Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  کاکتوس و تولید ماری جوانا - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۰,۹۷۹ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

کاکتوس و تولید ماری جوانا

+4 امتیاز
سلام

سوالاتی راجع مخدرها داشتم مسکالین و کاکتوس سن پدرو چیست؟و عوارض استفاده از آنها چیست؟آیا اعتیاد آور است؟نتیجه سوء مصرف آنها جیست؟
پرسش ۲۸/بهمن/۱۳۹۲ ۱۳:۳۹:۵۰ در آسيب ها و مسموميت از پروانه (13,920 امتیاز)
برچسب‌گذاری مجدد ۲۸/بهمن/۱۳۹۲ ۱۳:۴۲:۰۱ از Dr.Shahabi

1 پاسخ

+1 امتیاز
 
بهترین پاسخ
مسکالین
مسکالین یک کاکتوس کوچک می باشد که بر روی آن هیچ خاری دیده نمی شود ترکیبات اصلی این کاکتوس مسکال و مواد توهم زا می باشد.
این کاکتوس در گذشته های بسیار دور توسط بومیان شمال مکزیک و جنوب غربی آمریکا در مراسم مذهبی و قبیله ای مورد استفاده قرار می گرفت.
مسکالین ماده اساسی و اصلی این کاکتوس کوچک می باشد شایان ذکر است که این کاکتوس ها با نام پیوت نیز معروف می باشد که سالیان دراز از آن به عنوان دارویی شفابخش برای درمان دردهای مختلف استفاده شده است. مسکالین از بریدن تکه های فوقانی این کاکتوس تهیه می گردد بدین ترتیب که پس از تکه تکه کردن این قسمت ها آن را خرد کرده و می جوند و یا اینکه آن را می سابند تا به صورت پودر در بیاید و سپس آن را داخل کپسول ریخته مصرف می کنند.
قسمت های فوقانی کاکتوس که از زمین بیرون آمده و به آن تاج کاکتوس می گویند به صورت دکمه های نامتقارنی است که آنها را از ریشه جدا می کنند و بعد از آن خشک می کنند. معمولا این قسمت های دکمه دار را جویده و در آب خیس می کنند و مایعی که از آن حاصل می شود ایجاد مستی می کند.
توهم زایی مسکالین تا 12 ساعت باقی می ماند و دوز آن 3/0 الی 5/0 می باشد.
مسکالین موجود در کاکتوس مسکال برای بومیان بسیار با ارزش بود و بعد از استفاده کردن از این کاکتوس دچار توهمات بصری بسیار شدید می شدند و گاهی اوقات نیز علائمی از بیماری های روانی شدید در آنها دیده شده است.

