یک ترکیبات خیلی خوبی توی طب سنتی هست، بی ضرر هم هست مثلاً به نسبت بگیرد. مثلاً اگر 150 گرم گیاه صدر بگیرد، پودر صدر.
150 گرم صدر بگیرد. متعاقب آن 75 گرم گیاه مورد یک برگیه به نام مورد.  این را 75 گرم، 150 گرم صدر و 25 گرم حنای بی رنگ. من خواهش می کنم حنای با رنگ نگیرند ، کل بدنشان را رنگی کنند بعد بگویند دکتر چی شد! برای یکی نوشتیم حنای بی رنگ رفت با رنگش را گرفت . دیگه دست و پا همه رنگی شد. حنای بی رنگ. یک مقداری به اندازه ای که این بخواهد توش حل بشود روغن زیتون اضافه کنند و یک ذره هم سرکه بهش اضافه بکنند یا آب کرفس. این را با شامپو یا صابون بدن یا شامپوی مصرفی به بدنشان بزنند، 10 دقیقه یک ربع صبر کنند بعد بدنشان را بشورند، دوش بگیرند. چند روز این کار را بکنند قشنگ پوست را پاکسازی می کند و خارش ها، اگزاما ها بسیار. اگر دستشونه دستشان را با این بشویند.چند بار روزی بشویند. اگر بدنشان است بدن را هم می توانند با این بشویند بسیار ترکیب خوبی است. من 150 گرم گفتم حالا برای یک قسمت اگر باشد 15 گرم بگیرند! آن یکی را 7.5 بگیرند. همینجوری به نسبت در نظر بگیرند.
پاسخ در ۱۱/اسفند/۱۳۹۳ ۱۳:۰۳:۲۷ از Dr.D00sti (7,140 امتیاز)

پرسش‌های مرتبط

+6 امتیاز
1 پاسخ
+1 امتیاز
1 پاسخ
+2 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۱۱/اسفند/۱۳۹۳ ۱۰:۲۳:۰۴ در قلب و عروق از کیانوش65 (290 امتیاز)
???????
...