Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  داشتن درد بعد از نزدیکی - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۱,۱۴۸ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

داشتن درد بعد از نزدیکی

+5 امتیاز
با سلام

زنی هستم که مدت یک سال ازدواج کرده ام هر بار بعد از داشتن رابطه با شوهرم احساس درد در ناحیه واژن دارم برای درمان آن چه باید کرد و علت این درد چیست؟
پرسش ۱۹/بهمن/۱۳۹۲ ۱۶:۳۴:۴۵ در زنان از پروانه (13,920 امتیاز)
ویرایش ۱۹/بهمن/۱۳۹۲ ۱۷:۲۹:۱۴ از Dr.Delroba

1 پاسخ

0 امتیاز
اژینیسموس یا مقاربت دردناک
مقاربت دردناک یک اصطلاح کلی است راجع به یک بیماری که در آن، در طول مقاربت جنسی، درد وجود دارد. در واقع واژینیسموس یک نوعی از مقاربت دردناک است. واژه واژینیسموس به طیف گسترده ای از تظاهرات غیر ارادی تنگی لگن و دهانه مهبل که با نشانه هایی مانند، مقاربت با ناراحتی، درد و یا سوزش مشخص می شود، اشاره دارد که در هر سن و یا زمانی در زندگی زنان می تواند تجربه شود و بر حسب زمان شروع آن دارای دو طبقه بندی بزرگ، اولیه و ثانویه می باشد. این اختلال اعم از اولیه و یا ثانویه، قابل درمان می باشد.
واژینیسموس بسته به شدت، دارای طیف وسیعی از علائم اعم از احساسات جزئی سوزش یا سفتی عضلات واژن تا بسته شدن کل مدخل مهبل می باشد.

علائم رایج این بیماری :
1. سوزش در حین مقاربت جنسی با سفتی
2. دخول مشکل یا غیر ممکن است، درد ناراحت کننده آلت تناسلی در هنگام دخول
3. ازدواج به وصال نرسیده
4. درد مداوم جنسی با منشا ناشناخته
5. مشکل در وارد کردن تامپون یاحتی یک معاینه لگنی
6. اسپاسم در سایر گروه های عضلانی بدن (پاها، کمر، و غیره) و / یا مشکل در تنفس در هنگام مقاربت که باعث توقف آن شود
7. اجتناب از رابطه جنسی به علت درد

حالت های واژینیسموس در زنان متفاوت است:
1. برخی از زنان قادر به وارد کردن تامپون و یک معاینه کامل زنان هستند، با این حال قادر به وارد کردن آلت تناسلی مرد نیستند.
2. عده ای دیگر قادر به وارد کردن بخشی از آلت تناسلی مرد هستند اگر چه این فرآیند بسیار دردناک است.
3. برخی می توانند به طور کامل آلت تناسلی مرد را وارد کنند اما گرفتگی و ناراحتی، باعث توقف پیشرفت طبیعی رابطه تا رسیدن به ارگاسم میشود.
4. برخی از زنان قادر به تحمل مقاربت ناراحت کننده با درد به تدریج رو به افزایش و ناراحتی هستند، که در نهایت موجب وقفه تجربه جنسی است.
5. برخی زنان ممکن است به سختی ورود آلت تناسلی و حرکت متناوب آن را تحمل کنند اما به طور مداوم باید به خود استراحت دهند

محدوده شدت علایم واژینیسموس
1. ناراحتی جزئی و یا سوزش به همراه سفتی در هنگام دخول از طریق واژن و یا احساس فشار در مهبل که ممکن است در طی رابطه کاهش پیدا کند
2. سوزش جدی تر و تنگی که در هنگام دخول از طریق واژن و یا احساس فشار تجربه می شود
3. گرفتگی غیر ارادی ماهیچه های واژن, دخول و حرکت را دشوار و دردناک می کند
به دلیل اینکه ماهیچه های واژن محکم بسته شده اند دخول غیر ممکن است و در صورت اجبار درد قابل توجهی به وجود می آورد.

