Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  خارش پوست ناحیه باسن - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۰,۸۵۰ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

خارش پوست ناحیه باسن

+8 امتیاز
با عرض سلام و خسته نباشيد

من در قسمتي از پوست باسن خود احساس خارش بسيار مي كنم به حدي كه خاروندن اين قسمت موجب زخم شدن مي شود وچندين ماه مي باشد كه اين مشكل برايم به وجود آمده و خجالت ميكشم به پزشك مراجعه كنم لطفا راهنماييم كنيد .

با تشكر
پرسش ۱۵/آبان/۱۳۹۲ ۱۱:۴۹:۰۸ در خارش از mehrdad1 (270 امتیاز)
ویرایش ۱۵/آبان/۱۳۹۲ ۱۱:۴۹:۳۹ از Dr.Delroba

1 پاسخ

+2 امتیاز
 
بهترین پاسخ
سلام:

ممکن است این حالت به خاطر برگشتگی موها به داخل پوست و ایجاد فولیکولیت، کیست پیلونیدال و ضایعات مشابه می شود که می تواند باعث عفونت نیز بشود. علاوه بر حفظ بهداشت گاهی نیاز به مصرف آنتی بیوتیک و داروهای دیگرو حتی جراحی و تخلیه کیست نیز می باشد.

اگر تشخیص کیست پیلونیدال باشد :

این بیماری بیشتر در افراد پر مو دیده می شودو بیشتر شامل حال کسانی است که شغلهای نشسته دارند به همین علت به آن بیماری رانندگان هم گفته می شود. بیشتر بیماران هنگامی مراجعه می کنند که که مو وارد بدن شده و یک عفونت موضعی ایجاد کند و به فولیکولیت تبدیل شده و بعد از آن به مرور زمان بصورت یک آبسه در آید و موجب درد و توده پشت(بالای شکاف باسن ) می گردد. بیمار موقع نشستن درد دارد

در این مرحله که فاز حاد بیماری است،آبسه باید تخلیه شودو اینکار با بی حسی موضعی و شکاف روی آن و خارج کردن ترشحات و چرک صورت می گیرد. و بیمار با دستورشستشوی روزانه مرخص می شود . و در مرحله بعدی که بعد از چند هفته است بیمار باید جهت جراحی اصلی مراجعه کند.

در عده ای از بیماران هم به علت تخلیه خود به خود آبسه، محل تخليه بصورت یک سینوس کامل باقی مانده و مجرا  کاملا تکامل یافته و بیمار دائما دچار ترشح خواهد شد و هیچ وقت این سوراخ بسته نخواهد شد. در زمان معاینه موقع نگاه روی پشت بیمار روی خط مرکزی بالای شکاف باسن اغلب یک یا چند منفذ دیده می شود که ممکن است ترشح واضح داشته باشد در این مرحله بیمار درد ندارد و فقط از ترشحات ناحیه شکایت می کند.

این ترشحات اغلب قهوه ای مایل به قرمز رنگ هستند و گاهی بد بو می باشد. در مرحله اول که بیمار با درد مراجعه می کند به عنوان آبسه پایلونیدال و در مرحله بعد که مجرا تشکیل شده و بیمار ترشح دارد این مشکل را به عنوان سينوس پایلونیدال معرفی می کنند.

البته این مشکل ممکن است درجاهای دیگر بدن نیز ایجاد شود ولی بیشتر در ناحیه پشت و روی شکاف باسن دیده می شود. ولی در برخی افراد ممکن است در ناف ویا بین انگشتان ( در آرایشگر ها) نیز دیده شود، که بیشتر با علامت درد و ترشح شناسایی ميشود. سینوس پایلونیدال باید جراحی شود و احتمال بد خیمی روي پوست در برخی مقالات در موارد ترشح مزمن از مدخل سینوس گزارش شده است .بهتر است برای تشخیص دقیق به پزشک مراجعه کنید.
پاسخ در ۲۳/آبان/۱۳۹۲ ۱۸:۳۱:۵۷ از Dr.Shidvash (82,370 امتیاز)
انتخاب ۲۹/آذر/۱۳۹۲ ۲۳:۲۶:۱۰ از Dr.Khatami

پرسش‌های مرتبط

+6 امتیاز
1 پاسخ
+8 امتیاز
1 پاسخ
+5 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۰۶/اسفند/۱۳۹۲ ۱۲:۵۵:۱۶ در سلامت پوست از arshia (200 امتیاز)
+4 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۰۶/اسفند/۱۳۹۲ ۱۳:۱۶:۳۹ در خارش از ab_nashr (350 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ
پرسش ۱۳/مرداد/۱۳۹۹ ۱۳:۲۶:۰۶ در خارش از zal (160 امتیاز)
???????
...