Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  ابروی کم پشت - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۰,۹۹۸ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

ابروی کم پشت

+6 امتیاز
با سلام

 من ابروهای پهن و پرپشتی داشتم که حدودا چند ساله که در قسمت پهنای نزدیک بینی خیلی کم پشت شده. اگه میشه راهنماییم کنید که چطور امکان داره که به حالت اول برگرده؟
پرسش ۰۴/آبان/۱۳۹۲ ۲۳:۵۸:۳۳ در مو از delnaz (360 امتیاز)
برچسب‌گذاری مجدد ۰۴/آبان/۱۳۹۲ ۲۳:۵۹:۱۸ از Dr.Delroba

1 پاسخ

+3 امتیاز

سلام:

ابرو و مژه، دو عامل مهم حفاظت چشم و زيبايي چهره مي‌باشتد.تعداد مبتلايان به ريزش موي ابرو و مژه کم نيست و حداقل 4 ميليون نفر در سال دچار ريزش شديد و چشمگير موي مژه و ابرو مي‌شوند و در اثر استرس حاصل از آن مجبور به مراجعه به پزشک مي‌گردند.
ريزش موي ابرو و مژه ممکن‌است علامت اوليه‌ي بيماريهاي بسيار مهمي مانند ايدز، سيفيليس، جذام، لوپوس و بيماريهاي هورموني و بيماريهاي عصبي و عفونت و سرطان در محل يا متاستاز سرطان از جايي ديگر بوده و يا ثانوي به مصرف بعضي داروها باشد.
برداشتن مکرر و طولاني موي ابرو و آرايش مژه با ريمل و مژه‌ي مصنوعي و تاتو از علل مهم ريزش موي ابرو و مژه است.


اکثر انواع ريزش موي ابرو و مژه پس از مراجعه به پزشک و تشخيص علت قابل درمان است اما اگر دارو مؤثر نشود و پياز مو از بين رفته باشد با پيوند مو مي‌توان مجدداً ابرو و مژه براي بيمار درست کرد.


عفونتهاي موضعي مژه و ابرو مانند زخم شديد و مقاوم در اثر استافيلوکوک در جريان سرخک و گرفتاري به آبله و آبله‌مرغان و زونا ممکن‌است سبب ريزش مو يا ماداروزيس و يا کج و کوله‌شدن مو موسوم به تريکيازيس و يا سفيد‌شدن موها به نام پلي‌اوزيس گردد. تراخم و عفونت با يک انگل ريز به اسم دمودکس و عفونتهاي قارچي و شپش ابرو و مژه همه ممکن‌است سبب از دست‌ رفتن موهاي ابرو و مژه گردد. تراخم خوشبختانه بسيار کم شده ولي عفونت با انگل دمودکس بسيار شايع است و در جريان بيماري روزاسه و اگزماي سبوره‌ئيک و در پيران و در جريان بيماري ديابت به وفور ديده مي‌شود. گل مژه بيماري فراواني است و از علل عمده‌ي‌ ريزش موي مژه به شمار مي‌رود. ريزش ابرو و مژه ممکن ‌است علامت بيماري‌هاي بسيار مهم و خطرناکي مانند جذام و سل و سيفيليس و سالک باشد و تاکنون چند مورد بيماري سالک در چشم گزارش شده است. بيماري جذام گر چه خيلي‌ کاهش يافته ولي نبايد فراموش کرد که اين بيماري در بعضي نقاط آذربايجان و خراسان و گيلان حالت بومي داشته و در کشور ما هنوز چندين جذام خانه وجود دارد که معلولان اين بيماري خطرناک در آن نگهداري مي‌شوند.


و اما ريختن گوشه‌ي خارجي ابروها از علائم بسيار مهم و هشدار دهنده‌ي‌ بيماري بسيار مهم سيفيليس است.  سيفيليس که چند سالي رو به کاهش گذاشته بود با شيوع بي‌بندو باريهاي جنسي و مسافرت افراد نو کيسه به ممالکي مانند تايلند و کشورهاي جدا شده از اتحاد جماهير شوروي سابق ناگهان رو به فزوني گذاشته است. 


