Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  نحوه تسریع چربی سوزی باورزش - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۰,۸۲۰ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

نحوه تسریع چربی سوزی باورزش

+9 امتیاز
باسلام وخداقوت  مردی 35 ساله هستم  خواستم خواهش کنم روند چربی سوزی را درحین ورزش وبعد ازآن واینکه چه فعل وانفعالاتی صورت میگیردتاچربی بسوزد ومصرف چه مواد غذایی وچه سبک ورزش چربی سوزی راتسریع میکند معرفی کنید تا کاهش وزن وچربی سوزی ملموس تر باشد در صورت امکان به صورت فیلم کم شدن چربی نمایش داده شود بهتر است
پرسش ۱۷/تیر/۱۳۹۲ ۱۱:۲۹:۳۵ در کنترل وزن و تناسب اندام از mohammad ahmadabadi (280 امتیاز)
برچسب‌گذاری مجدد ۲۲/تیر/۱۳۹۳ ۱۳:۳۷:۲۴

1 پاسخ

+3 امتیاز
 
بهترین پاسخ

با سلام و تشکر:

دویدن سریع باعث سوختن کالری ها و متعاقبا چربی ها می شود. معمولا دوندگان دوی سرعت بخاطر شدت و سرعت فعالیتشان کم چربی ترین ورزشکاران هستند. علاوه براین ، آزمایشات و تحقیقات زیادی هم برای اندازه گیری میزان سوختن چربی در هنگام دویدن انجام شده که همگی این موضوع را ثابت می کنند.

علاوه بر سرعت ، مدت زمان دویدن نیز درمقدار سوختن چربیهای اضافی بدن تاثیر زیادی دارد . وقتی مدت زمان دویدن ما بیشتر می شود بدن از چربی ها به عنوان سوخت استفاده می کند بنابراین هرچه مدت زمان بیشتری بدویم چربی بیشتری می سوزانیم . علاوه براین توجه داشته باشید که اگر با یک سرعت ثابت بدویم خیلی بهتر از آن است که دائما سرعتمان را کم و زیاد کنیم و گاهی بایستیم زیرا در هنگام دویدن با یک سرعت ثابت بدن چربی بیشتری می سوزاند .

