Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  ترک اعتیاد با مواد جدید - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۰,۳۱۳ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

ترک اعتیاد با مواد جدید

+4 امتیاز
سلام

به تازگی فهمیدم پسرم سیگار میکشد آیا ممکن است بعد از سیگار به مواد مخدر دیگر کشیده شود؟برای ترک سیگار چه موادی به عنوان کمک وجود دارد که بتوان از آنها استفاده کرد؟
پرسش ۲۹/بهمن/۱۳۹۲ ۱۸:۳۵:۰۴ در ساير موضوعات از حمیدرضا (10,190 امتیاز)

1 پاسخ

0 امتیاز
اگر فرزند شما سیگار می‌کشد یا حدس می‌زنید که این کار را انجام می‌دهد، سعی کنید از هرگونه تهدید یا اقدام خشونت‌آمیزی جلوگیری کنید. در این مواقع تا آنجا که می‌توانید منطقی باشید و دراین‌باره خیلی عادی با فرزندتان به‌عنوان یک فرد بالغ گفت و گو کنید. از او بپرسید به چه دلیل سیگار می‌کشد. برای مثال ممکن است وجود یک دوست سیگاری و تشویق‌هایش علت این موضوع باشد. در این صورت او را به قطع رابطه با دوستش مجبور نکنید. ممکن است فرزند شما برای تقلید از خواهر یا برادر بزرگ‌تر یا والدینش سیگار کشیدن را شروع کرده یا می‌خواهد استقلال‌طلبی خودش را اثبات کند.
به‌هرحال می‌توانید مخالفت خود را با سیگار کشیدن او اعلام کنید و در عین حال به او یاد بدهید که چه‌طور می‌تواند به‌درستی همرنگ جماعت شود.
به یاد داشته باشید
- اگر والدین سیگاری نباشند تمایل فرزندانشان به سیگار کشیدن کمتر می‌شود.
- اگر جزو والدینی هستید که ترک سیگار برایتان دشوار است، تجربیات خود را با فرزندانتان در میان بگذارید.
- خطرات سیگار کشیدن برای سلامت را به فرزندانتان گوشزد کنید و به روی مواردی چون دشواری تنفس و هدر دادن پول تأکید داشته باشید.
الگوی خوبی باشید
اگر می‌خواهید فرزندتان سیگاری نشود، باید به‌عنوان یک فرد غیرسیگاری الگوی خوبی برای او باشید. تحقیقات دانشمندان نشان می‌دهد که اگر والدین کودکان سیگاری نباشند، احتمال سیگاری شدن آن‌ها کمتر است. پس اگر شما فردی سیگاری هستید و می‌دانید که ترک سیگار چه‌قدر دشوار است، تجربه‌های خود را با فرزندتان در میان بگذارید و این نکته را خاطرنشان کنید که سالانه بابت سیگار کشیدن چه‌مقدار از پولتان را به هدر می‌دهید. به این ترتیب، این فرصت را برای کودکان ایجاد می‌کنید که از اشتباهات شما درس‌های ارزشمندی بیاموزند. به‌علاوه اگر فرزند شما درک کند که ترک سیگار تا چه حد برای‌تان مهم است، ممکن است برای همیشه از سیگار کشیدن منصرف شود.
پیشگیری کنید
پیشنهادهایی برای جلوگیری از سیگار کشیدن فرزندان عبارتند از:
- به هیچ‌کس اجازه ندهید داخل منزل شما سیگار بکشد.
- هرگز از فرزندتان نخواهید که برای شما یا فرد دیگری سیگار بخرد.
- همه افراد خانواده را به ورزش و فعالیت بدنی تشویق کنید.
- درباره اثرات سوء سیگار کشیدن با فرزندتان صحبت کنید.
- اجازه ندهید که فرزندتان برای شما یا سایرین سیگار روشن کند.
- اگر در میان افراد خانواده فردی سیگاری دارید، مطمئن شوید که سیگار او دور از دسترس کودکان قرار دارد.
آموزش دهید
- اثرات سوء سیگار کشیدن و بروز بیماری‌های ناشی از آن معمولاً در سنین میانی عمر افراد بروز می‌کند. بنابراین دراین‌باره با فرزندتان صحبت کنید. می‌توانید اثرات نامطلوب سیگار کشیدن را این‌طور بازگو کنید: سیگار کشیدن باعث پایین آمدن سطح سلامت افراد می‌شود و به‌تدریج تنفس را دشوار می‌کند. به‌علاوه افراد سیگاری همیشه برای سایر هم‌سن و سالانشان جذاب نیستند و پولی را که می‌توانند برای خرید لباس یا سایر مایحتاج‌شان مصرف کنند، به هدر می‌دهند. همچنین اثرات نامطلوب سیگار کشیدن حتی ممکن است در افرادی که هر روز هم سیگار نمی‌کشند بروز کند.

