Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  بهداشت جنسی و رابطه میان زن شوهرها - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۰,۹۲۷ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

بهداشت جنسی و رابطه میان زن شوهرها

0 امتیاز
با سلام

لطفا کمی راجع به سلامت جنسی وبهداشت جنسی و نقش آن در روابط میان زن وشوهر ها برایم توضیح دهید زیرا همان طور که میدانید اطلاع رسانی در این زمینه در جامعه بسیار ضعیف است با تشکر
پرسش ۱۵/بهمن/۱۳۹۲ ۲۲:۳۶:۰۲ در زنان از پروانه (13,920 امتیاز)
برچسب‌گذاری مجدد ۲۲/تیر/۱۳۹۳ ۱۳:۲۶:۲۹

1 پاسخ

+2 امتیاز

هداشت جنسي عبارت است از يكپارچگي و هماهنگي براي ذهن ، احساس و جسم است كه جنبه هاي اجتماعي و عقلاني را در مسير ارتقاء شخصيت او هدايت كرده و عشق و ارتباط را ميان زن و شوهر ايجاد مي كند.

بهداشت جنسی چیست؟
فكر مي كنم مسائلي كه درباره آن مي خواهيم صحبت كنيم مسائل دشواري باشند و من سعي مي كنم تصويري از آن چه بر ذهن ما در برگزاري اين روز وجود دارد ، خدمت شما ارائه دهم. براي بحث درباره حوزه هاي مختلف مساله ، وقت كافي لازم است ، اما من مي خواهم توجه شما را بيشتر به جنبه هاي مهم اجتماعي و پزشكي مسئله معطوف كنم.
لازم است قبل از طرح مباحث اصلي, اصطلاح بهداشت جنسي را تعريف كنيم. اگربخواهيم مطابق تعريف سازمان بهداشت جهاني در رابطه با بهداشت جنسي عمل كرده باشيم بايد بگويیم كه بهداشت جنسي عبارت از يكپارچگي و هماهنگي براي ذهن ، احساس و جسم است كه جنبه هاي اجتماعي و عقلاني را در مسير ارتقاء شخصيت او هدايت كرده و عشق و ارتباط را ميان زن و شوهر ايجاد مي كند. اين بهداشت جنسي مثل بهداشت جسم و روان ممكن است مواجه با مشكلاتي شود. باز مثل ساير بيماريهاي عضوي در بدن كه نيازمند رسيدگي و مداوا مي باشند, مشكلات زناشوئي نيز نياز به توجه و درمان دارند. در اين راستا بود كه انجمن علمی سلامت خانوادة ایران شروع به فعالیت نمود.
اهميت آگاهي جامعه از مفاهيم غرايز و روابط جنسي سالم چه تاثيراتي مي تواند بر زندگي و جامعه داشته باشد ؟
ببينيد بشر همانطور كه متولد مي شود غرايزش هم با او همراه است . همانطور كه ما احساس گرسنگي مي كنيم, غرايز جنسي هم در زن و مرد هست كه از طريق راههاي صحيح بايد به نياز ها پاسخ داده شود و در داخل برخي خانواده ها بنابر دلايلي پاسخ داده نمي شود و بنيان و اساس خانواده دچار تزلزل مي شود و ما بيمارهاي متعددي داريم كه با يك مشاوره كوچك و يا درمانهاي اندك مي توان مشكلات چندين ساله را برطرف ساخت. در صورتي كه اين افراد ساليان سال يا اصلاًمراجعه نمي كنند و يا اينكه به افراد سودجو و غير مطلع مراجعه و مواجه با مشكلات زياد مي شوند.. ما پرونده هاي متعددي از پزشك قانوني داريم كه زن و شوهر در مرحله طلاق قرار داشته و جهت اظهار نظر ارجاع شده اند, با بررسي كه بعمل مي آيد متوجه مي شويم كه با مختصر آگاهي خانواده ها و زن و شوهر, در اكثر موارد مي شد جلوي بسياري از اين مراجعه به دادگاهها را گرفت. غير از اين جهالت ، ناآگاهي و افراط و تفريط ، دو خطر اصلي در تعامل انسان و جنسيت و تمايلات جنسي است. جهالت و ناآگاهي در باب مسائل جنسي و روابط زناشوئي سالم منجر به فجايع انساني و اجتماعي چون همه گير شدن (( AIDS ))
( ايدز ) ، سرطان گردن رحم ، سوء استفاده هاي جنسي ، تجاوز و آزار و اعمال زور جنسي و به طور خلاصه معضلات فراوان مي شود.
با اين تعاريف شما چه تعريفي از اختلالات جنسي در خانواده داريد ؟
روابط بين زن و شوهر بسيار حساس و داراي جزئياتي است كه بسياري از معيارها ناتوان از تشخيص مشكل و يا حل آن است و گاهاً قانون نيز نمي تواند بدرستي در همه زمينه ها قضاوت كند ، و اين سبب ميشود در بسياري از خانواده ها رنج و غم و درد بسياري مستولي شود. راه مقابله با آن ، برخورد صحيح و علمي ، آموزشهاي كافي قبل و بعد از ازدواج و نيز ايجاد مراكز معتبر جهت حل مسائل فوق مي باشد. مشكلات جنسي انواع و اقسام مختلفي دارد ، براي پيدا كردن يك اختلال يا بيماري بايستي ابتدا تعريف حالت طبيعي را داشته باشيم؛ هر عاملي را كه باعث اختلال در يك روابط سالم زناشويي شود، تحت عنوان "Sexual Dysfunction " يا اختلالات جنسي تعريف مي كنيم. البته شما توجه داشته باشيد كه انواع اختلالات جنسي در مردان وزنان متفاوت و تعاريف جداگانه دارند..

