Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  ترک های پوست به دلیل ورزش - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۰,۳۶۷ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

ترک های پوست به دلیل ورزش

+4 امتیاز
به دلیل کلاس بدنسازی (بدون دستگاه) که میرم روی بدنم مخصوصا روی پاهام ترک های به وجود اومده. که جلوه ی قشنگی نداره..واسه از بین رفتنشون چه کاری میتونم انجام بدم؟
پرسش ۰۶/اسفند/۱۳۹۲ ۱۳:۲۱:۲۱ در سلامت پوست از ف.ا (790 امتیاز)
برچسب‌گذاری مجدد ۲۲/تیر/۱۳۹۳ ۱۳:۳۷:۲۹

1 پاسخ

+1 امتیاز
 
بهترین پاسخ

استریا، خطوط تقریباً فرو رفـته پوستی است که بیشـتر در نواحی تحـت کشــش به وجود می آیـد. این عـارضه بسیار شـایع است و در بسیاری از زنان در سنین جـوانـی و در دوران بارداری دیده می شود. با شـروع بلوغ جنسـی در بدن تحت تأثیر افزایش هورمون های جنسی تغـییراتی به وجود می آید. عـلاوه بر این تغــییرات ، تغــییرات دیگـری نیـز بـه وقـوع مـی پیـوندد کـه از این گـروه می توان به ایجـاد خطـوط پوستی اشاره کرد. با شروع بلــوغ ، جــثه افراد به طور سریع رشد می کند و این رشد در دخترها بارزتر است. چـون رشــد، سـریـع است پوسـت توانایـی وفـق دادن خـود با این تغییر جــثـه را ندارد و در نتـیجه ، به علت شکسـتگی در فیبرهای الاسـتین که مسـئول کشـش پوسـت هستند، پوست در نواحـی تحت کشش دچار خطوطی می شود و معمولاً به رنگ سفید براق در می آید. 

در افراد چاق هم ممكن است این نشانه ها به وجود آیند، به ویژه اگر افزایش وزن سریع باشد. این نشانه ها همچنین در افراد مبتلا به سندرم كوشینگ و در مصرف كنندگان كورتیكواستروئیدهای خوراكی یا كورتیكواستروئیدهای موضعی ایجاد میشوند. برای پیشگـیری می توان از آماده کردن پوست برای افزایش وسعت آن، با چرب کردن و مـاساژ دادن مکرر سـود جست. البته در مواردی می توان از ویتـامـین E و کرِم های موضـعی آمـونیـوم لاکـتات با درصـد های متـفاوت و ترتینوئن برای پیشـگیری اسـتفاده کرد که باید تحـت نظـر پزشـک تجـویز شود و نیاز به پیگـیری و مراقبـت پزشـک مربوطـه دارد.

 

در ابتدا این خطـوط ، برجسـته و تحـریک پذیر هستند و به مرور زمان صـاف می شوند و رنگ آن از قرمز به ارغوانی تغییر یافته و در نهایت سفید یا نقره ای می شوند. این خطوط بیشتر در نواحی شکم ، پستان ( بعد از شیردهی ) ، باسن و ران ها پدید می آیند.

 

چه افرادی بیشتر مستعد این عارضه هستند؟

- افراد با استعداد چاقی.

- افراد با رشد جسمی سریع به ویژه در بلوغ.

- افراد با بیماری غدد درون ریز مانند: سندروم کوشینگ ( پر کاری غده فوق کلیوی ).

-افرادی که به دلایلی از پماد یا کِـرِم های کورتون به مدت طولانی مصرف می کنند.

- خانم های باردار.

-افرادی که در مدت کوتاه در اثر بدنسازی افزایش حجم عضله پیدا می کنند.

در عین حال باید دانست که در بیشتر موارد این درمان ها تأثیر چندانی ندارد و اثرات آنها محدود است.

 درمانهای دیگری مانند لیزر و مزوتراپی هم در این مورد استفاده می شود . ولی همه ان درمانها نسبی بوده و به طور کامل نمی توانند استریاها را برطرف کنند.

 

پاسخ در ۲۶/اردیبهشت/۱۳۹۳ ۱۹:۲۷:۳۱ از Dr.Shidvash (82,370 امتیاز)
انتخاب ۲۶/اردیبهشت/۱۳۹۳ ۱۹:۳۶:۲۴ از Dr.Khatami

پرسش‌های مرتبط

+6 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۲۰/خرداد/۱۳۹۲ ۰۳:۵۰:۰۱ در سلامت پوست از sarina (300 امتیاز)
+5 امتیاز
2 پاسخ
پرسش ۲۱/مرداد/۱۳۹۲ ۱۱:۲۹:۲۸ در سلامت پوست از ف.ا (790 امتیاز)
+8 امتیاز
1 پاسخ
+4 امتیاز
1 پاسخ
???????
...