نقش استرس در روابط میان زن و شوهر ها - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۶,۲۸۸ پرسش
    • ۵,۰۲۴ پاسخ
    • ۳۴۰ نظر
    • ۲۸,۳۹۹ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه نزدیکی خودارضایی برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش خارش موهای قاعدگی ریزش-مو شیرخوار ادرار پرده-بکارت رشد-نوزاد جنین در ناباروری حساسیت و لکه-پوستی وزن افسرده واژن دیابتی پستان تیروئید موی-زائد پوست سلامت-جنسی لکه-بینی قلبي رحمی طول-آلت-تناسلی سونوگرافی انزال-زودرس تخمدان اختلال-نعوظ از استرس کیست-تخمدان درد-بیضه تکرر-ادرار جنسي سرفه برنامه-مادر-کودک-تندرستی پریود-نامنظم جوش-صورت عرق-کردن نوزاد خشکی-پوست لاغری عوارض-دارو سقط اضطراب سوزش-ادرار چاقی تیرویید قد جلوگیری-از-بارداری خونریزی-رحمی سرطانی داروهاي زناشویی منی بلوغ جلوگیری های جای-جوش مثانه فشار-خون - کاهش-وزن اختلالات-اضطرابی زخم رژیم-غذایی تپش-قلب قرص-ال-دی چین-و-چروک تهوع معده واریکوسل ترشحات-واژن ناباروری-مردان پروستات خونی ورزشی افزایش-وزن صرع کودکانتان زگیل-تناسلی ام-اس کم-کاری-تیروئید کمر-درد خلط اسپرم مقعد بیماری

نقش استرس در روابط میان زن و شوهر ها

+3 امتیاز
با سلام

مدتی است بدلیل مشکلات زیادی که همسرم درمحیط کار چه از لحاظ  اقتصادی و چه از لحاظ اجتماعی برایش پیش آمده بسیار در روابط میانمان  سرد شده دارای استرس است در این خصوص برایم توضیح دهید
پرسش در اعصاب و روان از پروانه (13,920 امتیاز)

