Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  ساییدگی یا آرتروز زانو چگونه ایجاد می شود؟ - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۲۹,۹۹۵ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

ساییدگی یا آرتروز زانو چگونه ایجاد می شود؟

+5 امتیاز
خسته نباشید. ساییدگی یا آرتروز زانو چگونه ایجاد می شود؟ این بیماری چه علائمی دارد؟ درمان آرتروز زانو چگونه است؟ آیا مصرف مکمل ها تاثیری در پیشگیری و درمان این بیماری دارد؟ چه زمانی استفاده از جراحی در درمان آرتروز زانو ضرورت می یاید؟باتشکر.
پرسش ۱۱/اسفند/۱۳۹۳ ۱۴:۰۹:۴۳ در ساير موضوعات از باران 889 (440 امتیاز)

1 پاسخ

0 امتیاز
استوآرتریت یا ساییدگی زانو که به آن آرتروز زانو هم می گویند از شایع ترین علل درد زانو در سنین متوسط و بالاست که در آن غضروف مفصل دچار آسیب و خوردگی می شود. این بیماری از درد و تورم موجب تغییر شکل و اشکال در راه رفتن هم می شود. عواملی که ممکن است موجب شوند تا احتمال ایجاد ساییدگی مفصل زانو زیاد شود: توارثت؛ بطوریکه در بعضی خانواده ها احتمال بروز استوآرتریت زانو زیاد است. وزن زیاد موجب افزایش فشار روی زانو شده و احتمال ساییدگی آن را بیشتر میکند. سن؛ با افزایش سن بیماری بیشتر و شدید تر می شود.جنس؛ خانم هایی با سن بیش از 50 سال بیشتر در معرض این بیماری هستند. ضربه؛ ضرباتی که در حین ورزش یا آسیب هایی که به دنبال ضربات زانو ایجاد می شوند مانند شکستگی، در رفتگی می توانند در دراز مدت موجب استو آرتریت زانو شوند. شغل های خاص که در آنها کارهایی مثل زانو زدن، چمباتمه زدن، راه رفتن بیش از 3 کیلومتر در روز، برداشتن اشیاء سنگین تر از 25 کیلوگرم به صورت مرتب و مستمر انجام می شوند می توانند موجب اعمال فشار زیادی روی زانو شده و احتمال بروز ساییدگی مفصل زانو را بیشتر کنند. ورزش هایی مثل فوتبال، دو استقامت و تنیس به مدت طولانی و زیاد می تواند احتمال ایجاد استوآرتریت زانو را زیاد کند.
آرتوز و حالا به طور خاص آرتروز زانو که بحث امروز ما هم هست اگر بخواهیم به طور خلاصه تعریفی از آن داشته باشیم به تخریب غضروف سطح مفصلی زانو اطلاق می شود. برای اینکه این مفهوم را متوجه شویم باید یک اشاره ای به ساختمان و آناتومی زانو داشته باشیم. ساختمان زانو تشکیل شده است از استخوان ران ، استخوان درشت نی یا تیبیا و یک استخوان 0:56 تحت عنوان کشکک یا پتلا  که این سه استخوان باهم تشکیل مفصلی را می دهند تحت عنوان مفصل زانو. البته زانو خودش از 2 سطح مفصلی تشکیل شده است. سطح مفصلی استخوان ران و درشت نی که تحت عنوان تیبیافمورال می شناسیم و سطخ مفصلی استخوان کشکک و ران که تحت عنوان مفصل پتلوفمورال می شناسیم. در حقیقت 2 مفصل در زانو وجود دارد. وقتی غضروف این دو تا مفصل شروع می کند به تخریب شدن با بهش آرتروز اطلاق می کنیم. ببینید آرتروز جزء تغییرات دژنریتیو یا تغییرات سنی همه ساختمان های بدن هست . ما همینطور که با افزایش سن دچار تغییر رنگ مو می شویم، موی سیاه تبدیل به موی سفید می شود. پوست چروکیدگی پیدا می کند. خب نباید توقع داشته باشیم که مفصل زانومان جوان بماند و بقیه ساختمان های بدن شروع کنند به نغییرات پیر شدن یا همان تغییرات دژنریتیو. پس غضروف هم شروع به تخریب شدن می کند . تا اینجایش سیر طبیعی سنی هست. ولی یک سری عوامل سبب می شود این تغییرات فرسودگی و تخریب غضروف با سرعت بیشتری انجام شود و عمده بحث ما هم همین مواردی هست که باید بهش توجه داشته باشیم. که تا بتوانیم که سرعت تخریب غضروف را کند کنیم. که حالا من فکر می کنم در ادامه صحبت ها برسیم که به آن اشاره کنیم. در مورد شیوعش فرمودید واقعیت این هست که ما عدد بخصوصی در جوامع مختلف به این شکل تحقیق نشده ولی شیوع کمی ندارد آرتروز . سن شیوع آرتروز در شروع آرتروز خانم ها پایین تر از آقایان هست. لذا ما به طور کلی می گوییم که خانم ها بالای 40 سال تقریبا تغییرات آرتروزی در زانوهایشان مشاهده می شود. در مورد آقایان چیزی در حدود 5 سال یا 10 سال تقریبا بالاتر. این هم علت دارد حالا هم علت های هورمونی هم ساختار بدن به شکلی است که در خانم ها آرتروز بیشتر رخ می دهد.
آرتروز هایی هم که نیاز به درمان عمل جراحی و غیرجراحی دارد در خانم ها اصولا بیشتر هست.
پاسخ در ۱۱/اسفند/۱۳۹۳ ۱۴:۱۱:۴۵ از dr.salimi (7,640 امتیاز)

پرسش‌های مرتبط

+1 امتیاز
1 پاسخ
+3 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۱۰/اسفند/۱۳۹۳ ۰۹:۱۱:۳۳ در زیبایی از maryam12 (310 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ
+5 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۱۱/اسفند/۱۳۹۳ ۱۴:۰۹:۴۴ در ساير موضوعات از باران 889 (440 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ
پرسش ۰۶/اسفند/۱۳۹۲ ۱۳:۰۲:۲۴ در عضلاني اسكلتي و مفاصل از akram (180 امتیاز)
???????
...