تغذیه سالم برای دختران در دوران بلوغ - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۶,۲۸۸ پرسش
    • ۵,۰۲۴ پاسخ
    • ۳۴۰ نظر
    • ۲۹,۷۳۲ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه نزدیکی خودارضایی برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش خارش موهای قاعدگی ریزش-مو شیرخوار ادرار پرده-بکارت رشد-نوزاد جنین در و حساسیت ناباروری لکه-پوستی وزن واژن افسرده دیابتی تیروئید پستان لکه-بینی سلامت-جنسی پوست موی-زائد قلبي طول-آلت-تناسلی رحمی سونوگرافی انزال-زودرس از اختلال-نعوظ تخمدان کیست-تخمدان استرس تکرر-ادرار درد-بیضه سرفه جنسي لاغری خشکی-پوست نوزاد عرق-کردن جوش-صورت پریود-نامنظم برنامه-مادر-کودک-تندرستی قد تیرویید چاقی سوزش-ادرار اضطراب سقط عوارض-دارو های جلوگیری بلوغ منی زناشویی داروهاي سرطانی خونریزی-رحمی جلوگیری-از-بارداری فشار-خون مثانه جای-جوش واریکوسل معده تهوع چین-و-چروک قرص-ال-دی تپش-قلب رژیم-غذایی زخم اختلالات-اضطرابی کاهش-وزن - صرع افزایش-وزن ورزشی خونی پروستات ناباروری-مردان ترشحات-واژن بیماری مقعد اسپرم خلط کمر-درد کم-کاری-تیروئید ام-اس زگیل-تناسلی کودکانتان

تغذیه سالم برای دختران در دوران بلوغ

+7 امتیاز
با سلام و خسته نباشید بهترین تغذیه برای رشد بهتر قدی در دوران بلوغ برای دختران چه تغذیه ای میباشد

 باتشکر
پرسش در زنان از mssb (430 امتیاز)
دسته‌بندی مجدد از Dr.Shahabi

1 پاسخ

+1 امتیاز
 
بهترین پاسخ
سلام

بعد از دوران نوزادي بلوغ مهم ترين دوره رشدي محسوب مي شود. تغذيه سالم در اين دوران ضامن سلامت در دوران بعدي و بخصوص بارداري وزايمان است. رعايت نكات كلي تغذيه اي مثل مصرف پروتين و ميوه و سبزيجات و پرهيز از غذاهاي اماده و چرب در كنار موارد زير توصيه مي شود:

1- در اين دوران معمولا دخترها به اندام خود بسيار حساس مي شوند و ممكن است براي حفظ اندام و لاغري رژيم هاي غلط بگيرند به اين موضوع توجه داشته باشيد و مانع اين گونه رژيم ها شويد.

2- بسياري از مادران با اين بهانه كه اين سن، سن رشد است هيچ نظارتي به ميزان كالري مصرفي نوجوان ندارند كه مي تواند منجر به چاقي، بلوغ زودرس و كوتاهي قد شود.

3- حتما روزانه از گوشت ، لبنيات، ميوه و سبزيجات در رژيم نوجوان استفاده كنيد. كم مصرف كردن گوشت مي تواند باعث كمبود روي و كوتاهي قد و نيز كمبود اهن و كم خوني شود. و كم بودن لبنيات در رژيم روزانه نوجوان مي تواند در اينده وي را مستعد ابتلا به پوكي استخوان كند.

4- مصرف سوسيس و كالباس و غذاهاي اماده را حتي الامكان محدود كنيد چون مواد موجود در اين گونه غذاها احتمال ابتلا به سرطان را در اينده بيشتر ميكند.

5- از ميزان غذاهاي سرح كرده چه خانگي و چه اماده پرهيز كنيد. علاوه بر چاقي احتمال ابتلا به سرطان پستان در زناني كه رژيم هاي غذايي پرچربي دارند بيشتر مي شود.

6- يك ورزش روزانه و منظم را در برنامه نوجوان قرار دهيد پياده روي، شنا، دوچرخه سواري . . . علاوه بر متعال كردن اندام نوجوان افزايش اعتماد به نفس وي  از احتمال ابتلا به بسياري از بيماري ها نيز مي كاهد.

 

موفق باشيد.
پاسخ در از dr goshtasebi (25,060 امتیاز)
انتخاب از mssb
???????
...