بعضی از مضررات سیگار:
ابتلا به سرطان ریه، مری، حلق، مثانه، خون و غیره را افزایش می دهد. همچنین ابتلا به بیماری آب مروارید چشم در افراد سیگاری دو برابر افراد سالم می باشد. خطر بیماری کرونر قلبی افراد سیگاری را تهدید می کند. یکی از شایعترین عوارض سیگار بیماری های تنفسی می باشد. خونریزی مغزی و سکته مغزی یکی دیگر از تبعات کشیدن سیگار می باشد.فشار خون بالا، بیماری های تیروئید، پوکی استخوان و یائسگی زودرس از عوارض خطرناک استفاده از سیگار می باشد.

روش‌های ترک سیگار با جانشین کردن نیکوتین (نیکوتین درمانی برای ترک سیگار)
«چسب نیکوتین»، «آدامس نیکوتین»، «اسپری نیکوتین»، کدام‌یک از این ها را برای ترک سیگار انتخاب می‌کنید؟ به‌طور معمول این کلمات را در پشت شیشه داروخانه‌ها مشاهده می‌کنید و هربار وسوسه می‌شوید از یکی از این روش‌های ترک سیگار استفاده کنید. فکر می‌کنید کدام‌یک از این روش‌ها مناسب‌تر و کاربردی‌ترند؟
نیکوتین؛ نوعی دیگر
در دنیای پزشکی امروز، این روش‌ها را «نیکوتین درمانی برای ترک سیگار» می‌دانند. چسب، آدامس، اسپری حاوی نیکوتین، برای افرادی که قصد دارند سیگار را ترک کنند ولی حسابی از نرسیدن نیکوتین به بدنشان شاکی هستند و تحمل علایم ناشی از ترک سیگار را ندارند، مفید است. درصورتی‌که شما از این محصولات استفاده کنید، می‌توانید به‌راحتی با ترک سیگار کنار بیایید. این محصولات در بازار فراوان‌اند؛ آدامس، چسب، اسپری، قرص‌های لوزی شکل. متخصصان می‌گویند استفاده از این محصولات در صورتی موثر است که همراه با یک برنامه تغییر رفتاری باشد. حتی اگر قرار است شما با استفاده از این محصولات سیگار را کنار بگذارید، بهتر است تحت نظارت یک مشاور و روان‌شناس نیز باشید تا به شما در تغییر الگوی رفتاری‌تان کمک کند، به شما یاد دهد که در شرایط استرس‌زا چگونه با استرس خود کنار بیایید تا دوباره به سراغ سیگار نروید.
• چسب‌های نیکوتین‌دار
این چسب‌ها مقدار مشخصی نیکوتین را در بدن آزاد می‌کنند. به‌طور معمول هنگامی‌که سیگار می‌کشید، در زمان کوتاهی مقدار زیادی نیکوتین از طریق ریه‌ها وارد جریان خون شما خواهد شد. این چسب‌ها این خصوصیت را دارند که به آرامی و طی زمانی حدود سه ساعت نیکوتین را از طریق پوست بازویتان وارد جریان خون شما خواهند کرد. این چسب‌ها دقیقاً مثل چسب‌زخم‌های معمولی هستند و در اندازه‌ها شکل‌های گوناگون در بازار موجودند. به‌طور معمول چسب‌هایی که اندازه بزرگتری دارند، مقدار بیشتری نیکوتین را جذب پوست شما می‌کنند. شما باید این چسب را در تمام طول روز روی پوست خود بچسبانید. به‌طور معمول لازم است هر 24ساعت یک‌بار این چسب‌ها را تعویض کنید البته برخی از این نوع چسب‌ها فقط در هنگام بیداری روی پوست چسبانده شده و در هنگام خوابیدن از روی پوست جدا می‌شوند. استفاده از این چسب‌ها، علایم ترک سیگار مثل کسالت، خواب‌آلودگی، بدخلقی و کاهش تمرکز را در شما کاهش می‌دهد. البته عوارض جانبی مثل التهاب پوست، سرگیجه، تپش قلب، اختلال در خواب، سردرد، تهوع و استفراغ را برای این چسب‌ها نام برده‌اند.
