Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  سیکل جنسی در بانوان - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۰,۳۳۱ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

سیکل جنسی در بانوان

+3 امتیاز
سلام

سیکل جنسی در بانوان با ارضای جنسی چه فرقی دارد؟
اگر خانمی در روابط زناشویی ارضا نشود چه باید بکند؟
لطفا برایم توضیح دهید
پرسش ۱۶/بهمن/۱۳۹۲ ۲۰:۱۶:۰۷ در زنان از پروانه (13,920 امتیاز)
برچسب‌گذاری مجدد ۲۲/تیر/۱۳۹۳ ۱۳:۲۸:۰۹

1 پاسخ

+3 امتیاز
 
بهترین پاسخ
یک سیکل جنسی طبیعی در خانمها دو تفاوت عمده با مردان دارد: اولین تفاوت این است که خانمها برای رسیدن به ارگاسم معمولاً 15-10 دقیقه زمان لازم دارند ولی در صورتیکه حدود 90 درصد مردان ظرف 2 دقیقه پس از برقراری رابطه زناشوئی به ارضاء جنسی می رسند. دوم اینکه درسیکل جنسی، مردان دارای یک مرحله بیش از خانمها هستند و آن این است که پس از مرحله چهارم یا فروکش، مردها وارد مرحله پنجم یا مرحله تحریک ناپذیری می شوند، در این مرحله مردها دیگر نمی توانند رابطه زناشوئی مجدد را از صفر شروع کنند مدت زمان آن از چند دقیقه تا چند ساعت و تا چند روز متفاوت است. با افزایش سن مرد این مدت زمان بیشتر می شود. در صورتیکه خانمها فاقد مرحله تحریک ناپذیری هستند و پس از رسیدن به ارگاسم می توانند دوباره از صفر رابطه زناشوئی را از سر بگیرند. یعنی اکثر خانمها در صورت فراهم بودن شرایط می توانند در یک بار رابطه زناشوئی طبیعی چندین بار ارگاسم را تجربه کنند. موضوع مهم بعدی، این است که اکثر خانمها جهت رسیدن به ارگاسم نیاز به برقراری رابطه واژینال ندارند و در حقیقت در اکثر خانمها برقراری رابطه واژینال کمک چندانی در رسیدن به ارگاسم آنها نمی کند. و اما پس از مقدمه فوق می رسیم به علل اختلالات ارگاسم در خانمها.
تعریف اختلال ارگاسم چنین است: اگر یک خانمی علی رغم برانگیختگی جنسی، تحریکات مناسب و به مدت زمان کافی نتواند ارگاسم را تجربه کند، مبتلا به اختلال در ارگاسم می باشد. توجه کنید که فرد باید از نظر جنسی برانگیخته شود، یعنی اگر خانمی مجبور به برقراری رابطه زناشوئی شود، ارگاسم را تجربه نخواهد کرد. و یا اگر خانمی تحریکات کافی، مناسب و با مدت زمان کافی دریافت نکند، باز ارگاسم را تجربه نخواهد کرد. اختلال در ارگاسم به دو دسته بزرگ تقسیم می شود: اولیه و ثانویه.
در نوع اولیه یک خانم از بدو شروع زندگی جنسی دچار اختلال در ارگاسم بوده است. در نوع ثانویه یک خانم در ابتدا دارای ارگاسم طبیعی بوده ولی بعد از گذشت چند سال مبتلا به اختلال در ارگاسم می شود. ضمناً اختلال در ارگاسم یک تقسیم بندی دیگری هم دارد و آن نوع عمومی و نوع موقعیتی است. در اختلال در ارگاسم عمومی، فرد در هر شرایطی دارای اختلال در ارگاسم خواهد بود ولی در اختلال در ارگاسم موقعیتی، یک خانم در شرایط مکانی، زمانی و ... خاصی دچار اختلال در ارگاسم می شود. کلا اختلال در ارگاسم می تواند دارای دو علت بزرگ باشد، یا منشاء روحی و روانی دارد و یا اینکه منشاء عضوی دارد، یعنی علت اختلال در ارگاسم یک بیماری جسمی است.
باید توجه داشته باشیم که تشخیص اختلال در ارگاسم مشکل است و ممکن ثانویه به یک بیماری دیگر باشد. اختلالات جنسی در خانمها به شش دسته بزرگ تقسیم می شوند که یکی از آنها اختلال در ارگاسم است. اگر خانمی دارای ا ختلال در مرحله برانگیختگی است، طبیعی است که به ارگاسم نیز نخواهد رسید. بر خلاف مردان، مسائل عاطفی و روحی روانی در خانمها نقش بزرگی در یک رابطه زناشوئی طبیعی دارند. اگر خانمی رابطه عاطفی خوبی با همسر خود نداشته باشد، طبیعی است، که در برانگیختگی جنسی و رسیدن به ارگاسم مشکل خواهد داشت. برای درک اختلال در ارگاسم باید تغییرات فیزیولوژیک که در بدن یک خانم در حین برانگیختگی جنسی و ارگاسم اتفاق می افتد را بدانیم. وقتی یک خانمی از نظر جنسی برانگیخته می شود، جریان خون لگن افزایش پیدا کرده و به دستگاه تناسلی خون بیشتری می رسد. افزایش جریان خون سبب می شود که مقداری از سرم خون از داخل عروق دستگاه تناسلی خارج و سبب مرطوب شدن دستگاه تناسلی شود؛ بنابراین اگر خانمی در یک