Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  اثر روانی و درمانی ماری جوانا - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۰,۸۳۷ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

اثر روانی و درمانی ماری جوانا

+5 امتیاز
سلام

لطفا راجع اثرات درمانی و روانی مخدرماری جوانا برایم توضیح دهید آیا گریزی ازآن هست؟متاسفانه همسرم به آن مبتلاست خواهش میکنم راهنماییم کنید
پرسش ۲۸/بهمن/۱۳۹۲ ۱۳:۳۲:۲۴ در آسيب ها و مسموميت از پروانه (13,920 امتیاز)

1 پاسخ

0 امتیاز
تاکنون تمام مضررات و عوارضی که از ماری جوانا ناشی می شود شناخته نشده است . ولی بر اساس تحقیقات انجام شده افرادی که از این ماده مخدر استفاده می کنند به نسبت افراد دیگر زودتر مریض شده و آسیب پذیر ترند این افراد بیشتر از سایرین به پزشک معالجه می کنند. استفاده از ماری جوانا خطر ابتلا به بیماری های سرطانی را افزایش داده و سیستم تنفسی و دفاعی بدن را متزلزل می کند. معمولا افرادی که از ماری جوانا استفاده می کنند به مواد مخدر دیگر و سیگار نیز آلوده هستند بدین ترتیب عوارضی ناشی از این مواد را نمی توان به صورت کامل تشخیص داد. ولی محققان به این نتیجه رسیده اند که خطری که از مصرف پنج نخ ماری جوانا در روز فرد را تهدید می کند با مصرف یک پاکت سیگار درروز برابری می کند.
استفاده از ماری جوانا فردرا بامشکلات شدید تنفسی و ریوی مواجه می کند. سرفه های فراوان همراه با ترشح خلط و عفونت های شدید ریوی از جمله مشکلاتی می باشند که در اثر سوء مصرف ماری جوانا حاصل می شوند. درماری جوانا موادی وجود دارد که سرطان زا بوده و احتمال بروز سرطان را افزایش می دهد. استفاده کنندگان این مواد پک های سریع و عمیقی از ماری جوانا می گیرند و زمان طولانی تری دود ناشی از آن را در دهان و ریه های خود حبس می کنند و همین امر آسیب های ناشی از ماری جوانا را افزایش می دهد.
همان طور که در بالا اشاره شد مصرف ماری جوانا سیستم دفاعی بدن را با ضعف روبرو کرده و قدرت دفاعی بدن را در برابر بیماری ها کاهش می دهد. تحقیقات نشان داده است که استفاده از مشتقات گیاه شاهدانه گلبول های سفید را نابود می کند. تی اچ سی همان ماده موثر و نشئه آوری که در ماری جوانا وجود دارد مستقیما بر روی سلول های عصبی تاثیر گذاشته و بعضی از قسمت های موجود در مغز را که مربوط به حافظه می شود از بین می برد. در برخی از موارد شدت این تخریب آنقدر زیاداست که باعث می شود فرد حتی اتفاقات چند دقیقه پیش را نتواند به یاد آورد.
قدرت تمرکز و حافظه هر انسانی با افزایش سن کاهش یافته و به مرور زمان کمتر می شود ولی فردی که از مشتقات گیاه شاهدانه استفاده می کند با هر بار مصرف این روند را هشت ماه جلو می اندازد.
در افرادی که به استفاده از ماری جوانا معتاد هستند در طولانی مدت عوارض مختلفی ظاهر می شود که از جمله این عوارض می توان به اختلالات ادراکی و شناختی، اختلا ل در درک موقیعت زمانی و مکانی، حساسیت فراوان نسبت به صدا، حس عمیقتر نسبت به اشیاء، احساس قدرتمندی، بی قراری، به هم ریختگی ذهنی و بالا رفتن حس تلقین پذیری اشاره کرد.
ایجاد توهم و سردرگمی از اثرات بسیار خطرناک استفاده از ماری جوانا می باشد. افرادی که از ماری جوانا استفاده می کنند به نسبت افراد دیگر عصبانی تر بوده و دارای اختلالات شخصیتی فراوانی می باشند.