اگرچه دانشمندان مطمئن هستند که دویدن با حداکثر سرعت فورا چربی ها را می سوزاند اما از آنجایی که ما انسانها فقط برای مدت زمان کوتاهی می توانیم با حداکثر سرعت بدویم به ما توصیه می کنند که برای سوزاندن چربی ها با سرعت کندتر بدویم اما سعی کنیم سرعت دویدنمان را ثابت نگه داریم و مدت آن را بیشتر کنیم تا نتیجه بهتری بگیریم.اگر بدنبال از دست دادن چربی و لاغر شدن می باشید به یکباره کالری زیادی را ازوعده های غذایی خود کم نکنید.چنین کار اشتباهی سلولهای بدن را به حالت گرسنگی میبرد و باعث کم شدن سوخت و ساز بدن میشود در نتیجه سوزاندن چربیها بسیار سخت تر می شود. برای جلو گیری از کم شدن سوخت وساز بدن هر یکی دو هفته کمی از میزان کالری خود بکاهید.
راه حل دیگری که میتوانید بدن خود را فریب دهید بدون اینکه سوخت و ساز بدنتان را کم کنید وجود دارد
بجای اینکه همان مقدار کالری بطور روزانه مصرف کنید هر چند روز یکبار میزان جذب کالری بدنتان را تغییر دهید. اگر در دوران رژیم گرفتن میزان دریافتی کالریتان را یکسان نگهدارید. بدنتان با کم کردن میزان سوخت و ساز خود را وفق میدهد و در نتیجه از سوزاندن چربیها جلوگیری میکند. هورمون ها مسئول تمام این اتفاقات هستند. وقتی که سطح لپتین بالامیرود متابولیسم بدن شما بالا باقی می ماند، وقتی سطح لپتین کاهش میابد، به تبع آن متابولیسم بدن شما بطور چشمگیری کاهش میابد. وقتی میزان کالری کم و یکنواخت میشود میزان لپتین و متابولیسم بدن کاهش پیدا می کند . خوردن کالری بیشتر در بعضی از روزها و مصرف کالری کمتر در روزهای دیگر کمک می کند تا سطح لپتین همیشه بالا باقی بماند.
تمرینات مقاومتی در از دست دادن چربیها نقش بسزایی بازی میکنند. کار با وزنه باعث سوزاندن کالریها میشود. مطالعات نشان میدهد که برخلاف ورزش ایروبیک، کار با وزنه تا 39 ساعت بعد از تمرین  در حال استراحت نیز کالریهای شما را میسوزاند. در ضمن هر اندازه بدنتان عضله داشته باشد به همان اندازه روزانه کالری سوزانده میشود. حتی اگر هدف شما فقط کاهش وزن است شما نیازمند کار با وزنه هستید. این حتی کمک میکند که عضلات بدنتان نیز از بین نرود. در غیر این صورت با از دست دادن عضلات متابولیسم بدن کم شده و تلاش شما برای از دست دادن چربی ها شما را به یک آدم استخوانی با توده های چربی تبدیل خواهد کرد. بیاد داشته باشید که حتی شخص کم اشتهامیتواند درصد بالایی از چربی در بدن خود داشته باشد.
مصرف به اندازه کافی از چربی های خوب به شما در از دست دادن چربی ، ساختن عضله، و ریکاوری سریعتر بعد از تمرین کمک خواهد کرد. چربی های سالم در ضمن خواص درمانی بی شماردارند از جمله اینکه برای قلب بسیار مفید هستند. اما کدام چربیها خوب هستند. چربیهای چند حلقه ای اشباع نشده همانند امگا 3 که از ماهی و مغز آجیل بدست میاید جزء چربیهای خوب میباشند. چربیهای تک حلقه ای اشباع نشده همانند کره بادام زمینی، روغن زیتون، زرده تخم مرغ وروغن ماهی نیز جزء چربیهای خوب محسوب میشوند.
توجه بیش از حد به رژیم غذایی  کم کربوهیدرات طرفداران و مخالفان خود را در میان متخصصین تغذیه پیدا کرده است. نکته مهم این است که شما طرفدار هر کدام از این دو گروه باشید ، کاهش مصرف کربوهیدرات به خصوص به شکل شکر و نشاسته هنگامیکه قصد از دست دادن چربی ها را دارید بسیار کمک خواهد کرد. سالم ترین منابع کربوهیدرات غلات و سبزیجات میباشند. همچنین زمان مصرف کربوهیدرات در سوزاندن چربیها تاثیر دارد. توصیه میشود که از ساعت 3 بعد از ظهر به بعد کربو هیدرات را به حداقل ممکن برسانید. بیشترین میزان کربوهیدرات را صبح و قبل یا بعد از تمرین مصرف کنید.
افزایش مصرف پروتئین سوخت و ساز بدن شما افزایش خواهد داد و در حفظ توده عضلانی بدنتان کمک خواهد کرد که همه اینها در سوزاندن چربی کارسازند. در واقع، هنگام پروتئین میخورید بدن شما در مقایسه با زمانیکه چربی یا کربوهیدرات میخورید کالری بیشتری می سوزاند.
6 وعده غذایی کوچک بهتر از 2 یا 3 وعده بزرگ میباشد. این روش تضمین می کند که مواد مغذی لازم را برای ساخت عضله و چربی سوزی برای بدن تامین شود. بدین روش میزان سوخت وساز در هنگام استراحت نیز افزایش میابد. در ضمن بدنتان هیچگاه احساس گرسنگی نمیکند.احساس گرسنگی زمانی اتفاق می افتد که فاصله بین وعده های غذایی طولانی تر باشد.همیشه  احساس گرسنگی میتواند نتیجه عکس ایجاد کند. بدن شما شروع به سوزاندن عضلات برای تولید انرژی میکند واین نه تنها باعث افزایش ذخایر چربی بدن میشود بلکه متابولیسم بدن را نیز کند میکند.. این دقیقا مخالف آنچیزیست که می خواهید اتفاق بیافتد.
امیدوارم موفق باشید
پاسخ در ۰۷/شهریور/۱۳۹۲ ۰۱:۱۲:۲۱ از Dr.Shidvash (82,370 امتیاز)
انتخاب ۰۷/شهریور/۱۳۹۲ ۰۱:۱۳:۲۵ از Dr.Khatami

پرسش‌های مرتبط

???????
...