Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  قرص اورژانسی جلوگیری از بارداری - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۰,۳۱۳ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

قرص اورژانسی جلوگیری از بارداری

+18 امتیاز
با سلام. لطفا بهترین روش جلوگیری اورژانسی از بارداری و حاملگی در مواردی که رابطه زناشویی بدون جلوگیری یا مشکوک به بارداری انجام می شود را توضیح دهید. بنده روز بیست و هشتم عادت ماهانه بعد از رابطه زناشویی مشکوک، تعداد 8 عدد قرص ال دی در دو دوز جداگانه با فاصله دوازده ساعت به صورت اورژانسی خوردم. و کلا لکه بینی ام هم قطع شد و پریود نشدم.

الان قرص ال دی برای دوره بعد را از چه روزی باید شروع کنم؟

سپاسگزارم
پرسش ۲۵/فروردین/۱۳۹۲ ۰۹:۳۰:۱۲ در زنان و مامايي از mohadeseh (1,310 امتیاز)
برچسب‌گذاری مجدد ۲۲/تیر/۱۳۹۳ ۱۳:۲۲:۲۸

2 پاسخ

+11 امتیاز
 
بهترین پاسخ

سلام

در حال حاضر روشهايي در دسترس است که اگر اتفاقاً مقاربت بدون استفاده از روشهاي جلوگيري صورت گيرد، مي‌توان از آن روش ها استفاده کرده و تا حدود قابل توجهي از بارداري جلوگيري نمود. شستشوي مهبلي، مصرف هورمونها، استفاده از IUD مسی از آن جمله اند.

اولین و مهمترین روش جلوگیری از بارداری بعد از انجام نزدیکی مشکوک یا نزدیکی بدون روش ها و وسایل جلوگیری، استفاده از قرص های اچ دی (HD) و ال دی (LD) است. در این روش، بعد از نزدیکی تا 72 ساعت بعد از آن باید دو عدد قرص اچ دی (یا چهار عدد قرص ال دی) با مقدار مناسبی آب میل شود و 12 ساعت پس از اولین قرصها، دوباره اینکار تکرار شود. یعنی دوعدد اچ دی (یا چهار عدد ال دی) دوباره میل گردد. هر چقدر اولین دوز قرص ها زودتر بعد از نزدیکی مصرف شوند امکان جلوگیری از بارداری بيشتر خواهد بود و هرچه به 72 ساعت بعد از نزدیکی عقب انداخته شود این امکان بعید تر خواهد شد. اگر تا دوساعت بعد از خوردن قرص ها، استفراغی صورت گیرد باید آن نوبت دوباره میل شود ولی استفراغ بعد از دوساعت ایرادی ندارد چون قرص ها به احتمال زیاد تا آنموقع جذب شده اند.

روش دیگر و جدیدتر استفاده از قرص لوونورژسترل Levonorgestrel است. در این روش لازم است فقط یک دوز دو قرصی (دو قرص همزمان) از لوونورژسترل خوراکی میل شود. بهتر است تا 24 ساعت پس از نزدیکی این قرص ها استفاده گردند تا بهترین اثر جهت جلوگیری از بارداری ایجاد شود ولی تا 72 ساعت بعد از نزدیکی هم می توان از این روش بهره گرفت. نکته مهم این است که این روش ها نباید زیاد مورد استفاده قرار گیرد و مضرات زیادی دارد. لذا فقط در موارد اورژانس و بسیار محدود می توان از آن استفاده نمود.

پس به طور خلاصه جهت جلوگیری اورژانسی از بارداری، باید دوز اول (دو قرص اچ دی یا چهار قرص ال دی) را تا 72 ساعت پس از آمیزش و دوز دوم آن را 12 ساعت بعد از دوز اول مصرف نمود. یا اینکه فقط دو قرص لوونورژسترل تا 72 ساعت بعد از نزدیکی میل گردد.

و نهایتا اینکه جدیدا از روش کارگذاشتن آیودی مسی (IUD) در رحم تا 96 ساعت بعد از نزدیکی هم استفاده می شود.

