Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  پیشگیری و ورزش در ام اس - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۰,۷۸۲ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

پیشگیری و ورزش در ام اس

+3 امتیاز
سلام

مواد غذایی چقدر در ابتلا به ام اس میتوانند موثر باشند؟در فرد مبتلا به ام اس ورزش مفید است ؟با تشکر
پرسش ۲۸/بهمن/۱۳۹۲ ۱۲:۴۷:۵۳ در مغز و اعصاب از پروانه (13,920 امتیاز)

1 پاسخ

0 امتیاز
پیشگیری از ام اس با مصرف قهوه:
خوردن یک فنجان قهوه غلیظ ممکن است به بهبود کارهای روزمره کمک مفیدی کند. کافئین موجود در قهوه از اتصال آدنوزین ( که یکی از 4 واحد ساختمانی DNA هم هست)به وسیله گیرنده‌هایش بر سطح هوشیاری فرد تاثیر می‌گذارد.آدنوزین مولکولی است که همیشه در بدن انسان وجود دارد و نقش مهمی در کمک به کنترل فرآیند بیوشیمیایی از خواب گرفته تا مهار بیداری ایفا می‌کند. قهوه می‌تواند کاربردهای مهمی برای سایر بیماری‌های خودایمنی مانند لوپوس و آرتریت روماتوئید داشته باشد که ناشی از حمله دستگاه دفاعی به بدن خود بیماران هستند.

ويتامينD ، از بروز ام اس جلوگيري مي‌کند:

کسانی که از مقادیر بالای این ویتامین بهره برده‌اند، کمتر در معرض ابتلا به بيماري ام اس قرار می‌گیرند. يکي از بهترين راه‌هاي جذب ويتامين D قرارگرفتن در معرض نور خورشيد است، اين عمل بايد طي سال‌هاي زندگي و به‌طور متوالی انجام شود البته 15 تا 20 دقیقه در طول روز بسیار مفید و کافی است.مصرف مكمل‌های ویتامین D هم در بارداری و سال‌های نخست زندگی كودك، در پیشگیری از ابتلا به ام اس موثر است.
فردی كه مبتلا به ام اس است، اگر استرس نداشته باشد و در محیطی آرام و امن قرار گیرد، درمان او زودتر و راحت‌تر انجام می‌شود. از داروهای رایج برای این كه تعداد حملات را كمتر كند یا به تأخیر اندازد، كورتون است. این دارو را هر هفته یك بار تحت نظر پزشک به‌صورت تزریقی مصرف می‌كنند كه دوره ناتوانی را كم می‌كند. همچنین داروهای دیگری مانند: اینتِرفِرون، ربیف، آمونكس وبتافرون سبب كاهش ناتوانی و به تأخیر انداختن حملات می‌شوند. این داروها منجر به درمان كاملام اسنمی‌شوند اما عاملی مفید در كاهش از بین رفتن میلین‌ها در تارهای عصبی می باشند.

ورزش در درمان ام اس:
ورزش در درمان این بیماران دارای اهمیت فراوان است. اما از ورزش در دوره شدت بیماری باید پرهیز کرد زیرا بیماران مبتلا به ام اس اغلب با خستگی پذیری زودرس مواجهه هستند.ورزش و انجام فعالیت‌های بدنی باید به‌گونه‌ای باشد که فرد را با استرس‌های کاذب و بیهوده رو به رو نکند بلکه موجب نشاط در او شود. نکته قابل توجه این است که بیماران مبتلا، باید از ورزش‌های سنگین و رزمی دوری کنند.

ام اس در زنان باردار:
داروهای ضد اسپاسم،جهت پیشگیری از عفونت‌های ادراری و روان درمانی با تجویز پزشک، برای این بیماران مفید هستند. خانم‌های بارداری که مبتلابه این بیماری هستند، باید آگاهی لازم در مورد افزایش میزان عفونت‌های دستگاه ادراری، یبوست، تشدید خستگی و مشکلات حرکتی در طی بارداری را کسب کنند. زنانی که مبتلا به فلج پاها یا هر 4 اندام هستند در معرض خطر زایمان زودرس می‌باشند.گرچه بعضی زنان علائم پیشرونده نسبتاً کمی در طول دوره بارداری دارند اما بروز بیماری در طول 3 ماه اول پس از زایمان شایع‌تر است. مبتلايان به ام‌اس بايد زندگي بدون فشارهاي روحي، همراه با ورزش، پياده‌روي و موسيقي داشته باشند.هواي گرم براي اين بيماران مناسب نيست. فيزيوتراپي هم در شرایطی كه خسته‌شان نكند براي آن‌ها مفيد است.
پاسخ در ۲۸/بهمن/۱۳۹۲ ۱۲:۴۸:۱۶ از دکتر وب گرد (48,940 امتیاز)

پرسش‌های مرتبط

+4 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۰۷/بهمن/۱۳۹۲ ۲۳:۱۴:۵۱ در مغز و اعصاب از پروانه (13,920 امتیاز)
+3 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۲۸/بهمن/۱۳۹۲ ۱۲:۴۲:۵۹ در مغز و اعصاب از پروانه (13,920 امتیاز)
+2 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۲۹/بهمن/۱۳۹۲ ۱۸:۲۸:۰۰ در مغز و اعصاب از شدکیس (160 امتیاز)
+6 امتیاز
1 پاسخ
???????
...