Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  سوزش و تکرر ادرار برای زنان بعد از رابطه جنسی - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۰,۳۴۳ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

سوزش و تکرر ادرار برای زنان بعد از رابطه جنسی

+7 امتیاز
علت سوزش و تکرر ادرار برای زنان بعد از نزدیکی و درمان ان؟

این مشکل سومین بار است ک برای من اتفاق افتاده ممنون میشم زود تر پاسخ داده بشه
پرسش ۲۰/تیر/۱۳۹۲ ۱۲:۱۹:۵۶ در زنان و مامايي از sajede70 (190 امتیاز)
ویرایش ۲۰/تیر/۱۳۹۲ ۱۲:۳۴:۰۳ از Dr.Shahabi

1 پاسخ

+2 امتیاز
سلام

بهتر بود سن و مدتی که از ازدواجتان گذشته را ذکر می کردید. از آنجایی که طول مجرای پیشابراه در خانم ها بسیار کوتاه است، بخصوص در روابط اولیه جنسی که دوطرف شاید تجربه کافی هم نداشته باشند (مثلاً ماه عسل) بروز التهاب و عفونت در این ناحیه و مثانه (Cystitis) به دنبال نزدیکی و متعاقباً علائمی که ذکر کردید امر شایعی است. البته امروزه این شرایط را صرفاً منحصر به روابط اولیه نمی دانند و در مقاطع زمانی متفاوتی بروز آن امکان پذیر است حتی بعدها در سالمندی. برخی شرایط احتمال این مشکل را افزایش می دهند:

1) دفعات بیشتر رابطه جنسی (به آن معنا نیست که باید تعداد رابطه جنسی خود را کاهش دهید).

2) لوبریکاسیون (رطوبت و لغزنده بودن واژن) ناکافی و کافی نبودن معاشقه و تحریک مناسب جنسی قبل از نزدیکی

3) بکارگیری هر ماده صناعی اضافی (بجز ژل های ساده لوبریکانت محلول در آب) برای خانم یا آقا که امروزه به وفور تبلیغ می شوند.

4) وجود باکتری در ادرار،  بدون علائم بالینی در یک خانم سالم

5) تغییرات واژن بعد از سن یائسگی (آتروفی واژن)

معمولاً تشخیص با اخذ یک شرح حال کامل گذاشته می شود و درمان آنتی بیوتیکی بلافاصله شروع می شود. ولی برخی همکاران با پیروی از بعضی مراجع علمی ممکن است قبل از تجویز دارو آزمایش هایی مثل آزمون کامل ادرار و کشت را هم درخواست نمایند.

پزشک شما حتماً باید به تشخیص های افتراقی از جمله دیسپارونی (درد هنگام نزدیکی که می تواند علل مختلفی داشته باشد)، عفونت های زنان مثل کاندیدیازیس و همچنین عفونت با کلامیدیا که می تواند بسیار موذی و ناشناخته باشد توجه داشته باشد.

راهکارهای زیر را مد نظر داشته باشید:

- ادرار کردن بعد از نزدیکی با بیرون راندن باکتری های نفوذ کرده به مجرا، شانس عفونت را کمتر می کند.

- در جریان رابطه جنسی بجز ژل  معمولی محلول در آب موجود در داروخانه ها که قابل توصیه است (که لغزندگی کافی را فراهم می کند) از هیچ ماده دیگری استفاده نکنید. البته استفاده از این ژل ها نباید جایگزین معاشقه و پیش نوازی کافی که این لغزندگی را به شکل طبیعی ایجاد می کند شود.

توصیه آخر من برای همکاران است. از آنجایی که عفونت ادراری در خانم ها بسیار شایع است و مرتباً در مطب یا کلینیک ها با این بیماران مواجه می شوید، از همین فرصت برای دادن اطلاعات کافی در خصوص سلامت جنسی و باروری (از جمله روش های تنظیم بارداری، لزوم انجام برخی غربالگری ها در این حوزه و همچنین پیشگیری از عفونت های منتقل شونده از راه تماس جنسی) استفاده نمایید.
پاسخ در ۲۲/تیر/۱۳۹۲ ۰۹:۲۵:۱۲ از Dr. Azin (76,500 امتیاز)
سلام دختری 20ساله هستم که تازه ازدواج کرده ام ، بعد از هربار سکسی که با همسرم دارم ،علایمی در من بوجود می اید ،مثلا خونریزی،همش احساس میکمم  که ادرار دارم ولی وقتی دستشویی میروم ادرارم نمی اید و دردناک میشود لطفا راهنماییم کنید
سلام من دختری 22ساله هستم وتازه ازدواج کردم قبلا باهمسرم که رابطه داشتم بعداز رابطه هیچ مشکلی نداشتم ولی الان دوروز است که بعداز رابطه تکرر ادرار همراه باکمی خون صورتی رنگ وسوزش هنگامه ادرار دارم.من حس ادرارشدیددارم ولی وقتی wcمیرم ادرارم به صورت کم میاد لطفا مرا راهنمایی کنید.

پرسش‌های مرتبط

+6 امتیاز
1 پاسخ
+4 امتیاز
1 پاسخ
+4 امتیاز
1 پاسخ
+3 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۰۶/آذر/۱۳۹۲ ۱۱:۳۲:۰۰ در زنان و مامايي از azin (450 امتیاز)
+4 امتیاز
0 پاسخ
???????
...