Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  علت ایجاد ترک روی پوست شکم در دوران بارداری - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۰,۳۳۵ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

علت ایجاد ترک روی پوست شکم در دوران بارداری

+12 امتیاز

چرا در دوران حاملگی روی پوست شکم ترک هایی بوجود می آید؟

پرسش ۱۲/بهمن/۱۳۹۲ ۱۹:۲۲:۵۰ در سلامت پوست از admin (55,680 امتیاز)
برچسب‌گذاری مجدد ۲۲/تیر/۱۳۹۳ ۱۳:۲۴:۱۹

3 پاسخ

+7 امتیاز
 
بهترین پاسخ

علت ایجاد خطوط ترک روی پوست شکم در دوران بارداری /فیلم

کارشناس متخصص: خانم دکتر فیروزه دادور
تخصص: متخصص بیماری های پوست و مو

در نیمه ی دوم بارداری که رحم و شکم بزرگ می شود ، پوست به مرور کشیده می شود .ممکن است که پوئست فردی خاصیت ارتجاعی خوبی داشته باشد یا ممکن است که تغییرات هورمونی و ژنتیک فرد خوب نباشد که روی شکم ترک هایی دیده بشود. این ترک ها روی شکم ابتدا صورتی رنگ و قرمز رنگ هستند. این ترک ها می تواند روی قسمت های دیگر مثل باسن، ران، سینه و بازوها بوجود بیاید. به مرور که جنین بزرگتر می شود مشکلات بیشتر می شود. در حاملگی های دوقلویی یا وقتی بچه بزرگتر است، مشکلات شدیدتر است.
یکسری از کرم ها نرم کننده هستند وباعث می شود که خشکی پوست کمتر بشود و خاصیت ارتجاعی پوست بیشتر بشود.ازماه پنجم به بعد می توان از آن استفاده کرد.البته یکسری درمان هایی هم بعد از زایمان وجود دارد. بعد از زایمان رنگ این ترک ها به مرور روشن می شود و بعد سفید می شود و ممکن است که خیلی محسوس نباشد ولی قسمت های نازک شده باقی می ماند.  
آیا افراد لاغر بیشتر دچار این حالت می شوند؟
خیلی به لاغری یا چاقی ارتباط ندارد و بیشتر به حالت ارتجاعی پوست ارتباط دارد. این ترک ها بستگی به کِش آمدن بیشتر پوست دارند.

 

پاسخ در ۱۲/بهمن/۱۳۹۲ ۱۹:۲۵:۱۵ از Dr.Delroba (78,940 امتیاز)
انتخاب ۲۷/بهمن/۱۳۹۲ ۱۵:۱۶:۳۵ از دکتر وب گرد
+1 امتیاز

استرياهاي  اتساعي دسته هايي از خطوط  آتروفي پوست  متعاقب  كشش پيشرونده و ناگهاني بدنبال  عوامل مستعد كننده اي نظير  حاملگي و  مصرف استروئيد يا  حتي  تغييرات وزني و قدي و توده هاي عضلاني،عوامل هورموني و همچنين  اختلال ژنتيكي مربوط به رشته هاي كلاژن  ميباشند  كه در ابتدا به رنگ ارغواني و يا صورتي  بوده و پس از گذشت زمان   رنگ پريده و محوتر شده برنگ سفيد در ميايند.بايد توجه داشت چگونگي پيدايش استرياها بطور كامل شناخته نشده است عدم تعادل در فیبروبلاست ها  كه سلول های تولید کننده الاستین ميباشند  منجر به کاهش تعداد و کیفیت فیبرهای کلاژن و الاستین  شده و  تغييرات  وسيعي در سلولهاي  خارج ماتريكسي درم  متعاقب كشش طولاني مدت  پوست بوجود مي آيد، فیبرهای کلاژن دچار پارگی شده  پوست حالت ترک خوردگی پیدا میکند. در سفيدپوستان و  زنان خصوصا پس از بلوغ و يا حاملگي  شايعتر ميباشد. در بعضي نژادها  مانند قفقازيها از شيوع بالاتري نسبت به ساير نژادها برخوردار ميباشد.90% از زنان امريكايي حامله  و 70% زنان در طي بلوغ  و 40% از مردان بالغ خصوصا  افراديكه بصورت حرفه اي به ورزش ميپردازند  به ان دچار ميباشند.  اين ضايعات  شبه اسكاري  در واقع ناشي از اتروفي اپيدرم  همراه با نازك شدن  نوارهاي كلاژني و شبكه اي پوست است  كه تا سطح پوست  امتداد مي يابد. گستردگي پلاكهاي اتروفيك  خطي  متقارن  در قسمت هاي خارجي ران ها و پستانها  و  باسن  بيشتر ميباشد.  طي دوران حاملگي استرياها بيشتر در ناحيه شكم و پستانها متمركز ميباشد.

