Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  فقدان اسپرم در مایع منی - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۰,۰۲۲ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

فقدان اسپرم در مایع منی

+2 امتیاز
با سلام

دکتران عزیز سوالی دارم از خدمتتان اگر مایع منی فاقد وجود اسپرم باشد علائم آن چیست و برای درمانش چه باید کرد با تشکر
پرسش ۰۹/بهمن/۱۳۹۲ ۱۶:۱۸:۳۹ در مردان از پروانه (13,920 امتیاز)

1 پاسخ

0 امتیاز

آزواسپرمی انسدادی هم می تواند مادرزادی باشد و هم می تواند اکتسابی باشد. عمل های جراحی وجود دارند که با استفاده از آن ها می توان نسبت به بازکردن لوله های مسدود شده اقدام کرد.

آزواسپرمی به معنی فقدان اسپرم در مایع منی می باشد، به عبارت دیگر تعداد اسپرم صفر است. وقتی پزشکی مواجه با یک بیمار مبتلا به آزواسپرمی می شود، سوالات زیر را از خود می پرسد:
• آیا بیمار نیاز به بررسی اضافی دارد؟
• آیا علت آزواسپرمی وجود انسداد در مجاری منی بر می باشد؟
• چه درمان هایی برای بیمار قابل انجام هستند؟
40 درصد موارد آزواسپرمی از نوع انسدادی است. آزواسپرمی انسدادی هم می تواند مادرزادی باشد و هم می تواند اکتسابی باشد. یکی از علل اکتسابی آن عفونت های شدید دستگاه تناسلی است. در آزواسپرمی انسدادی معمولا برای بچه دار شدن از روش های لقاح مصنوعی استفاده می شود. برای این کار با جراحی اسپرم از بیضه تهیه و از آن برای لقاح مصنوعی استفاده می شود ولی باید دانست که یک عده عمل هایی وجود دارند که با استفاده از آن ها می توان نسبت به بازکردن لوله های مسدود شده اقدام کرد. با این اعمال جراحی وقتی مسیر باز شد و در مایع منی اسپرم ظاهر شد یا تعداد اسپرم کافی برای حاملگی طبیعی است و یا این که تعداد اسپرم ها اندک است که می توان آن ها را از مایع منی برداشت و لقاح مصنوعی کرد و دیگر نیاز به جراحی بیضه برای به دست آوردن اسپرم نمی باشد. بسته به محل انسداد اعمال جراحی مختلف برای باز کردن محل انسداد وجود دارد. این اعمال جراحی باید توسط افراد خبره و در مراکزی که مخصوص ناباروری هستند صورت گیرد. جهت یادآوری باید متذکر شد وقتی اسپرم در بیضه تولید شد ابتدا وارد اپیدیدیم می شود، از آن جا وارد لوله منی بر شده و سپس وارد مجرای انزالی می شود و از طریق مجرای انزالی وارد مجرای ادرار شده و خارج می گردد؛ بنابراین در آزواسپرمی انسدادی، انسداد می تواند در اپیدیدیم، لوله منی بر، و مجرای انزالی باشد.
مهم ترین اعمال جراحی برای آزواسپرمی انسدادی عبارتند از:
1. بریدن مجاری انزالی از طریق مجرا: اول باید ثابت شود که انسداد در مجرای انزالی است که آن نیازمند اقدامات خاصی است. اگر ثابت شد که مجرای انزالی مسدود است، می توان توسط چاقوی مخصوصی از طریق مجرای ادرار، سقف مجاری انزالی را برداشت و آن ها را باز کرد (شکل 1).
میزان حاملگی بعد از این عمل جراحی 30 درصد است، یعنی از هر 3 نفر یک نفر به طور طبیعی بچه دار می شوند . در 20 درصد دیگر اسپرم در مایع منی ظاهر شده و می توان از مایع منی اسپرم را به دست آورد و با لقاح مصنوعی بچه دار شد. میزان موفقیت جراحی بستگی به علت انسداد مجاری انزالی دارد. اگر علت مادرزادی باشد، تقریبا در 100 درصد موارد بعد از عمل اسپرم در مایع منی ظاهر می شود. اگر علت بسته شدن مجاری انزالی عفونت باشد، در 37 درصد موارد اسپرم در مایع منی ظاهر خواهد شد. در مردانی که انزال دردناک دارند و حجم مایع منی آن ها اندک است، پس از عمل هر 2 مورد بهبود پیدا می کند. اگر بعد از عمل اسپرم در مایع منی ظاهر شود، در 4 درصد موارد مجددا مجاری انزالی مسدود شده و بیمار مبتلا به آزواسپرمی خواهد شد؛ یعنی میزان عود خیلی اندک است.
2. دومین محلی که می تواند مسدود شده و سبب آزواسپرمی انسدادی شود، اپیدیدیم است. اپیدیدیم بنا به علل زیادی مسدود می شود، و یکی از شایع ترین آن ها عفونت اپیدیدیم است؛ بنابراین مردان باید این موضوع را جدی تلقی کنند. عفونت اپیدیدیم خود را به صورت بزرگ شدن بیضه، قرمز شدن کیسه بیضه، درد و تب و لرز نشان می دهد. برای درمان انسداد اپیدیدیم از عمل جراحی وازواپیدیدیموستومی استفاده می کنند. آن یکی از مشکل ترین اعمال جراحی است. روش های مختلفی برای انجام آن وجود دارد. اگر با میکروسکوپ انجام شود نتیجه بهتر است. در این عمل لوله منی بر (واز) را به یک نقطه از اپیدیدیم متصل می کنند (شکل 2). اگر این عمل در هر دو طرف صورت گیرد در 60 درصد موارد اسپرم در مایع منی ظاهر می شود و در 29 درصد موارد حاملگی اتفاق می افتد. میزان موفقیت بستگی به موارد زیر دارد: مدت زمانی که از انسداد سپری شده است، علت انسداد، سن بیمار، سن همسر و حاملگی های قبلی.
3. سومین محلی که انسداد آن سبب آزواسپرمی انسدادی می شود، لوله منی بر یا واز است. شایع ترین علت مسدود شدن لوله منی بر، وازکتومی است که مردان برای جلوگیری از حاملگی انجام می دهند. برای بر طرف کردن انسداد لوله منی بر از عمل جراحی وازو وازوستومی استفاده می شود. در این عمل دو انتهای لوله منی بر مجددا بهم دیگر متصل می شوند (شکل 3). این عمل نیز یکی از اعمال جراحی مشکل محسوب می شود.

 

پاسخ در ۰۹/بهمن/۱۳۹۲ ۱۶:۱۹:۲۳ از دکتر وب گرد (48,940 امتیاز)

پرسش‌های مرتبط

+7 امتیاز
0 پاسخ
پرسش ۰۶/اسفند/۱۳۹۲ ۱۳:۲۶:۴۲ در مردان از e.s.h (190 امتیاز)
+3 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۱۳/بهمن/۱۳۹۲ ۱۴:۰۴:۴۶ در مردان از حمیدرضا (10,190 امتیاز)
+1 امتیاز
0 پاسخ
پرسش ۱۱/مرداد/۱۳۹۹ ۱۲:۳۳:۵۸ در مردان از alitaf1162 (130 امتیاز)
+2 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۰۹/بهمن/۱۳۹۲ ۱۷:۰۹:۰۹ در مردان از پروانه (13,920 امتیاز)
+5 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۱۲/فروردین/۱۳۹۳ ۲۱:۲۰:۰۶ در مردان از ahmad 77 (1,790 امتیاز)
???????
...