Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  فعالیتهای بدنی و تکرر ادرار - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۰,۴۶۸ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

فعالیتهای بدنی و تکرر ادرار

+6 امتیاز
با سلام

آیا فعالیتهای بدنی مثل ورزش بر افزایش تکرر ادرار موثر است؟
پرسش ۲۴/بهمن/۱۳۹۲ ۱۵:۵۲:۳۱ در سیستم ادراري تناسلي از پروانه (13,920 امتیاز)

1 پاسخ

+1 امتیاز

برخی از زنان در حال خندیدن یا دویدن امکان دارد چند قطره ادرار دفع کنند. عده ای دیگر قبل از دفع چند قطره ادرار، احساس فوریت در ادرار کردن پیدا می کنند. بی اختیاری ادرار ممکن است کم باشد و باعث ایجاد مزاحمت کمی در فرد شود و ممکن است شدید و آزار دهنده و طاقت فرسا نیز باشد.

دفع غیر ارادی ادرار را بی اختیاری ادرار می گویند. میلیونها نفر خانم در سرتاسر دنیا مبتلا به بی اختیاری ادرار هستند. بعضی از خانمها ممکن است در حین خندیدن و یا دویدن چند قطره ادرار دفع نمایند. یک عده دیگر درست قبل از دفع چند قطره ادرار احساس فوریت در ادرار کردن می کنند، طوری که بلافاصله باید خود را جهت ادرار کردن به مکان مناسب برسانند. بسیاری دیگر از خانمها دارای هر دو مشکل (بی اختیاری ادراری حین خندیدن و احساس فوریت در ادرار کردن) می باشند. بی اختیاری ادراری ممکن است اندک بوده و سبب مزاحمت مختصر فرد گردد و ممکن هم است شدید و طاقت فرسا باشد. بعضی از خانمها بعلت بی اختیاری ادراری از شرکت در مهمانی ها، رفتن به خیابان و شرکت در فعالیتهای اجتماعی پرهیز می کنند. گاها بی اختیاری ادراری در حین رابطه زناشوئی اتفاق می افتد و سبب استرس روانی شدید می گردد.
خانمها دو برابر مردان دچار بی اختیاری ادراری می شوند. علت آن ساختمان خاص دستگاه ادراری خانمها، حاملگی، زایمان و یائسگی می باشد. ولی در هر دو مرد و زن بیماریهای عصبی، مشکلات فیزیکی و بالا رفتن سن، سبب بی اختیاری ادراری می شوند.
خانمهای مسن بیشتر از خانمهای جوان مبتلا به بی اختیاری ادرار می شوند. ولی این دلیل بر این نیست که با بالا رفتن سن یک خانم مبتلا به بی اختیاری ادراری خواهد شد. بی اختیاری ادراری یک مشکل پزشکی است و پزشک به شما کمک خواهد کرد که راه حلی برای آن پیدا کنید. برای بی اختیاری ادراری یک درمان منفرد برای همه وجود ندارد، ولی بسیاری از خانمها از جراحی سود می برند.
در بدن مرد و زن برای جلوگیری از بی اختیاری ادراری دو عدد اسفنکتر در مسیر خروجی ادرار قرار دارند که به اسفنکتر داخلی (جنس آن از عضله صاف است، در گردن مثانه قرار دارد و غیر ارادی می باشد، یعنی تحت کنترل ما نیست) و اسفنکتر خارجی (جنس آن از عضله مخطط است، در دور مجرای ادرار قرار دارد و ارادی می باشد، یعنی تحت کنترل ما است) معروف هستند (گالری عکس، شکل 1). برای ذخیره، نگهداری و دفع طبیعی ادرار باید عضلات مثانه و اسفنکترها و عصب گیری آنها طبیعی باشند. بنابراین هر نوع اختلال در عضلات فوق و عصب گیری مثانه و اسفنکترها می تواند منجر به بی اختیاری ادرار شود. مثلا اگر بعلت ضربه به مجرای ادرار (افتادن از بلندی) اسفنکتر خارجی آسیب ببیند، سبب بی اختیاری ادرار می شود.
هنگام ادرار کردن، عضله مثانه منقبض شده و ادرار را بیرون می ریزد. برای دفع ادرار ما باید بطور ارادی اسفنکتر خارجی را شل کنیم تا ادرار خارج گردد. ما از این مکانیسم استفاده می کنیم و تا پیدا کردن زمان و مکان مناسب جهت دفع ادرار، می توانیم جلوی خارج شدن ادرار را بگیریم. اگر مثانه به ناگهان منقبض شود و یا اینکه ما نتوانیم اسفنکتر خارجی را منقبض کنیم، بی اختیاری ادراری اتفاق می افتد. اگر عضله اسفنکتر آسیب ببیند با مختصر افزایش فشار داخل مثانه، ممکن است بی اختیاری ادراری اتفاق بیفتد. در افراد چاق چون فشار وارده از خارج بر روی مثانه افزایش می یابد، هم شیوع بی اختیاری ادراری بیشتر است و هم شدت آن. کاهش وزن به این بیماران کمک می کند که بی اختیاری ادراری را کنترل کنند. 

 

پاسخ در ۲۴/بهمن/۱۳۹۲ ۱۵:۵۲:۵۹ از دکتر وب گرد (48,940 امتیاز)

پرسش‌های مرتبط

+4 امتیاز
0 پاسخ
+4 امتیاز
0 پاسخ
+1 امتیاز
1 پاسخ
+1 امتیاز
0 پاسخ
+4 امتیاز
1 پاسخ
???????
...