Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  ریزش موی سر و رشد همزمان سریع موهای بدن - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۰,۴۳۳ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

ریزش موی سر و رشد همزمان سریع موهای بدن

+8 امتیاز
با سلام

موی من دارای شوره هست که برای رفع اون از شامپوی فولیکا استفاده میکرد برای کم شدن شوره که موثر بود و همچنین ریزش سر رو کم کرد

من در عین حالی که ریزش موی سر دارم موهای بدنم دارای رشد سریعی هستند  

میخواستم بدونم دلیل اون چی هست و چگونه میتونم این روند رو برعکس کنم که رشد موهای بدنم کم به حالت نرمال و ریزش موی سرم به حالت عادی برگردد
پرسش ۰۴/فروردین/۱۳۹۲ ۱۰:۵۱:۰۵ در مو از alireza.a (240 امتیاز)
ویرایش ۰۴/فروردین/۱۳۹۲ ۱۱:۰۰:۵۴ از admin

2 پاسخ

+1 امتیاز
 
بهترین پاسخ

سلام:

شایع ترین علت طاسی که بیشتر در آقایان دیده می شود عامل وراثتی است که به طاسی ناشی از آن طاسی الگوی مردانه اطلاق می گردد. وجود هورمون دی هیدروتستوسترون، در آقایی که به طور وراثتی، ژن طاسی را دارا می باشد منجر به ایجاد این نوع طاسی می گردد. برخی علل دیگر ریزش مو که با درمان به موقع قابل برگشت خواهد بود عبارتند از:

بیماری های غده ی تیروئید، فقر آهن، تب بالا، جراحی یا بیهوشی عمومی، اختلال تغذیه ای با رژیم های غلط لاغری، زایمان وشیردهی و مصرف برخی داروهای مشخص.

یک عامل دیگر ریزش مو استرس می باشد، که به نظر می رسد حتی عامل تسریع کننده ی ریزش موی ارثی می باشد. ژن ریزش موی مردانه و زنانه از هر دو والد می تواند به ارث برسد و شروع آن بعد از بلوغ خواهد بود . موهای روی سر که به طور ژنتیکی مستعد ریزش هستند (بخصوص جلو و بالای سر) شروع به نازک شدن وسپس ریزش می کنند. موهای پشت سر و شقیقه ها بخصوص در آقایان موهایی پایدار هستند و در طول زندگی آقایان باقی خواهند ماند.

 

راههای درمان ریزش موی مردانه :

درمان دارویی:

درمان های دارویی موثری به صورت قرص و یا محلول های موضعی در دسترس است که استفاده دایمی از آنها باعث باقی ماندن و رشد مجدد موها می شود.

فیناستراید یا پروپشیا:

یک قرص است که فقط با تجویز پزشک باید مصرف گردد. در مطالعات نشان داده شده که مصرف مداوم آن باعث رویش مجدد مو در بعضی آقایان شده و ریزش مو را نیز متوقف می کند. این دارو باعث کاهش تولید دی هیدروتستوسترون که عامل اصلی ریزش مو در فولیکولهای مو است میشود اما بر روی تولید تستوسترون تاثیر نمیگذارد. بنابر این هرگونه عارضه جانبی که فعالیت جنسی آقایان را تحت تاثیر قرار دهد بسیار خفیف و نامحسوس بوده و در 2درصد مصرف کنندگان رخ می دهد. اگر این دارو در مراحل اولیه ریزش مو و یا طاسی های متوسط استفاده شود بهترین اثر را خواهد داشت اما در ریزش موی پیشرفته فقط باعث حفظ موهای باقیمانده خواهد شد.

ماینوکسیدیل:

به شکل محلولهای موضعی 2 و 5 درصد تجویز میشود و باعث کاهش سرعت ریزش مو میگردد ولی کمک کمتری به رشد مجدد موهای از دست رفته می کند. محلول 5 درصد موثرتر است اما فقط در آقایان مصرف میشود. در مورد خانمها محلول 5 درصد تاثیر بیشتری از 2 درصد ندارد، به علاوه اینکه باعث تحریک رشد موهای صورت در خانمها میشود.

هر دو داروی ذکر شده باید بصورت طولانی و مداوم استفاده شود تا اثر آن باقی بماند. در صورت قطع دارو موها مجددا دچار ریزش شده و طاسی ادامه می یابد. مصرف همزمان این داروها تاثیر بیشتری در بازگشت موهای از دست رفته در آقایان دچار طاسی ارثی  دارد.

درمان چربی اضافی و شوره سر به کاهش رشد موهای سر کمک می کند اما رشد موهای بدن می تواند ارثی یا وابسته به افزایش هورمونهای مردانه باشد که با مصرف دارو کنترل می شود.

پاسخ در ۱۳/فروردین/۱۳۹۲ ۰۲:۰۷:۲۹ از Dr.Khatami (82,650 امتیاز)
انتخاب ۲۰/فروردین/۱۳۹۲ ۱۱:۴۶:۲۶ از Dr.Shidvash
+1 امتیاز
سلام،

سن و جنس خود را ذکر نکردید!

به نظر می آید مذکر هستید! که در این صورت به نظر می رسد دچار افزایش هرومونهای مردانه هستید که به واسطه آن ریزش موهای سر و پر مویی بدن در شما رخ داده است. با استفاده از درمانهایی دارویی می تواند تاثیر مورمونهای مردانه بر موهای سر را کم کرد. برای مشورت بیشتر و درمان مناسب به پزشک مراجعه کنید.
پاسخ در ۰۷/فروردین/۱۳۹۲ ۱۴:۲۰:۳۲ از DrRoham (23,010 امتیاز)

پرسش‌های مرتبط

+8 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۰۹/خرداد/۱۳۹۲ ۱۳:۲۶:۱۳ در مو از alizadeh (290 امتیاز)
+9 امتیاز
1 پاسخ
+6 امتیاز
1 پاسخ
+6 امتیاز
1 پاسخ
+9 امتیاز
2 پاسخ
پرسش ۲۸/اسفند/۱۳۹۱ ۱۳:۱۹:۱۲ در زیبایی از sib (340 امتیاز)
???????
...