Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  مصرف ماریجوانا واثرات آن - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۰,۲۳۸ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

مصرف ماریجوانا واثرات آن

+6 امتیاز
با سلام و ارادت

برادرم معتاد به ماده مخدر ماری جوانا میباشد نمی تواند بچه دار شود همسرش مصمم به جدایی از اوست آیا مصرف ماده مخدر در میزان باروری مرد موثر است؟ مادر و پدرم آرام و قرار ندارند لطفا راهنماییمان کنید با تشکر
پرسش ۰۶/بهمن/۱۳۹۲ ۱۶:۴۱:۴۲ در زنان از کوروش هندسی (2,740 امتیاز)

1 پاسخ

+2 امتیاز

ماری جوانا شایعترین ماده روانگردانی است که جوانها استفاده می کنند. میزان بیماریهای روانی مثل اسکیزوفرنی در افرادیکه ماری جوانا مصرف می کنند، 7 برابر جمعیت عادی است. مصرف ماری جوانا به شدت به قدرت باروری مرد آسیب می زند. مصرف ماری جوانا سبب کاهش تعداد اسپرم و مهمتر از آن سبب کاهش حرکت اسپرم می شود.

ماری جوانا از گلها و برگهای شاهدانه تهیه می شود و در بسیاری از نقاط دنیا شایعترین داروی غیر قانونی است که مصرف می شود. از نظر علم پزشکی ماده مؤثره اصلی آن تتراهیدروکانابینول Tetrahydrocannabinol (THC) می باشد. گیاه شاهدانه 483 ماده مؤثره دارد که تتراهیدروکانابینول یکی از آنها است. ماری جوانا شایعترین ماده روانگردانی است که جوانها استفاده می کنند. ماری جوانا در انگلستان بعد از الکل و سیگار فراوانترین ماده ای است که مصرف می شود. در انگلستان یک سوم جوانان 15 ساله مصرف ماری جوانا را تجربه کرده اند و سالانه سی هزار نفر بعلت مصرف ماری جوانا جان خود را در انگلستان از دست می دهند. موضوع هشدار دهنده این است که میزان بیماریهای روانی مثل اسکیزوفرنی در افرادیکه ماری جوانا مصرف می کنند، 7 برابر جمعیت عادی است.
مصرف ماری جوانا به شدت به قدرت باروری مرد آسیب می زند. باید توجه داشت که قدرت باروری در مردان می تواند خیلی خوب، خوب و متوسط باشد. گاهی مردانی مراجعه می کنند که اکنون دارای یک فرزند هستند که مثلا 7 ساله است و برای بچه دوم مشکل پیدا کرده اند و مدت ده سال است که ماری جوانا مصرف می کند. در آزمایش مشخص می شود که قدرت باروری وی بشدت کم شده است. وقتی می گوییم که علت مصرف ماری جوانا است، معترض می شود که من 10 سال است که ماری جوانا مصرف می کنم و چگونه صاحب یک فرزند شده ام. این مرد در ابتدا دارای قدرت باروری خوب بوده و توانسته بچه دار شود ولی ادامه مصرف ماری جوانا قدرت باروری وی را آسیب زده است. مواردی نیز وجود دارند که قدرت باروری مرد متوسط است و مصرف ماری جوانا سبب می شود که قدرت باروی آسیب دیده و اصلا صاحب فرزند نشود. من بیماران زیادی دارم که هنگام ازدواج آزمایش اسپرم طبیعی دارد و چون نمی خواستند بچه دارشوند اکنون مثلا بعد از 5 سال می خواهد بچه دار شوند، آزمایش مجدد اسپرم نشان می دهد که قدرت باروری مرد بعلت مصرف ماری جوانا در 5 سال گذشته آسیب دیده است.
مصرف ماری جوانا سبب کاهش تعداد اسپرم و مهمتر از آن سبب کاهش حرکت اسپرم می شود. از خصوصیات ماری جوانا این است که در باقت چربی ذخیره می شود و مدتها حتی پس از قطع مصرف، ماری جوانا از بافت چربی آزاد و میزان آن در خون قابل تشخیص است. مصرف ماری جوانا سبب می شود که اسپرم در ابتدا حرکت سریع رو به جلو شدید داشته باشد و بعدا این حرکت سریع بشدت کاهش پیدا کرده و اسپرم نمی تواند خود را به تخمک برساند. ماده تتراهیدروکانابینول دارای گیرنده بر روی اسپرم می باشد. وقتی فردی ماری جوانا مصرف می کند، تتراهیدروکانابینول به اسپرم