Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  درمان سردرد (میگرن) چندساله و مقاوم به مسکن - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۱,۱۴۲ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

درمان سردرد (میگرن) چندساله و مقاوم به مسکن

+1 امتیاز

با عرض سلام و خسته نباشید

خانمی هستم 30ساله و 5 سال پیش تصادفی داشتم و ترومای مغزی شدم و 2 روز در کما بودم و طیف دارو و درمانی وسیعی را برای این ضربه که همرا :شکستگی جمجمه،پارگی غشائ مغزو در معرض هوا قرار گرفتن آن، ضزبه به هیپوفیز،پارگی پرده گوشها( و ترمیم شدنش بدون جراحی)، شکستگی فک فوقانی و تحتانی و سینوس سمت راست، و آسیب مجرای اشکی و خشکی چشم و ... در سمتراست بیشتر.

و حالا در ان 3 سال اخیر شاید به علت تحصیل دچار سردرد های شاید میگرنی که قبل تصادف به ندرت داشتم و شرایطش مثل الان نبود شده ام و روز به روز این سردرد ها بدتر شده و زندگی ام را فلج کرده.طوری که دیگه به مسکن جواب نمیده (مسکن هایی مثل: ادویل ،پانادول ، استامینوفن، پروفن، ژلوفن ، ناپروکسن و...)و همین طور داروهایی بعد این تصادف و حتی بعد آن به خاطر میگرن که گفته شد میگرن عصبی است مرف کرده ام (مثل: فنی توئین ، والپرات سدیم، کارامابازپین، نروتریپتیلن، سرترالین، آسنترا، پروپرانولول،و....) که موقت بود و تاثیری نداشته و حالا سردرد های شدیدتری که کارم به رفتن به اورژانس میکشد دارم که این سردرد ها همراه با تهوع استفراغ، کاهش توانایی تصمیمگیری و فکر کردن ، لکنت زبان ، از حال رفتن و کاهش فشار خون و هزیون گفتن و گریه در حالت بیحالی یا ناگهان فریاد زدن،قفل شدن چند لحظه دست و پا و فک طوری که قادر به حرف زدن و جواب دادن یا خوردن نباشم و حالت خشک شدن وگردن درد حتی بعد اتمام سردرد ،تاری دید و کم شدن نور چشم، عصبانیت و پرخاشگری و ناامیدی و.... . که این علائم موقع درد است و 3 تا5 روز هم طول میکشد و دردها مثل قبل تصادف ضربان دار نیست و خیلی شدیدند و گاهی تیر کشنده و در شقیقه ها مانند میله ای که در آن فرو کرده باشن و اکثرا یک طرفه و تا پشت سر و گردن و شانه ها درگیر است. گاهی اوقات هم خواب رفتگی دست ها و پاها را دارم و همیشه مخصوصا در سرما و استرس انگشتانم کبود و سرد میشو (مشکل قلبی ندارم فقط پرولاپس خفیف دریچه میترال) و حدود 6ماهی است که باشن راستم گاهی در یک نقطه که بعد چند روز گسترش پیدا میکند دچار درد و سوزش خارش و بی حسی میشود که در همین قسمت سمت راست در ناحیه شکم پهلوی راست هم در یک نقطه همین درد خفیف همراه سوزش و خارش گاهی وجود دارد. و گردنمم هم با جابجایی حتی روی بالش صدای خورد شدن میدهد و درد میگیرد.  و دیگه امانم رابریده و خسته شده ام و زجر میکشم. و دیگه نمیخوام دارو مصرف کنم چون کلی عوارض برام داره حتی با خوردن بعضی غذاها هم سردرد میشم و احساس میکنم معده ام هم داغون شده و....

البته ناگفته نماند که بعد تروما تغییرات هورمونی موقت دارم مانند :بالا رفتن پرولاکتین که با داروبرطرف میشد و دوباره برمیگشت و افزایش پرولاکتین راقبل تصادف هم با آزمایش به خاطر ترشح از پستان متوجه شده بودم البته درمان شده بود اما بعد ضربه باز افزایش داشت و دارو مصرف میکردم و فعلا هم نیست و یا افزایش موقت تستستورون و بیلیروبین که در آزمایش فعلی هم بالا ست . و تا به حال mri مشکل نداشته و میکرو آدنوما در حد کم بود (حدود2سال پیش)و پزشکان گفتند مهم نیست و کاهش فعالیت قسمت چپ مغز که این هم گفتند مهم نیست.