کاکتوس سن پدرو چیست ؟
کاکتوس دیگری با نام سن پدرو که به نام تریکوسروس پاچانوا نیز معروف می باشد یک نوع کاکتوس خود رو می باشد که در نواحی کوه های آند در کشور پرو و در ارتفاعات آمریکای جنوبی می روید. سن پدرو دارای رشد بسیار سریعی بوده و در برابر تغییرات جوی بسیار مقاوم می باشد این گیاه سالانه در حدود 30 سانتی متر رشدکرده و ممکن است ارتفاع آن تا 6 متر نیز برسد. رد پای استفاده این گیاه در تاریخ به 3000 سال قبل از میلاد مسیح می رسد از نظر شکل ظاهری دارای 6 الی 8 پره در اطراف خود می باشد.
این گیاه نیز توسط جادوگران پرو و آمریکای شمالی در حدود 2200 سال قبل از میلاد مسیح در مراسم آئینی استفاده شده است . وجود نقاشی هایی که بر روی دیواره های غارهای نواحی اطراف پرو دیده شده است استفاده از این کاکتوس را در بین اقوم پرو نمایش می دهد.
این کاکتوس در کشورهایی مانند امریکا، سوئد، آلمان، نیوزلند، نروژ و استرالیا کشت شده و از نظر قانونی نیز مشکلی ندارد.
ماده مخدری که در کاکتوس سن پدرو وجود دارد و قدرت توهم زایی بسیار بالایی دارد مسکالین می باشد. بعد از استفاده از این کاکتوس گیرنده های سروتونین فعال می شود. این کاکتوس نیز مانند کاکتوس مسکال دارای ترکیبات اصلی مسکال که نوعی ماده سمی است می باشد. تهیه این کاکتوس بسیار راحت بوده و درهمه جا و حتی از طریق اینترنت نیز قابل دسترسی می باشد.
این ماده ی توهم زا هرچند مصرف قابل توجه ی در ایران نداشته است اما جدیدا توسط مسافران از خارج از کشور وارد ایران شده است .
این کاکتوس از کاکتوس کوچک هویجی شکلی به دست می آید و همان طور که ذکر شد در بیابانهای مکزیک و آ مریکا به صورت خودرو رشد می کند و همچنین از نظر قانونی مشکلی نداشته و در بعضی مناطق مانند ایالات متحده در جشن های مذهبی و آئینی مورداستفاده قرار می گیرد.
برای اینکه کاکتوس سن پدرو را استفاده کنند ابتدا آن را تکه تکه کرده و بعد از خشک کردن آن را می جوند و سپس می بلعند. یکی از عوارضی که بعد از خوردن کاکتوس بسیار شایع است حالت تهوع می باشد. مسکالین در بینایی اختلال ایجاد کرده و باعث توهم دردید می گردد. همچنین مسکالین به صورت مصنوعی نیز ساخته می شود و از نظر ظاهری شبیه کریستال های نمک می باشد.
نیمه عمر مسکالین درحدود 2 ساعت می باشد و تا 8 الی 9 ساعت اثر آن در بدن باقی می ماند ، این ماده سمی از طریق روده جذب خون می شود و خطر مسمومیت ناشی از آن از انواع دیگر توهم زاها بیشتر است و از نظر مرگ اوری 10 تا 30 برابر مقداری است که استفاده می شود.
همان طور که ذکر شد مسکالین به صورت مصنوعی نیز ساخته می شود و در قالب کپسول های اکستازی مورد استفاده قرار می گیرد.
عوارض عمومی مسکالین
 ایجاد خیال بافی با درجه های مختلف در افراد
 بی قراری
 عدم تشخیص واقعیت از رویا
 سرگیجه
 تپش قلب
 بالا رفتن فشار خون
 بالا رفتن دمای بدن
 ناراحتی های گوارشی

● قدرت اعتیادآوری:
با توجه به تحقیقات انجام شده قدرت اعتیاد آوری مسکالین ضعیف می باشد و موجب وابستگی جسمی و روانی نیز نمی شود. بنابراین فردی که از مسکالین استفاده می کند به زودی در برابر مقدار زیاد این ماده مقاوم شده و تمایل به استفاده روزانه و مستمر در او از بین می رود. همچنین این گیاه سمی باعث ایجاد دردهای در سیستم گوارشی شده و به همین دلیل فرد تمایل خود را برای استفاده از این ماده از دست می دهد.
● نحوه مصرف:
روشهای گوناگونی برای استفاده از مسکالین وجود دارد جوانه های این کاکتوس هم به صورت تازه و هم به صورت خشک قابل استفاده می باشد، کپسول هایی که از این گیاه به دست می اید خوراکی بوده و همچنین به صورت دم کرده مانند چای نیز قابل استفاده می باشد. این کاکتوس به روش دود کردنی نیز استعمال می شود که برای دود کردن از آن از ماری جوانا استفاده می کنند. و لی بهترین روش استفاده از کاکتوس به صورت مایع است .

● استفاده‌های مجاز:
استفاده از جوانه های کاکتوس به عنوان یک رسم مذهبی در بین سرخپوستان مکزیکی بیش از ۲۰۰۰ سال پیش رایج بوده است و دارویی شفابخش برای درمان انواع زخم ها و برونشیت بوده است همچنین از این دارو برای افزایش بینایی استفاده شده است .
● تأثیرات موقت:
مسکالین دارای تاثیرات موقتی از قبیل ایجاد تغییر در درک بینایی و شنوایی، ایجاد توهم موقت، کاهش اشتها، احساس ناخوشایند ذهنی می باشد. کاکتوس می تواند عوارض دیگری از قبیل تهوع، استفراغ، عرق زیاد و رعشه داشته باشد که به دلیل وجود ماده شیمیایی شبه استریکنین است.