1 پاسخ

0 امتیاز
در زندگی ماشینی امروزه استرس و طبعات آن نقش موثری در روابط ما بین انسانها بخصوص زوجها دارد و تقریبا هیچکس نمی تواند از آن فراری داشته باشد. زوجها اغلب در زندگی روزمره مواجه با موقعیتهائی هستند که استرس زا بوده و روابط آنها را تحت تاثیر قرار می دهد. این استرسهای روزانه دارای دو منشاء اصلی هستند، یا از درون خانواده منشاء می گیرند و یا اینکه خارج از خانواده و از محیط بیرون به زوجها تحمیل می شوند. در ضمن واکنش افراد به این موارد استرس زا فوق العاده متغییر می باشد. اولا هر موقعیتی که برای یک زوج حالت استرس زا تلقی می شود، ممکن است برای زوج دیگری کاملا عادی باشد. ثانیا واکنش افراد نسبت به موارد استرس زا نیز متفاوت است. خیلی از زوجها به راحتی با استرسهای بزرگ برخورد کرده و آنرا حل می کنند و از طرف دیگر کم نیستند زوجهائی که به استرسهای کوچک واکنش بزرگ نشان می دهند. نکته حائز اهمیت این است که ممکن است رابطه عاطفی یک زوج کاملا خوب و عادی باشد ولی این استرس های داخلی و بیرونی به شدت روابط عاطفی یک زوج را تحت تاثیر قرار داده و آ نرا بر بزند. چهار منبع اصلی استرس خانواده ها عبارتند از: شغل، مسائل اقتصادی، مسائل زناشوئی و والدین. این مهم است که ما بدانیم موقعیتهای استرس زا چگونه زندگی ما را تحت تاثیر قرار می دهند. چون ممکن است شما نتوانید از این موقعیتهای استرس زا پرهیز کنید ولی می توانید آنها را شناسائی و بطرز مناسبی اداره کنید. زوجها باید این فرصت را پیدا کنند که با شریک زندگی خود در مورد اینکه چه موقعیتهائی سبب استرس آنها می شود، صحبت کنند. چند نکته جهت اداره و مقابله با استرس در زندگی مشترک در زیر می آید.
اینکه چه چیزی سبب آزار و اذیت شما می شود، پیدا و توصیف کنید
استرس یک حالت مکارانه دارد. اغلب وقتی ما اظهار می داریم که بشدت دچار استرس شده ایم اگر از ما بپرسند که چه چیزی سبب استرس شما شده است، شاید نتوانیم علت آنرا بیان کنیم. شما باید زمان صرف بکنید تا علت استرس خود را پیدا کرده و آنرا با همسر خود در میان بگذارید. ممکن است همسر شما بتواند به شما کمک کرده تا بتوانید با استرس مقابله کنید. با آگاهی همسر شما از اینکه چه چیزی سبب آزار و اذیت شما شده و منجر به استرس شما می شود، او راههائی پیدا خواهد کرد که سبب استرس شما نشود. به خاطر داشته باشید که ممکن است همسر شما دلیلی برای استرس شما پیدا نکند، ولی باید سعی کنید که به نحو مقتضی به او بفهمانید که چرا فلان موقعیت سبب استرس شما می شود. به خواسته های همدیگر احترام بگذارید و سعی کنید که با همکاری یکدیگر با چالشها مقابله کنید. همسر شما ممکن است به شما یک نظریه متفاوتی ارائه کند ولی شما می توانید افکار همدیگر را روی هم ریخته و موقعیتی را که سبب استرس شما می شود را برطرف کنید. اینرا به خاطر داشته باشید که تمامی مشکلها یا موقعیتهای استرس زا، راه حل ندارند ولی صحبت کردن در باره آن و به اشتراک گذاشتن احساس خود در مورد آن، ممکن است سبب حل مشکل شود.
با همدیگر ارتباط داشته باشید
گاها زوجها وقتی که صرف صحبت کردن با دوستان می کنند، بیشتر از زمانی است که به صحبت کردن با همدیگر اختصاص می دهند، چون آنها احساس می کنند که شاید همسر وی نتواند مشکل وی را بفهمد. یکی از آسیب رسانترین مورد به روابط دو جانبه زوجها، دوری جستن از همسر در در مواجه با موقعیتهای استرس زا است. این سبب احساس تردشدن می گردد. سکوت سبب عدم تحمل و عصبانیت می شود که می تواند سبب از هم فاصله گرفتن زوجها گردد. سعی کنید با مراجعه به همدیگر و صحبت در مورد مسائل پیش آمده، روابط فیمابین را تقویت کنید. شما به راحتی می توانید که با صحبت کردن در مورد حوادثی که در زندگی روزمره اتفاق افتاده است، به این هدف دست پیدا کنید. این سبب افزایش اعتماد به نفس شما شده و شما را آماده می کند که در مورد مسائل بزرگتر و با اهمیت تر با همدیگر صحبت کنید.
صمیمیت فیمابین را حفظ کنید
یکی از اجزاء مهم یک ازدواج موفق صمیمیت است. بسیاری از افراد ممکن است صمیمیت را در برقرار کردن رابطه زناشوئی بدانند، در صورتیکه آن خیلی فراتر از برقراری رابطه زناشوئی است. صمیمی بودن با همسر خود بدین معنی است که شما افکار و احساسات خود را آشکار کنید (اگرچه آن برای شما مشکل باشد) آنها را بیان کنید و با همدیگر کار کنید تا مشکل بوجود آمده حل شود. شما باید با همسر خود باز و صادق باشید که به آن صمیمیت عاطفی گفته می شود. این بویژه در مواردی که ما دچار استرس شده ایم، مهم است. صمیمیت این فرصت را به همسر شما می دهد که از شما حمایت کرده و به سمت شما روی گرداند.
حالتهای متعادل را پیدا کنید
شما ممکن است غرق در کارهای روزمره شوید که در حقیقت زمانی برای انجام همه آنها ندارید. این ممکن است در ارتباط فیمابین همسران و حتی خانواده تاثیر سوء داشته باشد. شما هر قدر برای کارهای روزانه و سایر موارد وقت صرف کنید، به همان اندازه برای روابط فیمابین وقت کم خواهید آورد. بررسیها نشان می دهند که استرس کاری سبب عدم رضایت از ازدواج می شود. شما باید از اعتیاد به کار پرهیز کنید. سایر موارد اعتیاد در قرن 21 اعتیاد به اینترنت، صرف وقت زیاد با تلفن همراه و نامه های الکترونیکی و غیره است که تماما در روابط مابین زوجها اثرات سوء دارد. این سبب می شود که همسر شما احساس تنهائی کند و رابطه شما با همدیگر آسیب ببیند. زوجها ارتباط با همدیگر را باید مثل یک شغل تمام وقت تلقی کنند. اگر شما غرق در کارها و استرسهای روزانه هستید و علی رغم تلاش زیاد نمی توانید به زندگی طبیعی برگردید، اینجا است که مشورت با کارشناسان اهمیت پیدا می کند. در بسیاری از کشورها دوره های آموزشی برای بهبود روابط فیما بین زوجها وجود دارد. شرکت کردن در این دوره ها گاهی زندگیهائی که در شرف از هم پاشیدن است را نجات می دهد. این آموزشها به شما مهارت می بخشد و در اختیار شما اطلاعات و منابعی را قرار می دهد که هم با استرس برخورد مناسب کنید و هم روابط خود با همسرتان را بهبود بخشید. شما باید هم در خود و هم در همسرتان بدنبال علائم طولانی مدت افسردگی، تنهائی و تغییر خلق باشید. اگر در خود پیدا کردید تقاضای کمک کنید و اگر در همسرتان پیدا کردید به وی کمک کنید. سعی کنید که هر روز از احساسات خود و همسرتان اطلاع داشته باشید. استرس در اشکال زیادی می تواند به شما روی آورد. به خاطر داشته باشید که برخورد افراد مختلف با استرس متفاوت است. ما نمی توانیم تمامی استرسهای زندگی روزمره خود را برطرف کنیم ولی این انتخاب را داریم که چگونه با آنها برخورد کنیم. شما و همسرتان می توانید به همدیگر کمک کنید تا افکار و رفتارهایتان را کنترل کنید. سعی کنید با افزایش مهارت ارتباطی فیمابین، تاثیرات استرس بر روی زندگی خود را حداقل کنید. ارتباط سبب می شود که همسر احساس تنهائی نکرده و اعتماد به نفس پیدا کند. مهربان باشید، مراقبت بعمل آورید و محبت خود را نشان دهید. از استرسهای روزمره زندگی خود آگاهی داشته باشید و اجازه ندهید که این استرسها شما را از همدیگر جدا نماید.
پاسخ در از دکتر وب گرد (48,940 امتیاز)
???????
...