رابطه زناشوئی دچار مرطوب شدن دستگاه تناسلی نشود، دلیل براین است که وارد مرحله برانگیختگی نشده است و نباید انتظار داشت که به ارگاسم نیز برسد. با ادامه تحریکات جنسی جریان خون ناحیه لگن بیشتر شده و رفته رفته نیروها در ناحیه لگن افزایش می یابند. وقتی این نیروها و فشارها رها شوند، انقباضاتریتمیک لذت بخش در اندامهای دستگاه تناسلی اتفاق می افتد که به آن ارگاسم می گویند. این انقباضات سبب می شوند که خون جمع شده از دستگاه تناسلی خارج و دوباره به سیستم عمومی بدن برگردد و بدنبال آن بسرعت دستگاه تناسلی خشک می شود. شدت، مدت، و تعداد انقباضات در خانمهای مختلف متفاوت است و در همه یکسان نیست. معمولا خانمها رفته رفته یاد می گیرند که چگونه به ارگاسم برسند و رسیدن به ارگاسم در آنها ساده تر می شود. در اختلال ارگاسم، برانگیختگی جنسی و مرطوب شدن دستگاه تناسلی اتفاق می افتد، فشار در لگن افزایش می یابد و فشار جسمی نیز زیاد شده و به حداکثر می رسد، ولی خانم نمی تواند این فشارها را رها کرده و به ارگاسم برسد، که علت این عدم توانائی بسیار زیاد و یکی از آنها رها کردن خانم در اوج تحریک جنسی و یا در اواسط تحریک جنسی توسط شوهر است. این به ارگاسم نرسیدن سبب نا امیدی، عصبانیت و سایر مشکلات دیگر می گردد.
در اختلال ارگاسم یک خانم یا به ارگاسم نمی رسد و یا اینکه خیلی مشکل به آن می رسد. اینکه یک خانم هر از چند گاهی مبتلا به اختلال در ارگاسم شود طبیعی است. گاه بعضی از خانمها با تحریکات بخصوصی به ارگاسم می رسند و این هم طبیعی است و اختلال در ارگاسم محسوب نمی شود. اکثر موارد اختلال در ارگاسم اولیه هستند، یعنی بیمار در تمام طول زندگی جنسی خود دارای اختلال در ارگاسم بوده است. این خانمها با هیچ نوع تحریک جنسی به ارگاسم نمی رسند. در اختلال در ارگاسم ثانویه، خانم بدنبال یک بیماری، یک حادثه روحی روانی، یک جراحی و یا مصرف بعضی از داروها، دچار اختلال در ارگاسم می شود. داروها از علل مهم اختلالات جنسی از جمله اختلال در ارگاسم می باشند.
از علل عضوی مهم اختلال در ارگاسم می توان از موارد زیر نام برد:
• آسیب به عرق لگن مثلا بدنبال جراحیهای لگنی و پرتو درمانی لگن
• آسیب به نخاع که در آن اعصاب عروق لگنی آسیب می بینند.
• مصرف بعضی از داروها، که مهمترین آنها داروهائی است که در روانپزشکی بکار می روند. توجه داشته باشید که قطع و یا تعویض دارو باید فقط به دستور پزشک باشد.
• اعتیاد به مواد مخدر
• برداشتن کلیتوریس
• اختلالات هورمونی
از علل روحی روانی اختلال در ارگاسم می توان از موارد زیر نام برد:
• سابقه سوء استفاده جنسی
• سابقه تجربه جنسی نامناسب، یکی از آنها اصرار به برقراری رابطه زناشوئی به هر قیمت در شب زفاف است
• سوء استفاده عاطفی
• ترس از حاملگی
• ترس از ترد شدن توسط شوهر
• ترس از ازدست دادن کنترل حین ارگاسم
• داشتن تصویر نامناسب از بدن
• مشکل در روابط با همسر، مثل اختلافات خانوادگی
• استرسهای زندگی مثل مشکلات اقتصادی، بیکار شدن و طلاق
• گناه دانستن رابطه زناشوئی
• باورهای فرهنگی و اجتماعی
• سایر اختلالات روانی مثل افسردگی
احتمال اینکه اختلال در ارگاسم منشاء روحی روانی داشته باشد خیلی بیشتر از منشاء جسمی است.
درمان: وقتی علت اختلال در ارگاسم یک مشکل جسمی است، باید در صورت امکان آنرا درمان کرد. در مواردیکه مشکل منشاء روحی روانی دارد، معمولاً ترکیبی از آموزش، مشاوره، روان درمانی و درمان جنسی لازم است. برای اینکار افراد بسیار کار آزموده که آموزشهای لازم را دیده باشند، نیاز است. امروزه اکثر خانمهای مبتلا به اختلال در ارگاسم را می توان به مقدار زیادی کمک و درمان نمود. مشکل اصلی مواردی است که از دست درمانگر خارج است، مثلا ازدواج اجباری که در آن پدری به زور دختر خود را به عقد مردی در می آورد.
پاسخ در ۱۶/بهمن/۱۳۹۲ ۲۰:۱۶:۴۱ از دکتر وب گرد (48,940 امتیاز)
انتخاب ۱۹/بهمن/۱۳۹۲ ۱۳:۲۱:۲۱ از Dr.Delroba

پرسش‌های مرتبط

+8 امتیاز
1 پاسخ
+5 امتیاز
1 پاسخ
+5 امتیاز
1 پاسخ
+6 امتیاز
2 پاسخ
+7 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۲۷/آبان/۱۳۹۲ ۱۵:۲۶:۵۲ در زنان از benusha (210 امتیاز)
???????
...