Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  شیر بالا آوردن در نوزادان - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۱,۰۹۴ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

شیر بالا آوردن در نوزادان

+11 امتیاز
نوزاد 27 روزه دارم مرتب شیر بالا می آورد پزشک میگوید شیر زیادی را بالا  آورد به اوزیاد شیر می دهید اما ما اگر کمتر از این به اوشیر دهیم بسیار گریه می کند وشیر می خواد درمان این حالت چیه؟
پرسش ۰۷/اردیبهشت/۱۳۹۲ ۱۶:۱۳:۴۴ در كودكان از ahmad (410 امتیاز)
برچسب‌گذاری مجدد ۲۲/تیر/۱۳۹۳ ۱۳:۳۵:۰۸

2 پاسخ

+3 امتیاز
 
بهترین پاسخ

سلام

شیر بالا آوردن در نوزادان شکایت شایعی است که معمولا مادران را خیلی نگران می کند. اگر وزن گیری کودک مناسب با سن است و اگر دفع ادرار و مدفوع نرمال دارد نگران نباشید. برای کنترل این حالت بهتر است چند نکته زیر را رعایت کنید:

1- حتما موقع شیردهی تمام نوک و قسمتی از اطراف پستان در دهان شیرخوار باشد تا کودک هوای کمتری ببلعد.

2- حتما کودک  اول از یک پستان شیر بخورد و بعد از تخلیه کامل ان پستان، کودک را بلند کرده 5 تا 10 دقیقه روی شانه خود به صورت عمودی قرار دهید تا هوای خورده شده خارج شود و بعد کودک را روی دست چپ برای 15 تا30 دقیقه بخوابانید. این کار تخلیه معده را تسریع کرده مانع بالا آوردن شیر می شود.

3- اگر احساس کردید کودک هنوز گرسنه است می توانید این چرخه را مجدد تکرار کنید.

4- اگر استفراغ کودک کاهش نیافت یا بیشتر شد ، باید توسط یک متخصص نوزادان معاینه شود.

موید باشید.

پاسخ در ۱۰/اردیبهشت/۱۳۹۲ ۱۵:۱۲:۲۲ از dr goshtasebi (25,060 امتیاز)
انتخاب ۳۰/اردیبهشت/۱۳۹۲ ۰۹:۵۷:۳۷ از Dr.Shahabi
+4 امتیاز

تقریبا اکثر شیرخواران دچار برگشت محتویات معده (مثل شیر) به مری می باشند، ولی با بزرگ تر شدن شیرخوار به تدریج این حالت بهبود می یابد.

 این عارضه پس از یک سالگی و با بهبود عملکرد دریچه مری برطرف خواهد شد. معمولا حدود 50 درصد کودکان، رفلاکس معده را با شدت‌های مختلف تجربه خواهند کرد و تنها درصد کمی از نوزادان دچار رفلاکس های شدید می‌شوند.

 در نوزادانی که به این عارضه مبتلا هستند، بهتر است تعداد وعده‌های غذایی بیشتر شود و در هر وعده کودک شیر کمتری بخورد. این کار مانع از پر شدن کامل معده می‌شود و احتمال این که به دلیل نقص در عملکرد دریچه بین مری و معده، بخشی از شیری که نوزاد خورده است از معده وارد مری شود، به مراتب کمتر خواهد بود. همچنین پس از شیر خوردن بهتر است وضعیت نوزاد به حالت ایستاده بوده و در صورت امکان بادگلوی وی گرفته شود. ضمنا می توانید عادات شیرخوردن نوزاد خود را تنظیم کنید بدین صورت که هر 2 ساعت یک بار به او شیر دهید که این کار به تداوم و استمرار  در این عمل نیاز دارد.

در اغلب موارد این عارضه نیازمند درمان‌های جدی نیست و اگر وضعیت نوزاد از نظر وزن‌گیری مناسب باشد، این وضعیت با رشد کودک بهبود خواهد یافت.

لازم بذکر است همیشه گریه نوزادان ناشی از گرسنگی نمی باشد و حتی با توجه به سن نوزاد، بخشی از گریه می تواند به دلیل کولیک نوزادی باشد و نباید با هر نوع گریه نوزاد به وی شیر ارائه نمود.

پاسخ در ۱۰/اردیبهشت/۱۳۹۲ ۱۵:۵۸:۳۴ از Dr.Delroba (78,940 امتیاز)
ویرایش ۱۵/اردیبهشت/۱۳۹۲ ۱۰:۱۴:۵۸ از Dr.Delroba

پرسش‌های مرتبط

+7 امتیاز
1 پاسخ
+3 امتیاز
0 پاسخ
+4 امتیاز
0 پاسخ
+2 امتیاز
0 پاسخ
+5 امتیاز
0 پاسخ
پرسش ۰۲/بهمن/۱۳۹۲ ۰۹:۰۴:۰۰ در كودكان از جعفری (170 امتیاز)
???????
...