Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  سوزاک و روشهای درمان آن - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۱,۰۳۹ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

سوزاک و روشهای درمان آن

+2 امتیاز
سلام

لطفا راجع بیماری سوزاک علل ابتلا به آن وروشهای درمانش برایم توضیح دهید با تشکر
پرسش ۱۹/بهمن/۱۳۹۲ ۱۴:۳۴:۰۱ در زنان از پروانه (13,920 امتیاز)
برچسب‌گذاری مجدد ۱۹/بهمن/۱۳۹۲ ۱۵:۰۶:۱۶ از Dr.Delroba

1 پاسخ

+1 امتیاز
 
بهترین پاسخ

سوزاک چیست؟
سوزاک یک بیماری آمیزشی است که از طریق تماس جنسی منتقل می شود. عامل آن یک باکتری به اسم نیسریا گونوره آ می باشد. این باکتری می تواند به آسانی در محیط گرم و مرطوب دستگاه تولید مثل زنان (گردن رحم، رحم، لوله های تخمدان و مجرای ادرار) و مردان (مجرای ادرار) تکثیر پیدا کند. این باکتری همچنین می تواند در ناحیه دهان، حلق، چشم و مقعد نیز رشد نماید.

میزان شیوع سوزاک چقدر است؟
سوزاک یک بیماری عفونی خیلی شایع است. در دنیا سالیانه صدها هزار نفر مبتلا به عفونت جدید سوزاک می شوند، ولی فقط نصف آنها به مراکز مربوطه گزارش می شوند.

یک فرد چگونه مبتلا به سوزاک می شود؟
سوزاک از طریق تماس با ناحیه آلوده منتقل می شود. برای انتقال سوزاک حتما لازم نیست که مرد دچار انزال شود، تماس بدون انزال نیز سبب انتقال بیماری می شود. سوزاک همچنین می تواند از مادر به نوزاد در حین زایمان منتقل شود. فردیکه مبتلا به سوزاک شده و درمان می شود، اگر مجدداً با یک فرد آلوده تماس برقرار کند، دوباره آلوده خواهد شد، یعنی درمان سوزاک دلیل بر پیشگیری آن نیست.

چه کسانی در معرض خطر سوزاک هستند؟
هر فرد فعال از نظر جنسی که رابطه خارج از خانواده دارد، می تواند مبتلا به سوزاک شود. بالاترین میزان شیوع دهه دوم و سوم زندگی است.
علائم و نشانه های سوزاک کدامها هستند؟
بعضی مردان مبتلا به سوزاک هیچ علامتی ندارند، ولی اکثر مردان 14-1 روز پس از آلوده شدن دچار علائم می شوند. علائم اصلی عبارتند از سوزش موقع ادرار کردن و ترشح زرد مایل به سبز از مجرا که چرک می باشد. گاها عفونت به بیضه ها منتقل شده و بیضه دچار تورم دردناک و قرمزی می شوند که بیمار باید بستری شود.

در خانمها سوزاک اهمیت خیلی زیادی دارد، چون در اکثر آنها علائم یا خفیف بوده و یا اینکه فاقد علائم هستند، ولی در هین حال چون خانم آلوده می باشد، سبب انتقال بیماری به فرد دیگر می شود. حتی اگر یک خانمی دچار علائم شود، ممکن است این علائم با عفونت مثانه و یا عفونت واژن اشتباه شوند. علائم اولیه در خانمها عبارتند از احساس سوزش در هنگام ادرار کردن، ترشح چرکی از واژن و خونریزی ما بین دو پریود می باشد. موضوع مهم در خانمها این است که صرفنظر از اینکه دارای علائم باشند یا نباشند، احتمال ایجاد عوارض خطرناک در آنها زیادتر از مردان است، یعنی سوزاک در خانمها دارای عوارض خیلی خطیرتر از مردان می باشد. علائم عفونت راست روده عبارتند از ترشح، خارش، خونریزی و حرکات دردناک روده ای.

