Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  استفاده از عینک - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۰,۳۹۶ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

استفاده از عینک

+4 امتیاز
با سلام

چشمام ضعیف نیستند ولی سردرد های مداوم دارم که چون شغلم کار با کامپیوتر است و روزی 8 ساعت باسیستم کار می کنم و دکتر  به خاطر این که چشم اذیت نشود به من عینک نزدیک بین با شماره .25 داده است. آیا ممکن است استفاده از عینک برای چشمم ضرر ذاشته باشد و باعث ضعیف شدن شود؟
پرسش ۲۰/فروردین/۱۳۹۲ ۱۲:۰۸:۰۳ در چشم و بینایی از dehghan (570 امتیاز)
ویرایش ۲۰/فروردین/۱۳۹۲ ۱۲:۱۷:۲۴ از Dr.Shahabi

1 پاسخ

+1 امتیاز
سلام

استفاده ار عینک در صورتی درست است که چشم به تنهایی توان تطابق کامل و دیدن درست اشیا را نداشته باشد. تشخیص این موضوع با پزشک است که می فرمایید عینک با شماره .25 داده اند که ظاهرا نشانه این است که به تشخیص ایشان چشم شما ضعیف شده است. با فرض ضعیف شدن چشمتان هرچند نمره چشم پایین است اما توصیه می کنیم از آن استفاده کنید تا از میزان سردردها کم شود.

اما نکته مهم تر این است که سردردهای شما با توجه به شرح حالتان به طور جد می تواند در اثر نگاه مستمر به مونیتور باشد که نورهای آن برای سلامت مضر می باشد. چرا که باعث کاهش تعداد پلک زدن و خستگی مفرط چشم بروز علائمی چوم سردرد می شود.

توصیه می شود:

-از عینک فوتوکروم و عینک های مناسب کار با رایانه استفاده کنید و از محافظ های مونیتور برای کاهش نورهای مضر استفاده کنید ، نور مونیتور را کم کنید و  چشم هایتان را از مونیتور به اندازه کافی یعنی حداقل 50 سانتی متر دور کنید.

- هر بیست دقیقه یکبار از پای رایانه بلند شده و آبی به صورت بزنید و چشم هایتان را بشویید و چند دقیقه ای استراحت کنید. نرم افزارهایی مانند protect your vision برای یادآوری این موضوع وجود دارند که می توانید استفاده کنید.

- نور اتاق را تنظیم و ملایم کنید و نورهای مستقیم را حذف کنید.

- اگر سردردها خیلی شما را اذیت می کنند و شغل شغل شما همین است  از پرده و ویدئو پروژکتور استفاده کرده و مونیتور را به آن متصل کرده و با این راه از برخورد نور مونیتور به چشم هایتان جلوگیری کنید.نور ویدئو پروژکتور بر روی پرده به مراتب سالم تر است.
پاسخ در ۲۴/فروردین/۱۳۹۲ ۲۱:۳۳:۵۱ از Dr.Shahabi (92,580 امتیاز)

پرسش‌های مرتبط

+4 امتیاز
0 پاسخ
پرسش ۰۴/اردیبهشت/۱۳۹۳ ۱۰:۴۲:۵۳ در چشم و بینایی از afshin (360 امتیاز)
+4 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۲۲/خرداد/۱۳۹۲ ۱۲:۳۵:۱۵ در چشم و بینایی از مرجان (1,010 امتیاز)
+4 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۱۷/خرداد/۱۳۹۲ ۲۰:۰۷:۵۹ در چشم و بینایی از m.g.milad (200 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ
پرسش ۱۳/مرداد/۱۳۹۹ ۱۲:۴۱:۴۲ در چشم و بینایی از 12345 (160 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ
پرسش ۱۳/مرداد/۱۳۹۹ ۱۳:۰۵:۰۷ در چشم و بینایی از Javadkashmar (160 امتیاز)
???????
...