اختلال در روابط و مسائل جنسي خانواده تا چه اندازه در زندگي زناشوئي نقش دارند و چه پيامدهاي منفي را براي زن و مرد به وجود مي آورند ؟
گاهاً زن و شوهر در نخستين سالهاي زندگي زناشوئي خويش با شكستها و ناكاميهاي زيادي روبرو ميشوند ، كه اغلب ناشي از ناآگاهي از استعداد هاي ذاتي و نهفته در وجود يك زن و مرد و نيز درك ناصحيح مشكلات زندگي زناشوئي مي باشند. اختلالات جنسي باعث از هم پاشيدن كانون خانواده مي شود ، از سوي ديگر آلودگي به بيماري هاي مختلف را به همراه دارد كه سر دسته آنها ايدز است. اين مشكلات در ابتدا سبب افسردگي ، اضطراب, بدرفتاري و غيره مي شود, كم كم در صورت بر طرف نشدن ممكن است به رفتارهاي خشن و تند و سرانجام به جدائي منجر شود. بسياري از اين مشكلات از طريق مركز علمي و برخورد صحيح قابل حل هستند.

بسيار ديده شده كه زوجين بعد از ازدواج به نواقص ويا اختلالاتي در طرف مقابل و يا خودشان پي مي برند كه همين باعث بروز مشكلات مي شود. آيا روشي وجود ندارد تا زوجين قبل از ازدواج اين مشكلات را بررسي كنند؟
امروزه با پيشرفتهائي كه در علم پزشكي بعمل آمده است, با دقت خيلي بالائي مي توان پس از معاينه و انجام آزمايشات لازم در مورد احتمال وجود يك بيماري خاص كه در آينده سبب اشكال در روابط زناشوئي خواهد شد, اظهار نظر كرد. زوجين شخصاً يا توسط خانواده ها, در صورت شك به داشتن يك همچون مشكلاتي در فرزند و يا همسر وي, مي توانند به مراكز علمي معتبر مراجعه و گواهي صحت سلامت در اين مورد را دريافت كنند.

با ريشه يابي در تعارضات جنسي موجود در خانواده ها پي به اين مساله مي بريم كه به جوانان كشور ما آموزش درستي داده نشده است و آنان نسبت به اين مسائل خيلي بيگانه هستند و حتي سيستم هاي آموزشي ، خانواده و رسانه ها هم در شناخت بيشتر آنان هيچ كمكي را ارائه نداده اند ، و اين جوانان كه وارد زندگي مي شوند خود را با مشكل مواجه مي بينند ؟
بله, در ابتدا بايست آگاهيهاي خانواده ها بالا برود, و مقداري از اطلاعات لازم توسط خانواده ها به فرزندان منتقل شود, امروزه ثابت شده است كه دادن آگاهيها و آموزشهاي سالم و درست به جوانان در پيشگيري از بسياري از معضلات بهداشتي, رواني, تربيتي و خانوادگي موثر است. بدون شك رسانه هاي همگاني مثل راديو و تلويزيون, مراكز آموزشي مثل دبيرستانها و دانشگاهها, و وزارتخانه هائي مثل بهداشت درمان و آموزش پزشكي, فرهنگ و ارشاد اسلامي و آموزش و پرورش نقش بسزائي در اين زمينه دارند.