ريزش موي مژه و ابرو ممکن ‌است نشانه‌ي بيماريهاي خطرناکي مانند بيماريهاي آميزشي مثل ايدز و بيماريهاي روماتيسمي از قبيل لوپوس اريتماتوواسکلرودرمي و لوپوس اريتماتوي موضعي باشد که ممکن‌ است خود را مدتها به صورت التهاب پلک و مژه يعني بلفاريت مزمن و ريزش مو نمايانگر سازد.
ريزش موي مژه و ابرو در جريان و يا شروع بيماري هورموني مانند کم کاري يا پرکاري يا بيماري‌هاي ايمني غده‌ي تيروئيد يا کم کاري غده‌ي هيپوفيز و پاراتيروئيد و آدرنال را بايد به خاطر داشته باشيم. راديوتراپي، جراحي و شيمي درماني از علل ديگر ريزش موي مژه و ابرو است. علاوه بر اين کم خونيهاي فقرآهن و اسيد فوليک و بيماريهاي روده مانند سلياک و ساير اختلالات جذب روده‌يي را بايد در مواجهه با ريزش موي ابرو و مژه فراموش ننماييم. از شايع‌ترين بيماريهايي که موجب ريزش موي ابرو و مژه مي‌شوند بيماري‌ عجيب موليسک يا ريزش سکه‌يي مو است که جزو بيماريهاي حاصل از اختلالات سيستم ايمني است . در اين بيماري ‌سيستم ايمني بدن موها را به غلط ميکروب‌ و يا جسم خارجي فرض کرده و به آنها حمله مي‌کند. تمام انواع سرطان و تومورهاي خوش خيم پلک و ابرو مانند (SCC&BCC) و سرطان غدد سباسه‌ و لنفوم و سارکوم کاپوزي و متاستاز کليه‌ي سرطانها ممکن ‌است سبب ريزش موي مژه و ابرو گردد.
سرانجام بعضي بيماريهاي عصبي مانند تيک و تريکوتيلوماني که درآن شخص دچار فشار عصبي شديد و مقاومت ناپذير مي‌شود و تا موي ابرو يا مژه يا سر را نکند آرام نمي‌شود . اما پس از کندن موها آرامش موقت به بيمار دست مي‌دهد و تکرار اين کار و صدمه‌ي مکرر به پيازهاي موي حساس ابرو و مژه سبب از بين رفتن آنها مي‌شود. در تيکهاي عصبي بيمار هر وقت دچار استرس شود با ماليدن چشم خود باعث کنده شدن چند مو و سرانجام کم پشتي و طاسي آن ناحيه مي‌‌گردد. اما از شايع‌ترين علل ريزش موي مژه و ابرو کارهاي آرايشي است. تاتو کردن ابرو و مژه که خيلي شايع شده است در اثر فشارماده‌ي خارجي و تنگ کردن جا براي پياز مو و ضربه‌ي حاصل از تاتو واکنش‌هاي آلرژي نسبت به آن سبب ريزش مو مي‌گردد همچنانکه فشار بعضي مواد مانند موسين و آميلوئيد و سلولهاي سرطاني خوش خيم و بدخيم مانع رشد سلولهاي پياز مو مي‌گردد. برداشتن مکرر ابروها از علل کم پشتي ابرو در خانم‌ها است.


آرايش مژه يعني استعمال ريمل، فر کردن مژه و استعمال مژه‌ي مصنوعي و Extension موهاي مژه از علل رايج کم پشتي مژه‌‌ها است. ريمل‌ها دو نوعند: بعضي ساده که به راحتي با آب پاک مي‌شوند و بعضي واترپروف هستند تا در موقع گريه يا شنا يا دوش گرفتن يا باران پاک نشود. عيب ريمل واترپروف اين است که پاک کردن آن سخت بوده و در هر بار پاک کردن چند موي مژه کنده مي‌شود. معذلک حتماً بايد ريمل را پاک کرد زيرا موي نازک مژه طاقت وزن اين مواد را به صورت طولاني ‌و تکراري ندارد و به تدريج ضعيف و ضعيف‌تر مي شود و اما مشکل ديگر ايجاد حساسيت و آلرژي نسبت به خود مواد آرايشي و چسبها و پاک کننده‌هاي آنهاست که ايجاد اگزما و خارش و ريزش مو مي‌کند.
حاملگي و تغييرات هورموني مانند يائسگي و بعضي داروها مانند  قرصهاي جلوگيري و هورمون پروژسترون و دانازول و تاموکسيفن و داروهاي شيمي درماني و کول شيسين واتان بوتول و داروهاي بيولوژيک مانند اينترفرون و اينترلوکين هم سبب ريزش مژه و ابرو مي‌شوند.حال که به بعضي از علل ريزش موي مژه و ابرو اشاره کرديم بايد بدانيم که اکثر اين ريزشها پس از مراجعه به متخصص پوست و مو و تشخيص علت، قابل برگشت مي‌باشند و اما در مواردي ‌که دارو نتواند کاري بکند و به اصطلاح پياز مو مرده باشد باز دست ما خالي نيست و مي‌توان با پيوند مو از نقاط ديگر بدن مجدداً براي بيمار ابرو و يا مژه طبيعي ايجاد کرد. کاشت مژه احتياج به تبحر و حوصله و ظرافت بالايي دارد ولي کاشت ابرو و تغيير محل ابرو و يا تغيير انحناي آن امري شايع شده و غير از موارد طاسي ابرو براي اهداف زيبايي هم متداول شده است. موهاي پيوندي براي ابرو و مژه ممکن‌است از موهاي پا و يا در درجه‌ي بعدي از موهاي سر باشد. اشکال موهاي سر ضخامت و طويل شدن زياد آن است پس بهتر است اگر از موي سر استفاده مي‌کنيم موهاي نازکتر و کوتاهتر را استفاده نماييم.

پاسخ در ۱۲/آبان/۱۳۹۲ ۱۵:۵۲:۵۷ از Dr.Khatami (82,650 امتیاز)

پرسش‌های مرتبط

+7 امتیاز
1 پاسخ
+7 امتیاز
1 پاسخ
+5 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۲۰/اسفند/۱۳۹۲ ۱۰:۳۲:۲۸ در مو از benz22 (950 امتیاز)
+4 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۰۴/اسفند/۱۳۹۲ ۱۹:۳۱:۲۳ در مو از benz22 (950 امتیاز)
+3 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۲۱/اردیبهشت/۱۳۹۳ ۱۱:۵۸:۳۶ در سلامت پوست از saharsahar (230 امتیاز)
???????
...