Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  انزال زودرس، شایع ترین مشکل در مردان - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۰,۴۲۶ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

انزال زودرس، شایع ترین مشکل در مردان

+5 امتیاز
سلام

دلیل انزال زودرس در مردان را برایم توضیح دهید این مطلب مرا بسیار نگران میکند و به من اضطراب وارد میکند
پرسش ۱۹/بهمن/۱۳۹۲ ۱۷:۱۳:۲۶ در مردان از حمیدرضا (10,190 امتیاز)
برچسب‌گذاری مجدد ۲۲/تیر/۱۳۹۳ ۱۳:۲۲:۱۵

1 پاسخ

+1 امتیاز
یک نگرانی بسیار شایع در میان مردان و شرکای آنها است که تقریبا از هر سه مرد یک نفر انزال زودرس را تجربه می کند. توانایی کنترل پاسخ انزال در داشتن رابطه جنسی خوب برای هر دو نفر رابطه ای ضروری است. در مقاله زیر علاوه بر تعریف به برخی علل و درمان های این اختلال اشاره می شود.
زود انزالی اختلالی می باشد که در آن انزال مرد زودتر از شریک زندگی خود و یا زودتر از زمانی است که خودش می خواهد.
در معیاری دیگر، زمانی به این مشکل اختلال گویند که یک مرد در بیش از پنجاه درصد از برخوردهای جنسی قبل از اینکه شریک جنسی خود رابه اوج لذت جنسی برساند، انزال می شود.
در حالی که معیارهای مورد توافقی وجود ندارد اما رایج ترین تعریف این است : به انزال رسیدن مرد در عرض دو دقیقه بعد از دخول در بیش از پنجاه درصد از برخوردهای جنسی خود.
انزال زودرس دو نوع متمایز دارد: نوع اولیه که از زمان شروع سن بلوغ، و ثانویه که بعدها در زندگی انسان به وجود آمده است.
اکثر مردان انزال زودرس را حداقل یک بار در زندگی خود تجربه می کنند. زمان به انزال رسیدن به طور طبیعی بین افراد مختلف است.

مکانیسم انزال
فرآیند فیزیکی انزال: انتشار و خروج است.

مرحله انتشار، فاز اول است. شامل رسوب مایع منی از مجرای دفران آمپول واتر، کیسه های منی و غده پروستات به داخل پیشابراه خلفی است.
مرحله دوم مرحله خروج که شامل بسته شدن گردن مثانه، پس از انقباضات ریتمیک از مجرای خروجی مثانه، ماهیچه های لگن و پرینه و استراحت متناوب اسفنکترهای خارجی پیشابراه است.

♦علل زیستی

اعتقاد بر این است که سروتونین (5HT) نقش تعدیل کننده در انزال دارد. تعدادی از مطالعات حیوانی اثر مهاری آن را بر روی انزال نشان داده اند. با توجه به اینکه سطح پایین سروتونین در شکاف سیناپسی مناطق خاصی در مغز می تواند باعث انزال زودرس شود، بنابراین استفاده از مهارکننده های انتخابی بازجذب سروتونین (SSRIs) در درمان انزال زودرس موثر است.

نورونهای حرکتی مسول کنترل فاز انتشار و خروج، در ستون فقرات واقع شده اند و به صورت هماهنگ، زمانی که ورودی حسی کافی برای رسیدن به آستانه انزال وارد سیستم عصبی مرکزی می گردد، فعال می شوند.
در یک مطالعه، نود و یک درصد از مردانی که انزال زودرس داشتند، نشان داده شد که پاسخ دهی عصبی در ماهیچه های لگن این افراد سریعتراست.
تمرین های ساده ای که معمولا توسط درمانگران جنسی پیشنهاد میشود به میزان قابل توجهی کنترل انزال زودرس ناشی از عوامل عصبی را بهبود بخشد. اغلب، این افراد ممکن است از ضد اضطراب ها و یا SSRI ها، مانند سرترالین، پاروکستین یا داپوکستین استفاده کنند
گرچه بعضی از مردان استفاده از کرم بی حس کننده را ترجیح می دهند. اما چون ممکن است باعث احساس بی روحی و بی حسی در شریک جنسی شود، توسط درمانگر جنسی به طور کلی توصیه نمی شود.