در مورد سئول دوم: شما از روز بیست وهشتم به مدت ههفت روز یا از آخرین روز استفاده از قرص های اورژانسی به مدت پنج روز صبر نمایید و قرصی مصرف نکنید و از آن به بعد طبق روال گذشته روزی یک عدد قرص ال دی میل بفرمایید.

پاسخ در ۲۵/فروردین/۱۳۹۲ ۱۴:۲۳:۴۳ از Dr.Delroba (78,940 امتیاز)
انتخاب ۲۹/فروردین/۱۳۹۲ ۰۰:۴۲:۲۸ از Dr.Shidvash
سلام من بعد از مقاربت مشکوکم بلافاصله چخار عدد قرص ال دی مصرف کردم ولی دوازده ساعت بعد یادم رفتم مصرف کنم و صبح فردا بلافاصاصله چخار عدد دیگر مصرف کردم من نگرانم میشه کمکم کنید که احتمال بارداری هست یانه؟
سلام من یه سوالی داشتم من بانامزدم رابطه جنسی داریم بعداون آب منی روریخت داخل واژن من منم بعدش فوری نشستم یه خورده ازاون آب اومدبیرون بعدفوری دوعددقرص اضطراری خوردم حالامیخواستم بدونم بایدقرص ال دی ضدبارداری حتمابخورم یانه دیگه همون کافیه آخه بهم گفتن همون کافیه یااینکه آبه ازم خارج شده دیگه مشکلی نیس ممنون میشم خبرم بدیدوقتی جوابموگذاشتیدکمکم کنیدخیلی نگرانم
+3 امتیاز
روش پیشگیری از بارداری اورژانس یک روش موثر در مواردی است که نزدیکی محافظت نشده انجام می شود یا شکست روش پیشگیری وجود دارد مثلا کاندوم پاره شده است.   نکته مهم این است که بدانید این روش جایگزین روش معمول پیشگیری از بارداری نخواهد بود و حداكثر دفعات مجاز استفاده از اين روش در هر سيكل قاعدگي يكبار است. بهتر است كه قرص ها در اولین فاصله زمانی ممکن پس از تماس جنسی محافظت نشده خورده شود. در صورت استفراغ تا 2 ساعت پس از استفاده از روش ، خوردن مجدد قرص ها ضروري است .

یکی از روش های زیر را می توانید به کار برید: قرص پیشگیری از بارداری اورژانس که بدون نسخه در داروخانه ها فروخته می شود 2 عدد یکجا در اولین فرصت
یا قرص ال دی ، 4 عدد در اولين فرصت و 4 عدد 12 ساعت بعد
یا قرص تري فازيك ،‌ 4 عدد قرص سفيد در اولين فرصت و 4 عدد قرص سفيد 12 ساعت بعد
اخیرا قرص پیشگیری از بارداری اورژانس تک دانه ای هم به بازار امده است که مصرف یک دانه آن کفایت می کند.

بسته بعدی فرص خود را از روز پنجم قاعدگی بعدی که ممکن است با تاخیر شروع شود طبق معمول شروع کنید.
پاسخ در ۲۶/فروردین/۱۳۹۲ ۱۳:۰۳:۵۷ از dr goshtasebi (25,060 امتیاز)
سلام من با نامزدم رابطه داشتم که البته دخول انجام نشده...اما نگرانم منی وارد بشه به واژنم...سریع واژنو پاک کردم و بعد ادرارکردم و شستشو دادم اما نگرانم اسپرم وارد شه..  من چند ساعت بعدش لکه دیدم..لانه گزینی ممکنه بعد چند ساعت از رابطه اتفاق بیوفته؟که این لکه مربوط به اون باشه؟اگه قرص اورژانسی بخورم احتمال بارداری صفر میشه؟این قرصا چند روز پریودمو عقب میندازه؟                                       
خواهش میکنم سریع جوابمو بدین..خیلی نگرانم ....ممنون

پرسش‌های مرتبط

0 امتیاز
0 پاسخ
+8 امتیاز
1 پاسخ
0 امتیاز
1 پاسخ
???????
...