Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  کنترل وزن و کاهش سایز شکم - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۰,۴۷۹ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

کنترل وزن و کاهش سایز شکم

+7 امتیاز

من نوجوان 15 ساله ای هستم، شکم بزرگی دارم. آیا محصولات شاندرمن در کوچک کردن شکمم تاثیر دارد؟ لطفا مرا از هر نظر راهنمایی کنید تا شکمم کوچک شود. متشکرم

پرسش ۲۸/اسفند/۱۳۹۱ ۰۸:۵۸:۱۳ در کنترل وزن و تناسب اندام از آرمان مجید زاده (220 امتیاز)
ویرایش ۲۸/اسفند/۱۳۹۱ ۰۹:۵۵:۰۰ از DrDel

2 پاسخ

+4 امتیاز
 
بهترین پاسخ

سلام:

قبل از هر اقدامی باید شرح حال کاملی از نوع و میزان تغذیه و فعالیت بدنی خود بدهید. اگر بیماری خاصی ندارید با مصرف متعادل از مواد غذایی و فعالیت بدنی مناسب در عرض 6 ماه تا یک سال می توانید به هدف خود برسید. این کار را باید به صورت اصولی و زیر نظر پزشک تغذیه انجام دهید تا علاوه بر رفع نیازهای بدنتان بتوانید به کاهش وزن و سایز نیز برسید. به دنبال تبلیغات گمراه کننده و روش هایی که شما را به طور کاذب راهنمایی می کند و ادعای معجزه می کند نباشید چون با این کار وقت و پول خود را هدر می دهید.این توصیه ها نیز می تواند به شما کمک کند:

در این مطلب توصیه لازم برای کاهش وزن را برای شما بیان می کنیم. اگر در حال حاضر رژیم لاغری دارید ، سعی کنید به توصیه های زیر عمل کنید.

حبوبات  را كه منابع بسیار خوب پروتئین و فاقد چربی هستند را در رژیم خود استفاده كنید. فقط قبل از طبخ حتماً آنها را خیس كنید تا از نفخ آنها كاسته شود. براى جلوگیرى از نفخ احتمالى پس از صرف حبوبات یك استكان كوچك عرق نعنا یا عرق رازیانه را به شما توصیه مى كنم.

*خوردن روزانه یك عدد سیب  که بهتر است  با پوست  میل شود بسیار مفید است. بهتر است در طول رژیم مصرف میوه هاى بسیار شیرین نظیر موز ، زرد آلو ، خربزه و... را محدود كنید.

*مصرف سبزیجات، چه به صورت خام و چه پخته، به دلیل داشتن کالری کم ، در رژیم لاغری آزاد است.

*همچنین مصرف یك لیوان آب (آب ولرم بهتر است) همراه با یك عدد لیموى تازه  یا آب لیمو، در اتمام هر وعده غذایى توصیه مى شود.

*از سبزیجات، مصرف شلغم  چه به صورت خام در سالاد و چه به صورت پخته (چون در طبخ احتیاج به روغن ندارد)،همچنین اسفناج پخته و انواع دیگرى از سبزیجات به دلیل كم كالرى بودن آنها توصیه مى شود. گوجه فرنگى  یكى از سبزیجات كم كالرى و سرشار از ویتامینC  است، بنابراین اگر نسبت به آن آلرژى غذایى ندارید مصرف آن را در رژیم غذایى خود قرار دهید.

*درباره طبخ برنج بهتر است، برنج به صورت كته و با مقدار خیلی کمی روغن مایع پخته شود.همچنین همراه برنج اگر پیاز خورده شود، ویتامین هاىBبرنج جذب مى شود.

*حداقل هفته اى یك بار ماهی بخورید.

چاى  و قهوه  را حداقل یك ساعت پس از صرف غذا و حتى الامكان به صورت رقیق بنوشید (بیشتر از 7 فنجان رقیق در روز توصیه نمى شود).

*لازم است بدانید كه سویا از منابع بسیار عالى پروتئین گیاهی (بدون چربى) است كه در كاهش چربى هاى خون نیز اثرات شگرفى دارد

نوشیدن 8 لیوان آب  در روز را فراموش نكنید و هر روز پس از برخاستن از خواب یك لیوان آب ولرم یا یك عدد میوه میل كنید.

*به طور كلى سعى كنید لبنیات مصرفى شما از نوع كم چرب باشد.

*بشقاب غذاى خود را كوچك انتخاب كنید، غذاى خود را كشیده و در جایى دورتر از منبع اصلى غذا (دیس، قابلمه و...) آن را میل كنید. سعى كنید قاشق را در فواصل بردن به دهان در بشقاب بگذارید و مجدداً بردارید و اگر مى توانید از چنگال استفاده كنید.

در طی رژیم لاغری سعی کنید هر روز صبح به صورن ناشتا ، یک لیوان آب ولرم بنوشید.

*مصرف مواد غذایی مثل ترشى، خیار شور، آدامس هاى بدون قند ، چاى، قهوه و چاشنى هاى ترش به دلیل كم كالرى یا بدون كالرى بودن آزاد است، ولى مصرف بسیارى از آنها براى شما مشكل تغذیه اى (در صورت زیاده روى) ایجاد مى كند، پس استفاده كم از آنها را در برنامه غذایى خود داشته باشید.

گردو  و بادام  از بهترین دانه هاى گیاهى هستند كه هر 2 عدد گردوى كامل معادل 1 قاشق غذا خورى روغن مایع و یك قاشق مربا خورى روغن جامد، كره، مارگارین كالرى دارد، چربى آن بسیار مفید بوده و قابل استفاده در میان وعده ها و یا همراه با سالاد است.

*در رژیم كاهش وزن تاكید اساسى بر مصرف شام زود هنگام (قبل از ساعت 8) است. بنابراین به شما توصیه مى كنم قبل از خواب یك لیوان شیر ولرم بنوشید، زیرا شیر گرم مدت زمان بیشترى در معده مى ماند و احساس سیرى بیشترى در طول شب خواهید داشت. همچنین شیر ولرم باعث آرامش اعصاب می شود و می توانید خواب راحتی  داشته باشید.

در پایان بر ارزش ورزش در داشتن اندامی متعادل تاکید می کنم و توصیه می کنم که آن را نه فقط برای لاغری بلکه برای تمامی فوایدش در برنامه روزانه خود بگنجانید.

پاسخ در ۱۶/فروردین/۱۳۹۲ ۲۰:۵۰:۲۱ از Dr.Khatami (82,650 امتیاز)
انتخاب ۲۰/فروردین/۱۳۹۲ ۱۱:۳۴:۴۱ از Dr.Shidvash
+3 امتیاز
سلام،

درباره وزن، قد، سایر بیماریهای و ... شرح حال دقیقی نداده اید. با این حال کاهش وزن، داشتن رژیم غذایی سالم و انجام تمرینات ورزشی مناسب به کاهش وزن شما کمک خواهد کرد.
پاسخ در ۲۹/اسفند/۱۳۹۱ ۰۲:۲۹:۵۷ از DrRoham (23,010 امتیاز)

پرسش‌های مرتبط

+11 امتیاز
2 پاسخ
پرسش ۲۳/اسفند/۱۳۹۱ ۱۴:۳۷:۴۶ در کنترل وزن و تناسب اندام از مجید (1,150 امتیاز)
+10 امتیاز
1 پاسخ
???????
...