♦علل روانی:

بی تجربگی و عجله
.افسردگی موقتی
استرس های ناشی از مسائل کاری ومالی،
انتظارات غیر واقعی در مورد عملکرد
سابقه سرکوب جنسی،
فقدان کلی اعتماد به نفس
روابط بین فردی آسیب دیده مانند انزوا و عدم وجود تعاملات اجتماعی
احساسات صدمه دیده
درگیری های عاطفی حل نشده که با رسیدن به صمیمیت عاطفی تداخل ایجاد می کند

♦ انزال زودرس عصبی می تواند به انواع دیگر اختلال عملکرد جنسی منجر شود، و یا بوسیله ایجاد اضطراب در عملکرد باعث تشدید مشکل موجودشود.

تشخیص افتراقی
انزال زودرس باید از اختلال نعوظ مرتبط با یک عارضه پزشکی ، افتراق داده شود. ضمنا تشخیص باید با استفاده از سابقه جنسی بیمار به دنبال کاهش زمان نهفته انزال، کنترل ضعیف قبل از انزال، نارضایتی بیمار یا شریک زندگی مشخص گردد.
انزال زودرس ممکن است هم زمان با اختلال نعوظ رخ دهد، تقریبا نیمی از مردان مبتلا به انزال زودرس به اختلال نعوظ نیزمبتلا هستند.
وقتی مشکلات انزال زودرس به طور انحصاری به علت مصرف مواد باشد، باید اختلال عملکرد جنسی ناشی از مصرف مواد نیز تشخیص داده شود.

درمان

در هنگام تصمیم گیری برای درمان، باید انزال زودرس متغیر طبیعی را از اختلال انزال زودرس مجزا کرد.

• رفتار درمان
• دارو درمانی
( Dapoxetine Priligy ) که به عنوان مهارکننده بازجذب (SSRI) انتخابی برای درمان انزال زودرس به بازار عرضه شده است.
ترامادول (Ultram یا Tramal) ,شبیه به یک ضد افسردگی که در آن سطوح سروتونین و نوراپی نفرین را افزایش می دهد. ( لازم بذکر است با توجه به اینکه این دارو از مشتقات تریاک بوده و اعتیاد آور است، استفاده آن بدون تجویز پزشک در ایران ممنوع می باشد.)
کلومیپرامین (Anafranil)

کرم حساسیت زدایی که در نوک و تنه آلت تناسلی مرد می تواند مورد استفاده قرار گیرد و باعث جلوگیری از انزال زودرس می شود، اگر چه استفاده از این کرم ها ممکن است به کاهش احساس شریک منجر شود.

intracavernous. به عنوان گشادکننده عروق به طور مستقیم به آلت تناسلی مرد تزریق می شود و برای کمک به مردان در کنترل انزال زودرس و حفظ نعوظ خود است. ثابت شده است در بیش از هفتاد درصد از بیماران آزمون موثر است.
پاسخ در ۱۹/بهمن/۱۳۹۲ ۱۷:۱۳:۵۰ از دکتر وب گرد (48,940 امتیاز)

پرسش‌های مرتبط

+3 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۲۰/بهمن/۱۳۹۲ ۱۲:۴۵:۰۲ در مردان از پروانه (13,920 امتیاز)
+10 امتیاز
2 پاسخ
+5 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۲۰/بهمن/۱۳۹۲ ۱۵:۲۴:۵۷ در مردان از حمیدرضا (10,190 امتیاز)
+5 امتیاز
1 پاسخ
+5 امتیاز
1 پاسخ
???????
...