تحمل، وابستگي و ترک
در افرادی که به ماری جوانا معتاد هستند یک نوع تحمل در استفاده از ماری جوانا حاصل می گردد. و میزان وابستگی جسمی به ماری جوانا بسیار کم می باشد. ولی با این حال پس از قطع ناگهانی تی . اچ . سی نشانه ها و علائم ترک مواد مانند عصبانیت، شوریدگی، لاغری، بی خوابی، لرزش و بالا رفتن دمای بدن دیده می شود. در برخی نیز عوارضی مانند حالت تهوع، استرس و سرگیجه دیده می شود. در افرادی که مدت زمان طولانی به استفاده از ماری جوانا وابستگی داشتند عوارضی که در اثر ترک مواد ناشی می شود ممکن است تا هفته ها به طول بیانجامد.
برخي از کارشناسان عقیده دارند که استفاده اجباری و بی اختیاری ماری جوانا از کوکائین، الکل و موادمخدر دیگر به مراتب کمتر است.
همان طور که از عوارض کوتاه مدت و طولانی مدت بر می آید استفاده از ماری جوانا بسیار خطرناک بوده و درهر زمانی ممکن است فرد را با آسیب های جدی مواجه کند. افراد معتاد به ماری جوانا به مرور زمان حافظه کوتاه مدت خود را از دست داده و همین امر سبب می شود تا ذهن آنها قابلیت انجام فعالیت های ذهنی پیچیده را نداشته باشد. و از آنجائیکه استفاده از ماری جوانا بر روی قدرت درک و سرعت عمل نیز تاثیر منفی می گذارد مغز افراد مصرف کننده قادر به پردازش و تجزیه و تحلیل کردن اطلاعات نمی باشد. در این شرایط است که فرد احساس خنگی کرده و مغزش قفل می کند.
اثرات درمانی :
تی اچ سی دارای خواص درمانی مختلفی می باشد چنانکه بر اساس تحقیقات ثابت شده است که اگر این ماده از طریق دهان جذب شود می تواند به درمان بعضی بیماری ها مانند حالت تهوع و استفراغ کمک کند. تی اچ سی به دلیل دارا بودن ماده ای به نام نابیلون دارای خاصیت ضد سرطانی بوده و اثرات این دارو بر سرطان توسط FDA نیز به تائید رسیده است. همچنین از تی اچ سی برای افزایش وزن و به عنوان داروی اشتها آور در بیماران مبتلا به ایدز استفاده می شود.
دلایل مصرف ماری جوانا :
ماری جوانا یکی از مواد اعتیاد آور می باشد که مانند مواد مخدر دیگر ایجاد وابستگی کرده و بعد از مدتی که از مصرف آن بگذرد به نیاز تبدیل شده و فرد دیگر نمی تواند آن را کنترل کند. زمانی که فرد تصمیم به قطع استفاده از ماری جوانا را می گیرد دچار مشکلاتی از قبیل آشفتگی، بی انگیزگی، عدم تعادل جسمی، کاهش وزن و بی خوابی می گردد. این عوارض در برخی موارد ترک کردن این ماده مخدر را با مشکل مواجه می کنند. جوانان و نوجوانان زیادی به سمت استفاده از این ماده مخدر گرایش پیدا می کنند. و مهمترین دلیل آن ارضای حس کنجکاوی و اشتیاق به عضویت در گروهها مختلف می باشد. افرادی که از الکل و سیگار استفاده می کنند بیشتر از دیگران به استفاده از ماری جوانا تمایل دارند.
بر اساس تجربیات، فرزندانی که در خانواده آنها یک یاچند نفر معتاد وجود دارد احتمال معتاد شدنشان افزایش می یابد. همچنین معاشرت با دوستانی که از موادمخدر استفاده می کنند زمینه ساز اعتیاد به ماری جوانا می باشد. بطور کلی تمام جنبه های محیطی و اجتماعی می تواند در استفاده از ماری جوانا تاثیر مثبت داشته باشد. مشکلات فردی از قبیل افسردگی، خشونت، خشم، ناراحتی، کسالت و همچنین افرادی که مورد سوء استفاده جنسی قرار گرفته اند بیشتر از دیگران به استفاده از ماری جوانا گرایش دارند.
عوامل کلی در گرايش به مصرف ماری جوانا
 فشار گروه همسالان و دوستان ناباب
 گرایش فرد در گروههایی که دارای رفتارهای پرخطر هستند
 بافت نامناسب محل سکونت
 دسترسی راحت به مواد
 توصیه و تشویق دوستان
 اعتماد به نفس پائین افراد
 عدم جسارت در گفتن نه
 متزلزل بودن باورهای دینی
 ریسک پذیری بالای فرد
 عدم توانایی در حل مشکلات

