Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  بیماری پوستی لیکن پلان - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۰,۳۰۶ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

بیماری پوستی لیکن پلان

+5 امتیاز
باسلام.اینجانب ازسال1372 تا الان گاهی دانه کوچک قرمزرنگ ظاهرشده همراه باسوزش وخارش شدید که به محض خارش پوست روی آن کنده شده ونوعی زخم قرمز رنگ ایجاد می کند وسپس خشک شده و جای آن بصورت دایره ایی قهوه ایی کم رنگ و خشک حالت اگزمایی باقی می ماندکه هرچندروزیکبارشروع به خارش شدیدمیکند.درابتدا یک دوره کورتون مصرف شده واغلب بعدازنمونه برداری اسم بیماری را لیکن پلان می نامند.لطفا راه درمان یا جلوگیری از خارش و تکثیر آنرابفرمایید.باتشکرفراوان
پرسش ۰۶/اسفند/۱۳۹۲ ۱۲:۳۹:۲۸ در خارش از shima2829 (410 امتیاز)
ویرایش ۱۷/فروردین/۱۳۹۳ ۲۰:۲۳:۳۸ از Dr.Delroba

1 پاسخ

+1 امتیاز
 
بهترین پاسخ

سلام

باید بگوییم با اینکه مشکل شما به راحتی درمان نمی‌شود اما قابل‌کنترل است...

شما در مقایسه با بیمارانی که بیماری‌های آزاردهنده یا خارش‌دار دارند و باید در تمام عمر آن را همراه خود داشته باشند و مدیریت کنند، وضعیت بهتری دارید. بیماری شما امکان دارد برای همیشه بهبود یابد و عود نکند. هرچند به دلیل ماهیت لیکن‌‌پلان نمی‌توان در مورد این مساله قطعی نظر داد (چون این بیماری خودایمنی است و به دلایلی که نمی‌دانیم بدن به سلول‌های مخاط، پوست، مو و ناخن حمله می‌کند و آنها را بیگانه می‌پندارد) ولی می‌توان با رعایت برخی نکته‌ها قدم‌هایی برای بهبود سریع‌تر برداشت:

۱- به دلیل نقش پررنگ استرس در ایجاد و تشدید بیماری لیکن‌پلان اگر بتوانید روش‌های مدیریت استرس را بیاموزید و در زندگی به کار بگیرید، خواهید توانست شرایط را برای لیکن‌پلان نامساعد کنید. دقت کنید اگر تیپ شخصیتی شما و ویژگی‌هایی که دارید از شما فردی مضطرب و پرتنش ساخته است نه به دلیل فرار از لیکن‌پلان که به دلیل فرار از استعداد ابتلا به انواع بیماری‌ها خودتان را تغییر دهید.

ما همیشه به بیمارانی که برای انواع بیماری‌های پوستی چه آکنه و چه دیگر مشکل‌ها مراجعه می‌کنند، توصیه می‌کنیم مثبت‌نگری و آرامش را تمرین کنند. من به مبتلایانی که دچار لیکن‌پلان با درگیری پوست سر هستند و ریزش موی تکه‌ای را در منطقه دارند، تاکید می‌کنم آرامش خود را حفظ کنند.

در قدم نخست با دارو درمانی جلوی ریزش موها را می‌گیریم هرچند امکان بازگشت مویی که ریخته شده در این حالت کم است اما در مرحله بعد، اگر بهبودی حاصل نشد به کاشت مو فکر می‌کنیم. جلوی روند بیماری را نمی‌شود گرفت اما می‌توان آن را کنترل کرد و پیش‌شرط موفقیت روش‌های درمانی که ما تجویز می‌کنیم، آرامش و دوری از استرس است.

۲- هرچند توصیه‌های تغذیه‌ای برای مبتلایان نداریم اما توجه به رژیم‌غذایی آنها به‌طور حتم در بهبود سریع‌تر آنها و تقویت سیستم ایمنی شان مد نظر ماست. به‌خصوص در لیکن‌پلان دهانی مصرف غذاهای تند و ادویه‌دار، قهوه، نوشابه و غذاهای ترد مانند چیپس ممنوعیت دارد.

۳ - برای درمان ضایعات خارش‌دار و ملتهب از استروییدهای موضعی و تزریقی و در صورتی که شدیدتر باشد از انواع خوراکی استرویید کمک می‌گیریم. برای ضایعه‌های خارش‌دار و ملتهب‌ از غذاها و مکمل‌هایی که خاصیت ضدالتهابی دارند مانند امگا۳ استفاده می‌کنیم که این مکمل‌ها در کنار داروهای مناسب برای خارش‌ مانند آنتی‌هیستامین تاثیرگذار خواهد بود.

و در نهایت لک و تغییر رنگ به سختی درمان می شود و نیاز به زمان و داروهای ضد لک دارد که پزشکتان برای شما تجویز می کند.

 

پاسخ در ۱۷/فروردین/۱۳۹۳ ۱۶:۲۷:۴۴ از Dr.Khatami (82,650 امتیاز)
انتخاب ۱۷/فروردین/۱۳۹۳ ۲۰:۲۴:۲۴ از Dr.Delroba

پرسش‌های مرتبط

+6 امتیاز
2 پاسخ
پرسش ۰۶/اسفند/۱۳۹۲ ۱۲:۳۷:۴۲ در خارش از shima2829 (410 امتیاز)
+5 امتیاز
1 پاسخ
+6 امتیاز
1 پاسخ
+1 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۰۱/اسفند/۱۳۹۳ ۱۵:۳۳:۲۵ در سلامت پوست از h7 (280 امتیاز)
+3 امتیاز
0 پاسخ
پرسش ۰۶/اسفند/۱۳۹۲ ۱۳:۲۶:۳۹ در دهان و دندان از chelseacfc (240 امتیاز)
???????
...