عوارض سوزاک کدامها هستند؟
سوزاک اگر درمان نشود، می تواند سبب ایجاد عوارض جدی شدید هم در مرد و هم در زن شود. در خانمها یک بیماری به اسم بیماری التهابی لگن وجود دارد که سبب نازائی می شود. سوزاک یکی از شایعترین علل بیماری التهابی لگن می باشد. علائم ممکن است خیلی خفیف و یا شدید همراه با درد شکم و تب و لزر باشد. سالیانه صد ها هزار خانم بعلت سوزاک دچار بیماری التهابی لگن می شوند. بیماری التهابی لگن می تواند منجر به تشکیل توده (آبسه) چرکی در لگن و درد مزمن لگن گردد. بیماری التهابی لگن بعلت عفونت سبب آسیب به لولهای رحمی شده و می تواند منجر به نازائی گردد. در خانمهائیکه دارای بیماری التهابی لگن هستند، میزان حاملگی خارج رحمی بیشتر است. در مردان سوزاک می تواند منجر به عفونت اپیدیدیم (یکی از ضمائم) بیضه شده و اگر هر دو طرف گرفتار شود بعلت بسته شدن اپیدیدیم منجر به ناباروری می شود. عفونت سوزاک می تواند به خون و یا مفاصل نیز منتشر شود که گاها کشنده است. بیمارانیکه مبتلا به سوزاک هستند، راحتر از افراد دیگر مبتلا به عفونت با ویروس ایدز می شوند. علاوه از آن انتقال ایدز به دیگران از فردیکه دارای سوزاک است، آسان تر امکان پذیر است.

اگر یک خانم حامله مبتلا به سوزاک شود چه اتفاقی می افتد؟
اگر خانم حامله مبتلا به سوزاک باشد، هنگام زایمان آنرا به نوزاد منتقل خواهد کرد. این می تواند در نوزاد سبب کوری، عفونت مفصلی و یا عفونت کشنده خون شود. اگر خانم حامله مبتلا به سوزاک باشد، هر چه سریعتر باید درمان شود تا خطر انتقال به نوازد کاهش پیدا کند.
سوزاک چگونه تشخیص داده می شود؟
برای تشخیص سوزاک جندین نوع روش آزمایشگاهی وجود دارد. در صورت مشکوک بودن از نقاطی که احتمال آلودگی وجود دارد (گردن رحم، مجرا، حلق و مقعد) نمونه آزمایشگاهی جهت تجزیه تهیه می شود. سوزاک گردن رحم و مجرا را با آزمایش ادرار نیز می توان تشخیص داد. در مواردی که تشخیص سریع لازم است می توان از رنگ آمیزی بخصوص نمونه اخذ شده استفاده کرد.

سوزاک چیست؟
سوزاک را با دارو بطور موثر می توان درمان کرد. درمان سوزاک در طی سالیان گذشته تغییر و تحول بسیار زیادی پیدا کرده است. دلیل آن پیدایش مقاوت داروئی است که دیگر یک داروی بخصوص در درمان سوزاک موثر نمی شود. روز به روز مقاومت سوزاک در مقابل داروها بیشتر می شود. این بویژه در مورد کشور ما صدق می کند که آنتی بیوتیکها زیاد نابجا استفاده می شوند. در حال حاضر بیماری سوزاک دارای یک داروی انتخابی است که بنده بارها مشاهده کرده ام که برای درمان سرماخوردگی که یک بیماری ویروسی است و نیاز به هیچ نوع آنتی بیوتیکی ندارد، تجویز می شود.

چگون می توان از ابتلا به سوزاک پیشگیری کرد؟
مطمن ترین روش جلوگیری از ابتلا به سوزاک، عدم برقراری رابطه جنسی در خارج از چهارچوب خانواده می باشد که در اصطلاح به آن وفاداری گفته می شود و متاسفانه در جامعة ما کمرنگتر شده است. روابط جنسی خارج از خانواده سبب عفونتهای عدیده می شود که می توان از ایدز، زگیل تناسلی و سوزاک نام برد. استفاده از کاندومهای از جنس لاتکس خطر انتقال عفونت را کاهش می دهد ولی آنرا صفر نمی کند. هرگونه علائم در ناحیه تناسلی مثل سوزش، ترشح، خارش، زخم و دانه های قرمز رنگ باید جدی تلقی شده و به پزشک مراجعه کرد. اگر ثابت شود فردی مبتلا به سوزاک شده است باید تمامی شرکای جنسی اخیر وی نیز بررسی و در صورت لزوم درمان شوند.

 

پاسخ در ۱۹/بهمن/۱۳۹۲ ۱۴:۳۴:۲۹ از دکتر وب گرد (48,940 امتیاز)
انتخاب ۱۹/بهمن/۱۳۹۲ ۱۵:۰۶:۲۱ از Dr.Delroba

پرسش‌های مرتبط

+1 امتیاز
1 پاسخ
+4 امتیاز
1 پاسخ
+3 امتیاز
1 پاسخ
+3 امتیاز
1 پاسخ
+2 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۰۹/بهمن/۱۳۹۲ ۱۶:۵۷:۳۹ در مردان از پروانه (13,920 امتیاز)
???????
...