Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  كلوييد (گوشت اضافه) در پشت - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۰,۳۴۹ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

كلوييد (گوشت اضافه) در پشت

+4 امتیاز
سلام من گوشت اضافه در پشتم دارم و اسفند 91 در مشهد دكتر برام هم فريز كرد و هم تزريق ولي بعد يكسال هنوز خوب نشده و يك پماد اسكار دكتر داده ولي هنوز خوب نشده يه كم درد هم ميكنه و ميخاره حالا چكار كنم؟
پرسش ۲۴/بهمن/۱۳۹۲ ۲۱:۰۷:۰۵ در زخم ها از varese paki 2011 (190 امتیاز)
ویرایش ۲۴/بهمن/۱۳۹۲ ۲۱:۳۲:۱۰ از Dr.Shahabi

1 پاسخ

+1 امتیاز
 
بهترین پاسخ

سلام:

هر گاه آسیبی به پوست برسد که موجب التهاب یا زخمی در آن شود،مكانیسم طبیعی بدن به ترمیم زخم‌ می‌پردازد.این سیستم اغلب دقیق عمل میکند به نحوی که اثرمختصری از زخم ایجاد شده باقی می‌ماند ولی گاهی این پروسه به طور معمول پیش نمی‌رود و زخم با ایجاد بافتی قرمز و سفت ترمیم میشود که به نام کلویید یا گوشت اضافه شناخته میشود.

کلویید اغلب از زخم اولیه بزرگتر است و گاهی اوقات خارش دارد. دلیل پیدایش کلویید هنوز دقیقاً مشخص نیست. كلوئيد معمولاً در سياه پوستان شايعتر است و استعداد به آن ممكن است به صورت خانوادگي ديده شود.در افرادی که مستعد کلویید هستند ممكن است پس از هر نوع آسيب پوستي از جمله بريدگي، سوختگي، جوش صورت، گزش حشرات، خالكوبي، سوراخ كردن جهت جواهرات و هر نوع جراحي كوچك ايجاد گردد.

از نظر محل، پیدایش کلویید ممكن است تقريباً در هر جايي از بدن ايجاد شود ولی معمولاً روي سينه، شانه‌ها و لاله‌هاي گوش به وجود مي‌آيد.کلوییدها معمولاً بي‌ضررند و به جز مواردی‌که خارش ایجاد میکنند مشکل خاصی ندارند، هرچند كلوئيدهاي بزرگ ممكن است ظاهر ناخوشايندي داشته باشند و از نظر زیبایی برای بیمار مشکل ساز باشند.

برای درمان کلویید از روشهای درمانی مختلفی میتوان استفاده کرد:
1- استفاده از ژلهای سیلیکونی و فشار درمانی روشهایی هستند که بیمار میتواند در منزل به کار برد.

2- رایج ترین درمان برای کلویید تزریق مکرر آمپولهای کورتونی توسط پزشک است که با فواصل مشخص تزریق میشود.این تزریق ها معمولا اندازه و خارش ضایعه را کم میکند.

3- بهترین روش برای کاهش حجم و قرمزی ضایعه لیزر PDL میباشد.IPL هم در بعضی با موفقیت به کار رفته است.معمولا سه جلسه لیزر برای درمان کلویید کافی است ولی در موارد کلوییدهای احتمال دارد جلسات بیشتری مورد نیاز باشد. لیزر درمواردی که اسکار صرفاً قرمز است روش انتخابی میباشد.استفاده همزمان از تزریق داخل ضایعه و لیزر موثرتر از کاربرد هر کدام به تنهایی میباشد.

4- سرما‌درمانی نیز در درمان کلویید موثر است. این روش معمولاً همراه تزریق داخل ضایعه به کارمی‌رود.معمولاً چند جلسه کرایو تراپی برای درمان لازم است.

5- نهایتاً در صورتی که بیمار به همه روشهای فوق مقاوم باشد باید از جراحی برای درمان کلویید استفاده کرد.قبل و بعد از جراحی باید از تزریق داخل ضایعه و تابش اشعه استفاده کرد تا شانس عود ضایعه به حداقل برسد.دقت کنید که جراحی مخصوصاً در محلهای خاص مثل سینه و پشت ممکن است با عود بدتر از ضایعه اولیه همراه باشد.

پاسخ در ۲۵/بهمن/۱۳۹۲ ۰۱:۱۶:۱۵ از Dr.Khatami (82,650 امتیاز)
انتخاب ۲۵/بهمن/۱۳۹۲ ۰۲:۴۸:۳۴ از Dr.Shidvash

پرسش‌های مرتبط

0 امتیاز
0 پاسخ
+3 امتیاز
1 پاسخ
+4 امتیاز
1 پاسخ
+6 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۲۶/خرداد/۱۳۹۲ ۲۲:۴۱:۱۵ در زیبایی از irantehran (760 امتیاز)
+4 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۰۶/اسفند/۱۳۹۲ ۱۲:۳۲:۱۶ در سلامت پوست از عطایی (200 امتیاز)
???????
...