Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  جبران کمبود وزن با قرص - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۰,۴۴۵ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

جبران کمبود وزن با قرص

+3 امتیاز

با سلام.من جوانی 15 ساله پسر هستم .من از کمبود وزن رنج میبرم .وزن من 53 کیلو و قدم 173 تا است.

من پیش دکتر متخصص رفتم.و به من سه نوع قرص داد

اولی:سیپروهپتادین است که  میخورم

دومی:ویتامین ث است که انراهم میخورم

سومی:یک داروی گیاهی امریکایی است .به نام FAT FAST میخواستم بدونم که خوردن این دارو برایم عوارضی ندارد .چون در چند سایت خوندم که هیچ عوارضی ندارد و بعد از پایان قرص ها دوباره به حالت لاغری برنمی گردم.خیلی ممنون

پرسش ۰۶/اسفند/۱۳۹۲ ۱۲:۲۹:۲۲ در کنترل وزن و تناسب اندام از ahmad 77 (1,790 امتیاز)

1 پاسخ

+1 امتیاز
 
بهترین پاسخ

سلام:

بهتر است به روش طبیعی و بدون قرص و دارو این کار را انجام دهید زیرا داروها می توانند عوارض جانبی زیادی داشته باشند.. البته مصرف ویتامین منعی ندارد. چند نکته را در نظر بگیرید:

برخلاف رژیم افراد چاق، رژیم هایی که برای افزایش وزن افراد لاغر تجویز می شود، معمولا زمان بر هستند و شاید حتی چند  ماه زمان لازم باشد تا وزن فرد لاغر زیاد شود. به یاد داشته باشید برای حل مشکل لاغری باید صبور باشید. از جمله عوامل متعددی که می تواند در لاغری دخیل باشد می توان به علل روانی (نگرانی های شدید، اضطراب، افسردگی، حسادت، رقابت...)، علل غذایی (کم غذایی، بدغذایی، مشکلات سوء جذب غذایی، بی اشتهایی، بد اشتهایی)، علل پزشکی و هورمونی (پرکاری تیروئید، کمی هورمون رشد، پاسخ ناکافی بدن به هورمون رشد، جذب اندک، سوء جذب...) و علل دارویی (مانند مصرف موادی که باعث افزایش سوخت و ساز شده یا جذب را کاهش می دهند، همچنین مصرف موادی که باعث افزایش تخریب چربی و عضله و کاهش توان بدن برای ساخت اندام می شوند) اشاره کرد که از مهم ترین علل لاغری هستند، البته لاغری هایی با علل ژنتیک و کمیاب هم وجود دارند.

کم اشتهایی با اینکه می تواند علت لاغری باشد، اما در بیشتر موارد نشانه ای از یک مشکل مهم دیگر در بدن است و اینکه بخواهیم به زور قرص و شربت اشتها آور و هزار راه دیگر فقط اشتها را برگردانیم، می تواند بسیار خطرناک باشد و باعث اتلاف وقت طلایی در رسیدن به هدف شود. حضور سطح بالای هورمون کورتیزول در زمان استرسها ساخت پروتئین و چربی را در بدن مختل کرده و مشکل لاغری شدید را در فرد ایجاد می کند اما مشخص شدن این مشکل، جز با انجام آزمایش هورمونی توسط پزشک، امکان پذیر نیست!

اگر اشتها ندارید  کارهایی است که میتوانید با آنها میل به غذا پیدا کنید. قبل از غذا خوردن مقداری پیاده روی کنید این کار میتواند اشتهای شما را شعله ور کند. اگر اشتها ندارید غذای مورد علاقه خود را بخورید با این کار میتوانید اشتهای خود را تحریک کنید. میتوانید به غذاهای خود ادویه یا دیگر چاشنی های خوش طعم کننده اضافه کنید تا میل به خوردن پیدا کنید. طعم خوب میوه ها نیز به برانگیخته شدن اشتها کمک میکند. میتوانید میوه را به صورت آب میوه هم استفاده کنید.

  • در کنار صبحانه خود یک نان تست سبوس دار که روی آن کره بادام زمینی مالیده شده باشد میل کنید.
  • اگر املت میخورید به آن یک تخم مرغ اضافی و پنیر اضافه کنید.
  • سیبی را قطعه قطعه کنید و روی ان کره بادام زمینی بمالید و میل کنید.
  • درون یک کاسه ماست آجیل و عسل بریزید سپس میل کنید.
  • با استفاده از پنیر و سس به سیب زمینی خود کالری اضافه کنید.
  • به سالاد خود پنیر، سس و روغن زیتون اضافه کنید.
  • اگر بیرون میروید همیشه یک کیسه با خود داشته باشید و در آن میان وعده ی خود را قرار دهید تا استفاده کنید.
  • از شکلات های پروتئینی برای افزایش کالری و پروتئین دریافتی خود استفاده کنید.
  • از سبزیجات نشاسته ای مانند سیب زمینی و ذرت شیرین استفاده کنید.
  • از شیر و آب میوه های طبیعی برای بالا بردن کالری دریافتی خود استفاده کنید.
پاسخ در ۲۴/مرداد/۱۳۹۳ ۱۵:۴۶:۴۵ از Dr.Khatami (82,650 امتیاز)
انتخاب ۲۵/مرداد/۱۳۹۳ ۰۴:۱۲:۰۶ از ahmad 77
با سلام، در مورد کورتیزول که فرمودید. من همچین مشکلی دارم راه درمانش چیست ؟ با تشکر

پرسش‌های مرتبط

+6 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۰۸/خرداد/۱۳۹۲ ۱۱:۴۳:۰۲ در کنترل وزن و تناسب اندام از امین ت (180 امتیاز)
+10 امتیاز
2 پاسخ
پرسش ۲۳/اسفند/۱۳۹۱ ۱۱:۵۶:۵۹ در تغذیه و سلامت از یاسمن (1,160 امتیاز)
+1 امتیاز
1 پاسخ
+7 امتیاز
1 پاسخ
+4 امتیاز
1 پاسخ
???????
...