رابطه ماری جوانا و دیگر مواد مخدر :
مطالعات فراوان حاکی از آن است که افراد اندکی به استفاده از موادمخد رمبادرت ورزیده اند بدون اینکه ماری جوانا را استفاده کرده باشند اما افرادی که به ماری جوانا اعتیاد دارند 104 مرتبه احتمال استفاده از دیگر مواد مخدر در آنها افزایش پیدا می کند.
درمان :
روش های درمان و ترک اعتیاد در هر فردی متناسب با شرایط او انتخاب می شود. ولی به صورت کلی منظور از درمان رسیدن به مرحله ای است که فرد دیگر به استفاده از مواد مخدر احساس نیاز نکند. برای درمان فرد معتاد ابتدا دوز مواد مخدر مصرفی را کاهش می دهیم زیرا قطع مصرف در اوایل درمان موجب شکست فرد معتاد می شود.
تا سالهای گذشته راه درمان خاصی برای ترک ماری جوانا وجود نداشت و برای درمان آن از همان روش های عمومی استفاده می شد. راه های درمان شامل سم زدایی، رفتار درمانی و عضویت در گروههای خود یاری بود. اما اخیرا پزشکان برای درمان ماری جوانا از روش های مخصوصی استفاده کرده و تمام تمرکز خود را بر روی دوره های مشاوره و عضویت در گروه های خودیاری بنا کرده و دراین درمان ماده مخدر را کم کم کاهش می دهند.

نکته آخر
ماری جوانا با نام های گراس، علف و وید نیز شناخته شده می باشد.
ماری جوانا ماده مخدری است که فرد را برای پذیرش مواد مخدر قوی تر آماده می کند.
ماری جوانا بر خلاف اینکه ماده مخدر ضعیفی می باشد ولی خاصیت توهم زایی دارد.
افرادی که به استفاده از ماری جوانا اعتیاد پیدا می کنند به تدریج در سبک زندگیشان تغییراتی حاصل شده ، شخصیت و اهدافشان دستخوش تغییرات می شود.
فردی که تصمیم به ترک استفاده از ماری جوانا را می گیرد بعد از چند هفته یا چند ماه به بهبودی نسبی می رسد.

مسکالین
مسکالین یک کاکتوس کوچک می باشد که بر روی آن هیچ خاری دیده نمی شود ترکیبات اصلی این کاکتوس مسکال و مواد توهم زا می باشد.
این کاکتوس در گذشته های بسیار دور توسط بومیان شمال مکزیک و جنوب غربی آمریکا در مراسم مذهبی و قبیله ای مورد استفاده قرار می گرفت.
پاسخ در ۲۸/بهمن/۱۳۹۲ ۱۳:۳۳:۳۰ از دکتر وب گرد (48,940 امتیاز)

پرسش‌های مرتبط

+4 امتیاز
1 پاسخ
+5 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۲۸/بهمن/۱۳۹۲ ۱۳:۲۶:۳۱ در آسيب ها و مسموميت از پروانه (13,920 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ
+1 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۰۳/اسفند/۱۳۹۳ ۱۲:۱۳:۲۷ در اعصاب و روان از سیاوش ت. (210 امتیاز)
+3 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۱۰/بهمن/۱۳۹۲ ۰۲:۵۰:۲۸ در ساير موضوعات از حمیدرضا (10,190 امتیاز)
???????
...