چسبیده و از اتصال اسپرم به تخمک جلوگیری می کند و در نتیجه لقاح انجام نمی شود. این همان دلیلی است که مردانی که ماری جوانا مصرف می کنند و آزمایش اسپرم آنها طبیعی گزارش می شود هنوز نمی توانند بچه دار شوند، چون این مردان در قدرت اتصال اسپرم به تخمک مشکل دارند که در آزمایشگاه قابل اندازه گیری نیست. مصرف ماری جوانا سیستمهای مختلف بدن را تحت تاثیر قرار می دهد و زوجهاییکه می خواهند صاحب فرزند شوند هیچکدام نباید ماری جوانا مصرف کنند. ما اصطلاحی بنام ناباروری غیر قابل توجیه داریم. زوجهای بسیاری پیش بنده مراجعه می کنند که علی رغم طبیعی بودن آزمایشات مرد و زن، در بچه دارشدن مشکل دارند که به این ناباروری غیرقابل توجیه می گوییم. وقتی از اینها سئوال می شود می بینیم که یک یا هر دو آنها سالها است که ماری جوانا مصرف می کنند. مصرف ماری جوانا تعداد اسپرمهای با شکل طبیعی را نیز کاهش می دهد. مصرف سیگار نیز بر روی کمیت و کیفیت اسپرم اثر سوء دارد. در افرادیکه هم سیگار می کشند و هم ماری جوانا مصرف می کنند، اثرات مضر با هم جمع شده و قدرت باروری بشدت کم می شود.
مکانیسم اصلی آسیب به قدرت باروری ناشی از تغییرات هورمونی بعلت مصرف ماری جوانا است. بیضه ها برای عملکرد طبیعی نیاز به دو هورمون دارند که از غده هیپوفیز ترشح می شوند. این دو هورمون به اسم اختصاری LH و FSH می باشند. هورمون LH سبب ترشح تستوسترون توسط بیضه ها و هورمون FSH سبب تولید اسپرم توسط بیضه ها می شود. مصرف ماری جوانا رابطه هورمونی ما بین غده هیپوفیز و بیضه ها را بهم زده و هم تولید تستوسترون مختل می شود و هم اینکه تولید اسپرم به مخاطره می افتد.
مطلب مهم سرطان بیضه است. در مردانیکه ماری جوانا مصرف می کنند میزان سرطان بیضه دو برابر سایر مردان است. یکی از دلایل بالارفتن میزان بروز سرطان بیضه در جوامع مختلف، همین مصرف وسیع ماری جوانا است. ماده تتراهیدروکانابینول سبب کاهش تولید تستوسترون توسط بیضه ها می شود و این اختلال در تولید تستوسترون است که مردان مصرف کننده ماری جوانا را مستعد ابتلا به سرطان بیضه می کند. درمان اولیه سرطان بیضه درآوردن همان بیضه است که بدنبال آن اکثرا شیمی درمانی یا پرتود درمانی صورت می گیرد که قدرت تولید اسپرم در بیضه طرف مقابل را بشدت آسیب زده و گاهی صفر می کند و این مردان نابارور مطلق می شوند. هر قدر سن شروع مصرف ماری جوانا کمتر باشد، احتمال ایجاد سرطان بیضه کمتر می شود.
بطور خلاصه
• ماری جوانا شایعترین ماده روانگردان است که توسط جوانان مصرف می شود.
• زوجهاییکه قصد بچه دارشدن دارند، باید حداقل یک سال قبل از اقدام به بچه دار شدن مصرف ماری جوانا را ترک کنند.
• مصرف ماری جوانا تعداد اسپرم را کم و حرکت آنرا مختل می کند.
• مصرف ماری جوانا تعداد اسرمهای با شکل طبیعی را کم می کند.
• مصرف ماری جوانا سبب افزایش خطر ابتلا به سرطان بیضه می شود.
• با درمانهای مناسب می توان قدرت باروری در مردانیکه سابقه مصرف ماری جوانا را داشته اند را به آنها برگرداند، به شرطیکه مصرف ماری جوانا عوارض غیر قابل برگشت بجای نگذاشته باشد.

 

پاسخ در ۰۶/بهمن/۱۳۹۲ ۱۶:۴۲:۳۳ از دکتر وب گرد (48,940 امتیاز)

پرسش‌های مرتبط

+2 امتیاز
0 پاسخ
پرسش ۰۶/اسفند/۱۳۹۲ ۱۳:۲۴:۳۸ در زنان از aftab1 (140 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ
+2 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۰۹/بهمن/۱۳۹۲ ۱۲:۳۳:۵۶ در زنان از پروانه (13,920 امتیاز)
+3 امتیاز
0 پاسخ
پرسش ۰۶/اسفند/۱۳۹۲ ۱۳:۲۵:۰۵ در زنان از Nazi (260 امتیاز)
+5 امتیاز
1 پاسخ
???????
...