واژینیسموس اولیه

واژینیسموس اولیه معمولا اشاره به تجربه واژینیسموس با تلاش به مقاربت برای اولین بار دارد. به طور معمول واژینیسموس اولیه زمانی کشف می شود که یک زن تلاش برای داشتن رابطه جنسی برای اولین بار با همسریا شریک زندگی داردکه در این حالت قادر به دستیابی به دخول نمی شود و برجستگی دهانه ی مهبل (واژن) دخول را غیر ممکن یا بسیار دشوار می کند. واژینیسموس اولیه از علل شایع عدم میل جنسی یا ازدواج به وصال نرسیده است.برخی از زنان مبتلا به واژینیسموس اولیه در هنگام استفاده از تامپون و یا معاینات زنانه نیز با مشکل مواجه هستند. برخی از زنان همچنین ممکن است دچار اسپاسم مرتبط با آن، در سایر گروه های عضلانی بدن و یا حتی توقف تنفس شوند.
در افراد مبتلا به واژینیسموس اولیه، ذهن و بدن یک واکنش شرطی را در مقابل دخول نشان می دهند.بدن درد پس از دخول را پیش بینی می کند ، به طوری که عضله PC با عدم شل شدن، علیه درد مقاربت از بدن محافظت می کند
سکس یک فعالیتی است که شامل بسیاری از واکنشهای شرطی پیچیده است مقاربت موفق از طریق تجربه و تعامل آموخته می شود، بنابراین سیستم عصبی و عضلات را کشف کنید و به یاد داشته باشید که پس از چند تجربه اول، مقاربت لذت بخش تر می شود. ذهن و بدن با یادگیری پیش بینی مقاربت مثبت و سالم، اجازه ورود می دهد.

واژینیسموس ثانویه

واژینیسموس ثانویه معمولا به تجربه واژینیسموس پس از یک دوره مقاربت بدون درد در زندگی اشاره دارد. یک زن ممکن است سال ها قادر به مقاربت عادی و بدون درد بوده و پس از آن، به طور موقت، دچار این مشکل شود. از علل رایج اختلال واژینیسموس ثانویه می توان به موارد زیر اشاره کرد.

1. درد لگن خاصره با توجه به وضعیت پزشکی، عفونت، ضربه فیزیکی و یا تجاوز، تغییرات وابسته به سن، و یا حوادث فیزیکی از قبیل زایمان.
2. استرس های روحی روانی، اضطراب، ترس، مشکلات رابطه ای، و یا دیگر احساسات مشابه که مربوط به رابطه نامشروع جنسی و هر نوع ضربه در گذشته باشد.
3. پیش بینی درد لگن به علت برخی از شرایط گذشته یا حال
4. علل دیگر

توجه داشته باشید که این تعاریف را می توان در برخی از موارد تغییر داد به عنوان مثال، برخی از زنان قادر به تحمل دخول هستند اما با درد به تدریج رو به افزایش و ناراحتی که در نهایت فعالیت جنسی را متوقف می کند روبرو می شوند و یا ممکن است با حرکت متناوب بعد از دخول دچار اسپاسم لگنی گردند.
در صورت عدم درمان، واژینیسموس اغلب بدتر می شود، چرا که تجربه درد مداوم جنسی باعث شدت انقباض بیشتر و طولانی مدت تر غیر ارادی ماهیچه PC می شود.

واژینیسموس غیر ارادی است وعمدی نمی باشد:
این مهم است که توجه داشته باشید که واژینیسموس عمدا توسط زن ایجاد نمی شود. این اتفاق اغلب غیر ارادی, بدون کنترل عمدی و بدون هیچ گونه آگاهی رخ می دهد. واژینیسموس اغلب دارای انواع علل در پاسخ به ترکیبی از عوامل فیزیکی یا عاطفی است. رمز و راز این مشکل می تواند برای هردو نفر رابطه بسیار خسته کننده و ناراحت کننده ای داشته باشد. با وجود این واقعیت که واژینیسموس غیر ارادی است و می تواند برای هر زنی بوجود بیاید، بسیاری از زنان بعلت احساس شرم شدید هیچگاه به پزشک مراجعه نمی کنند.
پاسخ در ۱۹/بهمن/۱۳۹۲ ۱۶:۳۵:۱۱ از دکتر وب گرد (48,940 امتیاز)

پرسش‌های مرتبط

+2 امتیاز
1 پاسخ
+7 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۰۱/تیر/۱۳۹۳ ۱۷:۴۷:۰۴ در زنان از A.Mona (220 امتیاز)
+5 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۲۸/آبان/۱۳۹۲ ۱۱:۲۴:۵۷ در زنان از maryam no (170 امتیاز)
+4 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۱۹/آبان/۱۳۹۳ ۱۳:۵۳:۳۴ در زنان و مامايي از joojoo (160 امتیاز)
???????
...