• آدامس‌های نیکوتین‌دار
آدامس‌های نیکوتین‌دار، سریع‌تر از چسب‌های نیکوتین‌دار، نیکوتین را به مغز می‌رسانند ولی برخلاف سیگار کشیدن که ناگهان نیکوتین خون را با جذب شدن از مخاط ریه‌ها افزایش می‌دهد، به‌آرامی نیکوتین خود را بالا خواهند برد. شما نباید این آدامس‌ها را مانند یک آدامس معمولی بجوید بلکه جویدن این آدامس‌ها راه و روش خاص خودش را دارد که باید آن را یاد بگیرید. شما باید هنگامی که این آدامس را در دهانتان قرار می‌دهید، برای لحظاتی آن را بجوید و سپس آن را درگوشه لپ‌تان –بین دندان‌ها و گونه- «پارک» کنید. در این صورت نیکوتین آن به آرامی آزاد شده و از طریق مخاط دهان‌تان جذب می‌شود. اگر دایم به جویدن این آدامس ادامه دهید، نیکوتین آن وارد بزاق دهان‌تان شده و شما آن را می‌بلعید. به‌دنبال بلعیدن نیکوتین این آدامس دچار دل‌درد شده و هوس کشیدن سیگار را پیدا می‌کنید. این آدامس‌ها در دوزهای 2میلی‌گرم و 4میلی‌گرم در دسترس هستند. اگر شما در طول روز کمتر از 24عدد سیگار می‌کشید، از نوع 2میلی‌گرم استفاده کنید و اگر بیش از این سیگار می‌کشید نوع 4میلی‌گرم را به شما توصیه می‌کنیم. هر عدد از آدامس‌ها یک روز به شمار می‌رود و شما نباید بیش از 24عدد آدامس را در طول روز استفاده کنید. قبل از شروع مصرف این آدامس‌ها، مصرف دخانیات را ترک کنید. 15دقیقه قبل از مصرف این ‌آدامس‌ها و در حین جویدن آن، از خوردن و نوشیدن خودداری کنید. یک ماه به جویدن این آدامس‌ها ادامه دهید و سپس کم‌کم تعداد آدامس‌هایی را که در طول روز مصرف می‌کنید، کاهش دهید. بهتر است پس از سه ماه مصرف این آدامس‌ها، استفاده از آن را قطع کنید و بیش از سه ماه به جویدن آدامس‌های حاوی نیکوتین ادامه ندهید. درصورتی‌که این آدامس‌ها به ترمیم‌های دندان‌هایتان، روکش‌ها و یا دست دندان‌تان چسبید، به کمک دندانپزشک‌تان آن را جدا کنید چون این آدامس‌ها چسبنده‌تر از آدامس‌های معمولی بوده و می‌توانند موجب آسیب ترمیم‌های دندان‌هایتان شوند.
پاسخ در ۲۹/بهمن/۱۳۹۲ ۱۸:۳۸:۱۱ از دکتر وب گرد (48,940 امتیاز)

پرسش‌های مرتبط

+4 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۱۲/خرداد/۱۳۹۲ ۰۹:۴۹:۱۸ در اعصاب و روان از ha (290 امتیاز)
+3 امتیاز
0 پاسخ
پرسش ۰۶/اسفند/۱۳۹۲ ۱۳:۲۶:۳۱ در اعصاب و روان از sima.salamat (420 امتیاز)
+4 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۲۹/بهمن/۱۳۹۲ ۱۷:۵۴:۱۷ در ساير موضوعات از حمیدرضا (10,190 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۰۳/اسفند/۱۳۹۳ ۱۴:۴۶:۱۸ در ساير موضوعات از مبین ج. (230 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ
???????
...