Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  افزایش وزن - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۰,۳۸۷ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

افزایش وزن

+4 امتیاز
من 24سالمه (دختر) قدم 165 و وزنم 51 کیلو نمیدونم چیکارکنم که افزایش وزن پیداکنم لطفا منو راهنمایی کنید. باتشکر
پرسش ۰۶/اسفند/۱۳۹۲ ۱۲:۲۸:۰۲ در کنترل وزن و تناسب اندام از نانا (190 امتیاز)
برچسب‌گذاری مجدد ۲۵/مرداد/۱۳۹۳ ۰۳:۵۶:۲۳ از Dr.Delroba

1 پاسخ

+2 امتیاز
 
بهترین پاسخ

سلام:

بهتر است به تدریج و با مصرف متعادل مواد غذایی پر انرژی انجام داد. توجه داشته باشید که باید این روند آرام آرام انجام شود تا از عوارض ناگهانی ناشی از افزایش وزن مانند ترکهای پوستی جلوگیری شود. با توجه به اینکه با حدود 6-7 کیلوگرم به وزن ایده ال خود می رسید برای این کار عجله نکنید.

برخلاف رژیم افراد چاق، رژیم هایی که برای افزایش وزن افراد لاغر تجویز می شود، معمولا زمان بر هستند و شاید حتی از یک ماه تا ۳ ماه زمان لازم باشد تا وزن فرد لاغر زیاد شود. به یاد داشته باشید برای حل مشکل لاغری باید صبور باشید.

 ابتدا باید بدانید چقدر کالری نیاز دارید تا به وزن دلخواه خود برسید.تنوع و تعادل را در برنامه غذایی خود رعایت کنید.در صبحانه خود نان سبوس دار و کره بادام زمینی را وارد کنید. از کره بادام زمینی استفاده کنید. می توانید از بستنی ها ویا غذاهای صبحانه آماده دارای بادام زمینی استفاده کنید و یا بادام زمینی را با میوه و سبزیجات میل کنید. بعد از صبحانه و بعد از ظهر خوراک مختصری را فراهم آورید. توجه کنید که این خوراک نباید از تنقلات باشد. شما می توانید آجیل یا میوه خشک را به عنوان خوراک مختصر میل کنید.با افزودن سیب زمینی سرخ شده، استیک ماهی و مرغ سرخ شده، رژیم سالم خود را به رژیم ناسالم تبدیل نکنید. بلکه با مصرف سیب زمینی، ماهی و مرغ پخته شده(آب پز یا بخارپز یا کبابی)، مواد مغذی سالم را به بدن خود وارد کنید.  از کره برای پخت سبزیجات استفاده کنید. از مایونز به عنوان سس در ساندویچ استفاده کنید. سس سالاد را برای مزه دار کردن سالاد به کار برید. از تخم مرغ برای درست کردن سوپ، سس و نان استفاده کنید. تخم مرغ پخته را به سالاد اضافه کنید.  می توانید با افزودن خامه و پنیر پیتزا به ماهی و مرغ مزه بدهید.  پنیر پیتزا را به گوشت، سبزیجات، ماکارونی، سالاد، پوره سیب زمینی و املت بیافزایید. پنیر خامه ای را به روی نان و بیسکویت بمالید. پنیر خامه ای را با سس مخلوط کنید. همچنین می توانید از پنیر خامه ای به همراه میوه و سبزیجات، یک غذای مقوی و سرشار از انرژی درست کنید. پنیر، بادام زمینی، بادام، پسته، سس های سالاد و میوه های خشک را در برنامه غذایی خود قرار دهید. شیرخشک را در سوپ و سس برای تأمین کالری و پروتئین بیافزایید. شیرخشک را می توانید به شیر، پودینگ، پوره سیب زمینی، املت و حتی گوشت اضافه کنید. حتماً در یک وعده غذایی از سبزیجات سبز رنگ، ذرت و مواد نشاسته ای استفاده کنید.  در هر وعده غذایی،2 یا 3 لیوان آب بنوشید. این کار باعث می شود که عمل جذب به راحتی صورت گیرد. تا جایی که می توانید، بنوشید. زیرا نوشیدن باعث می شود که جای خالی بیشتری برای وارد شدن غذاهای پُرکالری داشته باشید. برای افزایش کالری، شیر و آب میوه بنوشید. از نوشابه ها دوری کنید، زیرا آنها فقط دارای کالری می باشند و هیچ ارزش تغذیه ای ندارند. شکلات سیاه بخورید. شکلات سیاه دارای آنتی اکسیدان می باشد. در آخر بازهم ورزش را از یاد نبرید. رژیم افزایش وزن این نیست که هرچه می خواهیم بخوریم، بلکه باید همیشه تنوع و تعادل را، چه در رژیم افزایش وزن و چه در رژیم کاهش وزن، رعایت کنیم.

 

 

 

پاسخ در ۲۴/مرداد/۱۳۹۳ ۱۵:۳۳:۴۲ از Dr.Khatami (82,650 امتیاز)
انتخاب ۲۴/مرداد/۱۳۹۳ ۱۶:۲۱:۰۶ از Dr.Shidvash

پرسش‌های مرتبط

+6 امتیاز
1 پاسخ
+2 امتیاز
0 پاسخ
+6 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۰۸/خرداد/۱۳۹۲ ۱۱:۴۳:۰۲ در کنترل وزن و تناسب اندام از امین ت (180 امتیاز)
+6 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۰۴/خرداد/۱۳۹۲ ۰۹:۵۵:۵۷ در كودكان از مهسا (260 امتیاز)
???????
...