Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  درد دست چپ و بیحس شدن آن - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۱,۱۵۷ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

درد دست چپ و بیحس شدن آن

+6 امتیاز
با سلام

من حدود یک سال پیش وقتی برای کنکور درس میخواندم  مچ دست چپم دردمی گرفت (من چپ دست هستم ) بعد از مدتی یه چیز سفتی پشت دستم ایجاد شد که با مراجعه به پزشک  گفتند که گانگلیون است  و با تخلیه یا عمل از بین میرود  ودرد کمی داشت اما الان حدود یک ماه است که دست چپم بسیار درد میکند وهفته یپیش  بعد از بازی  هندبال دستم از ارنج به پایین بیحس شده واحساس انقباض ، ضعف شدید ودرد در دستم می کنم طوری که به سختی دستم را باز و بسته میکنم وبعد از فعالیت کوتاهی درد تشدید می شود وتا ارنج ادامه دارداگر ممکن است بفرمایید آیا درد دستم به خاطر گانگلیون است  و باید چه کار کنم ؟

با تشکر
پرسش ۲۵/فروردین/۱۳۹۲ ۱۷:۰۰:۵۳ در عضلاني اسكلتي و مفاصل از آهو (190 امتیاز)
ویرایش ۲۲/اردیبهشت/۱۳۹۲ ۱۴:۱۷:۱۴ از Dr.Delroba

1 پاسخ

0 امتیاز

با سلام و احترام

 گانگلیون یا کیست سینوویال مچ دست شایع ترین توده یا تومور خوش خیم دست است. منشا آن از کپسول مفصلی مچ دست و گاهی هم از غلاف سینوویال تاندون است. علت بروز این توده کاملا مشخص نیست ولی احتمال دارد حرکت مکرر و یکنواخت مچ یا ضربه های زیاد به مچ باعث ایجاد آن گردد. در درون کیست های گانگلیونی، مایعی زرد رنگ، ژلاتیتی و چسبناک وجود دارد.

شایع ترین علامت این بیماری، وجود یک توده برجسته در پشت مچ دست است. بعضی اوقات توده نرم است ولی در بیشتر موارد سفت و سخت می باشد. گاهی  توده  دردناک است. علامت دیگر گانگلیون، فشار به اعصاب مچ دست است که ممکن است باعث فلج عصب و بروز علامت بیحسی یا گزگز دست نماید. از دیگر علایم گانگلیون یا کیست سینوویال، احساس ضعف و ناراحتی در دست می باشد.

بهترین درمان با کمترین احتمال بازگشت و عود بیماری،  درمان جراحی می باشد. روش دیگر، برداشتن آن با روش آرتروسکوپی است که زخم محل جراحی در این روش کوچکتر از روش های جراحی معمولی است.

گانگلیون می تواند با تحت فشار قراردادن عصب بالارونده به نخاع، ایجاد درد و گزگز مزمن در دست نماید و هرچه درمان آن به تعویق بیفتد، این فشار بیشتر و علایم شما بدتر وشدیدتر خواهد شد. پیشنهاد می شود که سریعتر به پزشکتان مراجعه کنید و عمل ساده برداشتن این گانگلیون را انجام دهید تا هرچه زودتر از علایم آزاردهنده آن راحت شوید.

پاسخ در ۲۲/اردیبهشت/۱۳۹۲ ۱۴:۳۳:۱۳ از Dr.Delroba (78,940 امتیاز)

پرسش‌های مرتبط

+2 امتیاز
0 پاسخ
پرسش ۰۶/اسفند/۱۳۹۲ ۱۲:۵۲:۵۰ در عضلاني اسكلتي و مفاصل از محمد قاسمی (160 امتیاز)
+6 امتیاز
0 پاسخ
پرسش ۲۷/اردیبهشت/۱۳۹۳ ۱۴:۳۵:۴۸ در عضلاني اسكلتي و مفاصل از اندی پندی (340 امتیاز)
+1 امتیاز
0 پاسخ
پرسش ۰۶/اسفند/۱۳۹۲ ۱۲:۴۱:۲۳ در عضلاني اسكلتي و مفاصل از shahla moradi (130 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ
پرسش ۰۶/اسفند/۱۳۹۲ ۱۲:۳۶:۴۱ در عضلاني اسكلتي و مفاصل از shahram98 (120 امتیاز)
???????
...