Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  خلط های پشت بینی و گلو - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۰,۹۹۰ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

خلط های پشت بینی و گلو

+8 امتیاز

با سلام اینجانب مدتی است که دچار بیماری خلط های پشت گلو شده ام به طوری که با زیاد شدن خلط ها دچار حالت تهوع میشوم مثل اینکه انگشت در گلو فرو کرده باشم.البته دو سال پیش نیز این مشکل را داشتم که با مصرف آنتی بیوتیک برطرف شد.بنده هیچکدام از علایم سردرد یا عطسه یا گرفتگی بینی را ندارم.این مشکل دوباره چهار روز است که ایجاد شده است و سه روز است که با تجویز پزشک «کو آموکسی کلاو» مصرف میکنم و اندکی بهتر شده ام.خواهشمندم بنده را راهنمایی بفرمایید دیگر از این خلط ها کلافه شده ام و اینکه این مشکل چند روزه بر طرف میشود؟ مشکل اصلی من خلط هایی است که از پشت بینی می آید.لطفا مدت زمان بهبودی را نیز بفرمایید.باتشکر.

پرسش ۲۷/اسفند/۱۳۹۱ ۱۳:۲۳:۳۸ در گوش و حلق و بيني از hamed (240 امتیاز)
ویرایش ۲۷/اسفند/۱۳۹۱ ۱۳:۲۴:۴۹ از DrDel

2 پاسخ

+4 امتیاز
 
بهترین پاسخ

سلام:

علایمی که شما مطرح می کنید به احتمال زیاد می تواند به علت سینوزیت باشد. اما به دنبال سرماخوردگی، آنفلوآنزا، آلرژی، قرار گرفتن در هوای سرد یا نور خیره کننده، مصرف بعضی موادغذایی مثل فلفل و ادویه تند، حاملگی و تغییرات هورمونی، انحراف بینی و وجود جسم خارجی ترشحات روشن و شفاف بینی افزایش می یابد.

در مواردی که میزان ترشحات بینی و سینوس ها افزایش یابد یا قوام، طعم، بو یا غلظت ترشحات تغییر کند، معمولا فرد متوجه وارد شدن این ترشحات از پشت بینی به حلق خود می شود و از آن رنج می برد.

عفونت بینی و سینوس ها (سینوریت)  نیز عامل افزایش ترشحات غلیظ بینی است. اگر ترشحات رقیق و روشن بینی به ترشحات غلیظ و سبزرنگ تبدیل شود نشان از عفونت باکتریایی سینوس هاست. مبتلایان به سینوزیت حاد باید تحت درمان دارویی قرار گیرند.

درمان

1-برای تشخیص علت ترشحات پشت حلق، معاینه دقیق گوش و حلق و بینی الزامی است و در مواردی ممکن است لازم باشد آزمایش خون، آندوسکوپی و عکسبرداری رادیولوژی نیز انجام شود.

2-به طور کلی اقداماتی که باعث رقیق شدن ترشحات شود و حرکت آنها را تسریع و تسهیل کند، مثل مصرف مایعات و داروهای خلط آور سودمند است.

3-شست وشوی بینی باعث رقیق تر شدن ترشحات بینی می شود. به این منظور می توان داخل بینی را با سرم چهار - پنج بار در روز شست وشو داد.

4-اگر عامل ترشحات پشت حلق، عفونت باکتریایی باشد درمان آنتی بیوتیکی موثر خواهد بود که باید تا زمان صلاحدید پزشک معالجتان ادامه یابد. به هیچ وجه درمان را خودسرانه و پس از بهبودی مختصر قطع نکنید.

5-در مواردی که حساسیت بینی عامل افزایش ترشحات باشد، باید آلرژی درمان شود. متاسفانهداروهای ضد حساسیت قادر نیستند حساسیت را به طور کامل ریشه کن کنند، اما علائم حساسیت و از جمله افزایش ترشحات بینی را به میزان زیادی بهبود می بخشند.

پاسخ در ۲۱/فروردین/۱۳۹۲ ۱۳:۱۸:۳۶ از Dr.Shidvash (82,370 امتیاز)
انتخاب ۲۱/فروردین/۱۳۹۲ ۱۳:۴۸:۳۴ از Dr.Delroba
+2 امتیاز
سلام،

وجود ترشحات پشت حلق علل مختلفی دارد؛ با توجه به شرح حالی که دادید عفونت سینوسها تشخیص محتملتری در شما می باشد. درمان آنتی بیوتیکی را به طور کامل ادامه دهید، اگر احساس کردید مشکل کمتر شده درمان را قطع نکنید.

سایر علل ترشح پشت حلق:

- سرماخوردگی و انفلوانزا

- حساسیت

- عفونت سینوس

- جسم خارجی

- داروها

- انحراف تیغه بینی

- شرایط آب و هوایی

- برخی غذاها

- بخار مواد شیمیایی، عطرها، مواد شوینده و ...
پاسخ در ۲۹/اسفند/۱۳۹۱ ۰۱:۴۱:۵۹ از DrRoham (23,010 امتیاز)

پرسش‌های مرتبط

0 امتیاز
0 پاسخ
پرسش ۱۳/مرداد/۱۳۹۹ ۱۳:۲۶:۰۴ در گوش و حلق و بيني از zal (160 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ
پرسش ۱۳/مرداد/۱۳۹۹ ۱۲:۳۹:۳۶ در گوش و حلق و بيني از aylarrs (120 امتیاز)
+8 امتیاز
0 پاسخ
پرسش ۲۴/اردیبهشت/۱۳۹۳ ۱۲:۰۷:۴۳ در گوش و حلق و بيني از mhs (280 امتیاز)
+6 امتیاز
0 پاسخ
پرسش ۲۸/مرداد/۱۳۹۲ ۱۷:۲۵:۱۷ در گوش و حلق و بيني از ahmad85880 (180 امتیاز)
+4 امتیاز
0 پاسخ
???????
...