بسيار ديده شده كه برخي از مردان دو همسره هستند و يا اين مساله بين زنان نيز ديده شده است كه بعلت مشكلات زناشوئي متقاضي طلاق از همسر خود مي باشند, آيا مي توان گفت بروز اين اتفاقات ناشي از خلاهايي است كه در روابط زناشوئي رخ داده است ؟
در مورد درصدي از مردان دو همسره اين فرمايش شما صدق مي كند, ولي نه در مورد تمام مردان دوزنه، و در مورد خانمها, انصافاً در جامعه ما اكثريت زنان كه از ارتباطات زناشوئي در زندگي مشترك ناراضي هستند, هيچوقت آنرا با هيچكس و هيچ كجا مطرح نكرده و كتمان مي كنند و سالها با اين وضع زندگي مي كنند و در حقيقت مي توان گفت مي سوزند و مي سازند.

توصيه شما به زن و شوهرهائي كه رابطه شان دچار مشكل ميشود ، چيست ؟
زن و شوهر اگر مي خواهند رابطه خود را نجات دهند بايستي با خود صريح و واقع بين باشند ، بايد به اصل واقعيت توجه كرد و نه به ظاهر آن ،داشتن حالت تدافعي لازم نيست و انكار هم نبايد كرد. مشكل را بايستي با متخصص مربوطه در ميان گذاشت. در زندگي زناشوئي نمي توان حقايق را ناديده گرفت و يا آنها را پنهان ساخت. اين كار تنها فريب خود است. زن و شوهر بايستي لايه هاي تحريفها و خطاها را از ميان بردارند ، جنبه هاي منفي و خطاها را از زندگي خود دور كنند.

اصل چگونگي ازدواج تا چه اندازهاي در روابط زناشوئي آتي زوجها موثر است؟
ازدواج و تشكيل خانواده يكي از حساسترين تصميمات دوران زندگي است كه اقدام به آن نياز به بررسي ، دقت ، و هوشياري و مشورت با افراد با تجربه دارد ، چرا كه غفلت و اشتباه در اين زمينه يك عمر پشيماني را بدنبال خواهد داشت. اين را همه مي دانند كه ازدواج به اين معني است كه دختر و پسري كه پيوند زناشويي مي بندند ، مي بايد تا پايان عمر در كنار هم باشند ، و از يكديگر و از زندگي با هم لذت ببرند. متاسفانه دستيابي به اين اهداف چندان هم آسان نيست و ازداوج و زندگي زناشوئي جزئيات بسياري را در بردارد كه تعداد محدودي از پسران و دختران از آن آگاهي دارند. گاهاً پسر و دختر از خواست و هدف خود از ازدواج آگاهي لازم را ندارند و تنها بعد از ازدواج است كه به بسياري از جزئيات زندگي زناشوئي و اهميت آن پي مي برند و گرفتار مشكلاتي ميشوند كه حل آنها به سادگي امكانپذير نيست. بعد از ازدواج ، زن و شوهر اين انتظار را از همديگر دارند كه بتوانند نياز هاي طرف مقابل را برآورده سازند ، حال اگر اين خواسته تحقق نيابد ، بسياري از تضادهاي احساسي ، عاطفي و ناهماهنگي هاي ارتباطي بين زن و شوهر بروز پيدا مي كنند ، در نتيجه رفتارها كم كم شكل طبيعي و منطقي خود را از دست ميدهد و اگر به كمك چنین زن و شوهري شتافته نشود ، خداي نكرده محيط خانه و خانواده حرمت خود را از دست مي دهد. گاهی فقط با آموزشهاي مختصر و چندين جلسه صحبت با طرفين ، مشكلات بغرنج به سادگي قابل حل ميشوند.

 

پاسخ در ۱۵/بهمن/۱۳۹۲ ۲۲:۳۶:۳۴ از دکتر وب گرد (48,940 امتیاز)

پرسش‌های مرتبط

+5 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۰۶/اسفند/۱۳۹۲ ۱۳:۲۱:۵۲ در مردان از zahra ranjbar (420 امتیاز)
+4 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۱۶/بهمن/۱۳۹۲ ۱۳:۱۹:۱۶ در مردان از حمیدرضا (10,190 امتیاز)
+5 امتیاز
1 پاسخ
+2 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۰۹/بهمن/۱۳۹۲ ۱۲:۳۳:۵۶ در زنان از پروانه (13,920 امتیاز)
+4 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۱۶/بهمن/۱۳۹۲ ۱۳:۳۹:۳۰ در دهان و دندان از پروانه (13,920 امتیاز)
???????
...