● تأثیرات طولانی مدت و خطرات آن:
اثراتی که در طولانی مدت بر اثر استفاده از مسکالین بروز می کند هنوز به طور کامل مشخص نشده است. این دارو خطر ابتلا به اخلالات ذهنی را در افرادی که دارای مشکلات روحی روانی هستند را افزایش می دهند. تحقیقات نشان داده است که وقتی فردی از کاکتوس استفاده می کند مسکالین موجود در آن در کبد تجمع کرده و میزان آن در کبد افزایش پیدا می کند بنابراین برای کسانی که ناراحتی های کبد دارند این ماده سمی بسیار خطرناک می باشد بدین ترتیب مسکالین بیشتر بر روی کبد تاثیر می گذارد تا مغز.

● علایم مصرف مسکالین عبارتند از:
 بزرگی مردمک چشم
 پرحرفی
 بی قراری
 افزایش میزان عرق
● نشانه‌های سوء مصرف:
از آنجا که علائم مشخصی برای سوء مصرف مسکالین یا کاکتوس مشخص نشده است ولی در افرادی که از این گیاه سمی استفاده می کنند نشانه هایی مانند انزواطلبی، عدم تشخیص موقعیت مکانی، حواس پرتی و آشفتگی دیده شده است.
● تداخل دارویی:
استفاده از کاکتوس به همراه الکل بسیار خطرناک بوده و عوارضی مانند اختلالات ذهنی را به دنبال دارد که این عارضه می تواند به عدم تشخیص موقعیت مکانی و بروز رفتارهای وحشیانه به همراه ترس و استفراغ منجر شود.
بنگ:
یکی دیگر از مشتقات بوته شاهدانه بنگ می باشد. این ماده مخدر از سر شاخه های گلدار یا میوه دار و خشک شده شاهدانه به دست می آید که ممکن است ماده صمغی آن گرفته یا نگرفته شده باشد.
عوارض مصرف بنگ
 کاهش میل جنسی
 زمینه ساز اعتیاد به مواد مخدر دیگر
 جنون
 کاهش فعالیت سیستم دفاعی بدن و آسیب پذیری در برابر بیماری ها
 اختلال در تنفس
 اختلال حرکتی

گراس:
این ماده مخدر در زبان انگلیسی به معنای علف بوده و در اصطلاع همان بنگ و ماری جوانا می باشد. گراس درحقیقت همان برگ های بوته شاهدانه می باشد که مانند علف هستند. این برگ ها جمع آوری شده و مانند سیگار استفاده می شوند گاهی نیز مصرف خوراکی داشته و مانند چای دم کرده و می نوشند.
پاسخ در ۲۸/بهمن/۱۳۹۲ ۱۳:۴۲:۳۷ از دکتر وب گرد (48,940 امتیاز)
انتخاب ۲۸/بهمن/۱۳۹۲ ۱۳:۴۷:۱۶ از Dr.Shahabi

پرسش‌های مرتبط

+5 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۲۸/بهمن/۱۳۹۲ ۱۳:۳۲:۲۴ در آسيب ها و مسموميت از پروانه (13,920 امتیاز)
+5 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۲۸/بهمن/۱۳۹۲ ۱۳:۲۶:۳۱ در آسيب ها و مسموميت از پروانه (13,920 امتیاز)
+4 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۲۹/بهمن/۱۳۹۲ ۱۳:۴۱:۰۴ در آسيب ها و مسموميت از پروانه (13,920 امتیاز)
+5 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۲۸/بهمن/۱۳۹۲ ۱۳:۵۴:۳۷ در آسيب ها و مسموميت از پروانه (13,920 امتیاز)
+5 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۲۸/بهمن/۱۳۹۲ ۱۳:۴۶:۴۳ در آسيب ها و مسموميت از حمیدرضا (10,190 امتیاز)
???????
...