Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  زگیل تناسلی و روش درمان آن - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۰,۹۸۹ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

زگیل تناسلی و روش درمان آن

+4 امتیاز
سلام

در اثر رابطه با فردی که صیغه محرمیت با آن داشتم مبتلا به زگیل تناسلی شدم.
آیا راه درمانی برایش وجود دارد و روشهای انتقال آن چیست برایم توضیح دهید.
پرسش ۱۹/بهمن/۱۳۹۲ ۱۳:۲۱:۰۹ در سیستم ادراري تناسلي از حمیدرضا (10,190 امتیاز)
برچسب‌گذاری مجدد ۱۹/بهمن/۱۳۹۲ ۱۳:۲۴:۵۴ از Dr.Delroba

1 پاسخ

+1 امتیاز
 
بهترین پاسخ

ویروس پاپیلوم انسانی چیست؟
ویروس پاپیلوم انسانی [(Human papillomavirus (HPV] دارای انواع مختلف می باشد که بعضی از انواع آن از طریق تماس جنسی منتقل شده و می تواند تمامی نواحی دستگاه تناسلی، مقعد، دهان و حلق را هم در زن و هم در مرد گرفتار سازد. بعضی از انواع ویروس پاپیلوم انسانی سبب ایجاد زگیل تناسلی می شوند. سه دهه قبل شایعترین بیماری آمیزشی سوزاک بود، ولی اکنون در بعضی نقاط دنیا شایعترین بیماری آمیزشی، زگیل تناسلی است. چون این بیماری ریشه کن نمی شود و از طرفی عامل ایجاد بعضی سرطانهای مهم بخصوص در خانمها می باشد، عده ای از کشورها واکسیناسیون بر علیه ویروس پاپیلوم انسانی را در برنامه بهداشتی خود گنجانده اند. در حال حاضر دو نوع واکسن بر علیه این بیماری مورد تائید قرار گرفته اند که عبارتند از Gardasil و Cervarix. همانطور که در بالا ذکر شد، ویروس این بیماری دارای انواع مختلف است. دو نوع 16 و 18 عامل 70 درصد سرطان دهانه رحم، 80 درصد سرطان مقعد، 60 رصد سرطانهای واژن و 40 درصد سرطانهای فرج می باشند. هر دو نوع واکسن از ابتلا به ویروس پاپیلوم انسانی نوع 16 و 18 جلوگیری می کند. این دو نوع ویروس عامل ایجاد اکثر سرطانهای داخل حفره دهان نیز می باشند. دو نوع 6 و 11 سبب ایجاد زگیل تناسلی می شوند. واکسن
Gardasil تا 90 درصد از ابتلا به انواع 6 و 11 جلوگیری می کند. سازمان بهداشت جهانی و مسئولین بهداشتی کشورهای آمریکا، اروپا، استرالیا و کانادا واکسیناسیون خانمهای جوان را توصیه می کنند.

چرا واکسن ویروس پاپیلوم انسانی مهم است؟
ویروس پاپیلوم انسانی دستگاه تناسلی، از راه تماس پوست به پوست در حین رابطه جنسی می تواند از یک فرد به فرد دیگر منتقل شود. بسیاری از افرادیکه رابطه جنسی خارج از خانواده دارند به این ویروس گرفتار خواهند شد. در حدود 40 نوع ویروس پاپیلوم انسانی وجود دارد که می توانند نواحی تناسلی مردان و زنان را آلوده سازند. بعضی از انواع این ویروسها علائمی ایجاد نمی کنند و خود بخود نیز از بین می روند. ولی بعضی از انواع آن سبب ایجاد سرطانهای مختلف دستگاه تناسلی و زگیل تناسلی می شوند.

در چه سنی باید واکسن را برای دختران/ خانمها تزریق کرد؟
سنی که تزریق واکسن توصیه می شود 12-11 سالگی است ولی اگر خانم یا دختری واکسیناسیون بر علیه ویروس پاپیلوم انسانی انجام نداده است می تواند تا سن 26 سالگی آنرا انجام دهد.
آیا خانمها از تزریق واکسن سود می برند؟
در کشورهای غربی توصیه می شود که قبل از شروع رابطه جنسی این واکسن تزریق شود و در ضمن اگر چند سال از برقراری رابطه جنسی گذشته و لی هنوز واکسن تزریق نشده است، باز خانمها از تزریق واکسن سود می برند ولی نه به اندازه ای که قبل از شروع فعالیت جنسی زده شده باشند. چون این افراد ممکن است قبلا به بعضی از انواع ویروس پاپیلوم انسانی آلوده شده باشند.

آیا خانم حامله می تواند واکسن ویروس پاپیلوم انسانی تزریق نماید؟
اگرچه تا کنون عارضه ای در فرزندان خانمهای حامله که این واکسن را تزریق کرده اند، دیده نشده است، ولی تزریق آن برای خانمهای حامله هنوز توصیه نمی شود.
تاثیر واکسن تا چه مدت در بدن باقی ماند؟
بررسیها نشان داده اند که باگذشت زمان از میزان تاثیر واکسن کاسته نمی شود.
روش تزریق و هزینه واکسن چقدر است؟
این واکسن در سه دوز تزریق می شود و هزینه هر دوز در آمریکا حدود 130 دلار می باشد. کشورهائیکه تزریق واکسن را در برنامه بهداشتی خود قرار داده اند، به مقدار زیادی هزینه تزریق واکسن را پوشش می دهند.

آیا مردان نیز می توانند از این واکسن استفاده کنند؟
مردها نیز می توانند ما بین 26-9 سالگی از این واکسن استفاده کنند ولی واکسیناسیون تمامی مردان مثل خانمها توصیه نمی شود.
از آنجائیکه در کشور ما نیز روز به روز به تعداد مبتلایان به زگیل تناسلی افزوده می شود، مسئولین بهداشتی کشورمان بهتر است یک بررسی انجام دهند که آیا لازم است برنامه واکسیناسیون بر علیه ویروس پاپیلوم انسانی در برنامه واکسیناسیون کشوری گنجانده شود و یا اینکه باید فقط گروه خاصی را واکسینه کرد و یا اینکه اصلا نیازی به واکسیناسیون بر علیه ویروس پاپیلوم انسانی در جامعه ما نمی باشد.

 

پاسخ در ۱۹/بهمن/۱۳۹۲ ۱۳:۲۱:۳۲ از دکتر وب گرد (48,940 امتیاز)
ویرایش ۱۹/بهمن/۱۳۹۲ ۱۳:۲۳:۰۲ از Dr.Delroba

پرسش‌های مرتبط

+4 امتیاز
1 پاسخ
+7 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۰۹/خرداد/۱۳۹۳ ۲۳:۵۳:۱۸ در مردان از snowdrop (320 امتیاز)
+7 امتیاز
1 پاسخ
???????
...