هيچگونه انديكاسيون طبي بجز  زيبايي براي درمان استريا وجود ندارد. اگرچه  روشهاي متعددي براي درمان ان  پيشنهاد گرديده اما هيچيك از كارايي كاملي برخوردار نميباشد لذا  انطباق درخواست بيمار با  واقعيت ناشي از درمان از اهميت جدي برخوردار ميباشد. درمانهاي تركيبي  با استفاده از داروهايي نظير ترتينوئين  و  ليزر  يا ميكرودرم ابريژن  همچنين ميكرونيدلينگ  و يا پلينگهاي مكانيكال و شيميايي از كارايي نسبي خصوصا در پوستهاي روشنتر برخوردار ميباشند. بايد اذعان نمود  درمانهاي  چندگانه  اگر چه در موارد اندكي  در بهبود  استرياهاي  بالغ با كارايي همراه بوده است اما هيچگونه شواهدي  در مورد بهبود  بافت شناسي  در ان ديده نشده است . بايد توجه داشت درمان در  ابتداي پيدايش  استريا از كارايي بهتر و موثرتري  برخوردار ميباشد.

پاسخ در ۱۳/بهمن/۱۳۹۲ ۱۵:۲۰:۱۷ از dr.rostami (2,210 امتیاز)
+1 امتیاز

با سلام:

استرچ مارک ( Stretch Marks)، ترک های پوستی  استرچ مارک یکی از بیشترین مواردی است که در تغییرات پوستی دوران بارداری از آن یاد می شود. تقریبا 90 درصد از زنان باردار در نیمه دوم بارداری در اثر هورمون ها، ترک هایی بر روی پوست شکم، پستان ها و ران ها پیدا خواهند کرد. این نشانه ها به شکل خط های کم شیاری(سطحی یا رو پوستی) به رنگ صورتی و قرمز و بنفش روی بازوها، شکم و پستان پدیدار می شود. دلیل آن تغییرات هورمونی و اتساع شدید و سریع شکم مخصوصا در سه ماهه آسوم بارداری است که، سبب نازک و گاه پاره شدن فیبرهای الاستیک پوستی می شود .

چه می توان  کرد؟

ورزش کنید و وزن خود را کنترل نمایید و نیز لوسیون هایی را که ضد ترک پوست هستند به کار ببرید، گفته می شود که در پیش گیری ازترک پوستی نقش دارند. اگرچه این روش های درمانی از نظر پزشکی قطعی نیست که تاثیر مستقیمی روی این خطوط داشته باشند ولی از یاد مبرید انجام  شان هیچ ضرری ندارد و شاید اثرات خوبی هم داشته باشد!

اما به هر شکل اگر از این روش ها کمک گرفتید ولی احساس می کنید برای شما اثر بخش نبوده اند،با یاد آوری این که خطوط شعاعی ،پس از زایمان به شکل خط های نقره ای یا خاکستری کم رنگی در آمده، به تدریج از بین می روند به خودتان آرامش دهید. زیرا آن چه که در توان شما بوده است انجام داده اید. کرم های گوناگون داخلی و خارجی در بازار یافت می شود. اما بهتر است در باره انتخاب نوع آن با پزشک خود مشاوره کنید .

نکته های سودمند:بهتر است از هفته 8 بارداری،  مصرف کرم ها را آغاز نمایید و چنان چه از بارداری پیشین تان هنوز نشانه ای باقی مانده است و ... می توانید از هفته ششم نیز آغاز نمایید .به یاد داشته باشید پیش از مصرف کرم ها، با حوله ای نخی یا پارچه ی تنظیف نواحی که کرم می مالید با آب ولرم، مرطوب و نمناک کنید.تمام شکم و بویژه بخش پایینی شکم، باسن ها پستان ها و بخش داخلی بازو ها را کرم بمالید. بیشتر دو نوع کرم یکی با پایه مرطوب کنندگی  و دیگری از نوع آنتی استریا به کار می رود. اگر چه تازگی ها در غرب، ترکیبات ماسک های میوه و طبیعی نیز به صورت گسترده تری به کار می رود که مفید است.

پاسخ در ۲۲/بهمن/۱۳۹۲ ۲۲:۳۷:۱۳ از Dr.Khatami (82,650 امتیاز)

پرسش‌های مرتبط

+6 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۲۰/خرداد/۱۳۹۲ ۰۳:۵۰:۰۱ در سلامت پوست از sarina (300 امتیاز)
+8 امتیاز
1 پاسخ
+4 امتیاز
1 پاسخ
+7 امتیاز
1 پاسخ
+5 امتیاز
2 پاسخ
پرسش ۲۱/مرداد/۱۳۹۲ ۱۱:۲۹:۲۸ در سلامت پوست از ف.ا (790 امتیاز)
???????
...