حالا با این شرایط من باید چکار کنم چون دیگه خسته شدم و  زندگی به این وضع نا امیدم که مدام باید در سردرد و نارضایتی باشم و برای اطرافیانم هم موجب ناراحتی باشمو حتی دیگه نمیتونم تحصیل کنم .خواهش میکنم بگید آیا درمان داره؟   آیا درمان میشم؟ یه پزشک متخصص و وارد در این زمینه که درمانش به تجربه ثابت شده و میتونن درمانم کنن رو بهم معرفی میکنید تا مراجعه کنم (چون در شهرستان این امکانات به خوبی وجود نداره و به نظر من مریض فقط موش آزمایشگاهی میشه، ببخشید)؟crying

در ضمن بنده: طب سنتی همراه با تحریک عصب را که مزاجم را صفرا گرم و خشک و سرد و خشک تشخیص داده بودند امتحان کردم تاثیر آنچنان نداشت کمی بهتر بود اما موقت،  و طب سوزنی 13 جلسه همراه با لیزر درمانی ،   درمان با داروی گیاهی که اوایل بی تاثیر نبود اما حالا اثری ندارد   و همچنین داروهای هومیوپاتی  که خوب بود البته 2ماه و با ادامه مصرف دارو باز درد ها ادامه داشت و با افزایش دوز دارو بدتر بود.

 

در حال حاضر هم برای درد وقتی که شدید است و مدام استفراغ و تهوع دارم و شب تا صبح نمیتوانم راحت بخوابم و افزایش ادرار دارم و بعد که از حال میروم و دچارلرزش اندام و ناتوانی در پاسخگویی و بیحال میشوم به اورژانس مراجعه کرده و فشارم حدود 7 یا 7.5 رانشان میدهد و سرم دکستروز و آمپول تهوع و مسکن تزریق میکنند و شاید کمی بهتر شوم ولی ادامه دارد .

 

اما با یه بارداری بعداز ده سال از بارداری قبلی که در 5 هفته توقف رشد و بدون ضربان بود و در 10هفته کورتاژشدم در این مدت که باردار بودم سردرد نداشتم و اگر بود خیلی خفیف بود با وجود اینکه در تغذیه هم مثل قبل با ترس و لرز و رعایت نبود . و بعد چندین سال که کاهش وزن داشتم و لاغر بودم فقط حدود 2 کیلوگرم اضافه شدم و الان حدود یا ماه ونیم از این کورتاژ میگذرد و دوباره سردردهایم شروع شده و من دوباره قصد بارداری را دارم چون اون 2ماه راحت بودم اما اطرافیان نگرانم کرده اند که شاید چون ویار نداشتی سردر هم نداشتی شاید اگه ویار در حاملگی داشته باشی سردرد هم داشته باشی.

 

با این شرح حال لطفا خواهش میکنم  مرا راهنمایی کنید که در این بن بست چکاری انجام دهم .یک دنیا متشکر و سپاسگذارم و امیدوارم پاداش شما راخداوند عطا نماید.  منتظر پاسخ شما هستم  .ممنونم

پرسش ۰۶/اسفند/۱۳۹۲ ۱۲:۳۵:۵۹ در مغز و اعصاب از khasteh (160 امتیاز)
ویرایش ۲۵/آذر/۱۳۹۲ ۱۲:۰۶:۵۷ از khasteh

پرسش‌های مرتبط

+11 امتیاز
1 پاسخ
0 امتیاز
0 پاسخ
پرسش ۰۶/اسفند/۱۳۹۲ ۱۲:۲۸:۲۸ در مغز و اعصاب از roxana74 (120 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ
پرسش ۰۶/اسفند/۱۳۹۲ ۱۳:۱۵:۱۴ در گوش و حلق و بيني از aramesh (150 امتیاز)
+3 امتیاز
0 پاسخ
0 امتیاز
1 پاسخ
???????
...