Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  چاقی شدید و عمل بای پس معده - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۰,۲۵۳ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

چاقی شدید و عمل بای پس معده

+6 امتیاز
سلام . من 37 سال سن دارم با 138 کیلو وزن . از بچگی چاق هستم و تقریبا تمام رژیم ها رو امتحان کردم و نتیجه قابل قبولی بدست نیاوردم . قصد انجام جراحی بای پس معده رو دارم لطفا من رو راهنمایی کنید با مزایا و عوارض این عمل.
متشکرم
پرسش ۱۵/مهر/۱۳۹۲ ۱۲:۳۹:۱۸ در کنترل وزن و تناسب اندام از ronash (210 امتیاز)
ویرایش ۱۵/مهر/۱۳۹۲ ۱۴:۵۷:۰۶ از Dr.Delroba

1 پاسخ

+2 امتیاز
 
بهترین پاسخ

سلام:

در این روش دو هدف مد نظر است ، هدف اول اینکه فرد غذای کمتری میل کند و هدف دوم اینکه مواد غذایی کمتر جذب شود . در این روش دو عمل جراحی ، یک جا روی بیمار انجام می شود.

ابتدا معده را با دوختن به دو ناحیه تقسیم کرده و قسمت کوچکتر که معمولا حجمی معادل 5 تا 10 درصد کل معده را دارد ، مسئولیت نگهداری غذا را به عهده می گیرد . در این روش هیچ قسمتی از معده جدا نمی شود و قسمت بزرگتر معده کماکان به ترشح آنزیم های معمول می پردازد ولی غذا وارد این قسمت نمی شود .سپس یک قسمت از روده را به معده ی کوچکتر متصل می کنند . در این عمل قسمتی از روده که در جذب نقش مهمتری دارد از مسیر خارج می شود .
بالطبع فرد خیلی سریعتر از قبل احساس پر شدن معده و سیری خواهد داشت و در ضمن مواد غذایی کمتری نیز جذب می شود .
در این روش ، بیماران ، 80 تا 100 درصد اضافه وزن خود را از دست داده و پس از آن تا آخر عمر در وزن ایده آل خود باقی خواهند ماند .


چه کسانی کاندید بای پس معده هستند ؟
این روش در بیماران با BMI بالای  45 که رده چاقی درجه 3 یا  شدیدا مفرط هستند ، آخرین و قطعی ترین روش درمانی محسوب می شود .این دسته از بیماران بارها رژیم های غذایی مختلف را تجربه کرده ولی متاسفانه قادر به کاهش وزن در حد وزن ایده آل خود نشده و پس از پایان دوره ی رژیم درمانی به وزنی به مراتب بیشتر از وزن اولیه ی خود بازگشته اند .
این بیماران در این دوره بحران روحی شدیدی را پشت سر می گذارند چرا که حاصل رنج هایی که در اثر گرسنگی های طولانی مدت متحمل شده اند را بی نتیجه می یابند.


عوارض بای پس معده چیست؟
بیمارانی که این روش درمانی مناسب آنها می باشد ، همواره از عواقب و عوارض این عمل هراس دارند .توصیه ی ما به این دسته از بیماران آن است که بدانند خطرات و عوارض این عمل جراحی بیشتر ازدیگر عمل ها نیست ؛ چرا که هر کدام از ما در هر لحظه از زندگی مان ، ممکن است به دلایلی مجبور به انجام عمل جراحی مختلف ، مثل : آپاندیسیت ، شکستگی ها ، سزارین و ... شویم .  این عمل توسط این تیم جراحی ظرف مدت یک ساعت و نیم امکان پذیر است ، لذا بیمار با قرار گرفتن تحت کمتریت زمان بیهوشی، عوارض و خطرات عمل را به حداقل ممکن می رساند.
یکی دیگر ازعوارض این عمل سو ء جذب بعضی ویتامین ها می باشد که باتجویز مکمل های ویتامینی رفع خواهد شد


رژیم غذایی بای پس معده
بعد از جراحی کاهش وزن چه باید بخوریم؟
رژیم غذایی بای پس معده بطور خلاصه به شما می گوید که پس از عمل جراحی، شما چه نوع مواد غذایی و به چه اندازه از آن می توانید مصرف نمائید. همچنین راههای برقراری عادات غذایی جدید را برای کاهش وزنی موفق به شما نشان خواهد داد.
آنچه که شما می خورید و اینکه چگونه غذا می خورید و یا اینکه چه مقدار می خورید بعد از جراحی بای پس معده تغییر می کند. این جراحی آناتومی سیستم گوارشی شما را یه سوی کاهش وزن هدایت می کند.
در این جراحی حجم معده به اندازه یک گردو و یا یک تخم مرغ کوچک کاهش می یابد و قسمتهایی از روده کوچک بصورت یک مسیر فرعی در جهت کاهش جذب بکار گرفته می شود و شما نیاز خواهید داشت که یک رژیم غذایی خاص را پس از این عمل جراحی پیگیری نمائید. این رژیم شامل این می شود که شما چه نوع از مواد غذایی و چه مقدار از آن را در هر وعده باید مصرف نمائید. همچنین باید از سازگاری غذاها و ترکیب صحیح مواد غذایی آگاه باشید.
پیگیری دقیق رژیم غذایی بای پس معده شما را به کاهش وزنی سالم تر و تغذیه ای مناسب تر رهنمون می سازد
.

برای مشاوره حضوری با جراحان این رشته وقت بگیرید تا بر اساس معاینه دقیق به نتیجه برسید.

پاسخ در ۱۲/آبان/۱۳۹۲ ۱۶:۱۳:۳۷ از Dr.Shidvash (82,370 امتیاز)
انتخاب ۱۳/آبان/۱۳۹۲ ۱۰:۰۲:۳۵ از Dr.Delroba

پرسش‌های مرتبط

+6 امتیاز
1 پاسخ
+10 امتیاز
1 پاسخ
+4 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۰۶/اسفند/۱۳۹۲ ۱۲:۲۸:۰۲ در کنترل وزن و تناسب اندام از نانا (190 امتیاز)
+5 امتیاز
0 پاسخ
پرسش ۰۶/اسفند/۱۳۹۲ ۱۳:۲۵:۴۰ در دستگاه گوارش از abbasniya (170 امتیاز)
???????
...