Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  کاردیومیوپاتی و انواع آن - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۰,۹۸۹ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

کاردیومیوپاتی و انواع آن

+3 امتیاز
سلام

فردی هستم 50 ساله مبتلا به بیماری قلبی
راجع کاردیومیوپاتی و انوان آن برایم  توضیح دهید.
پرسش ۳۰/بهمن/۱۳۹۲ ۱۲:۵۵:۱۲ در قلب و عروق از حمیدرضا (10,190 امتیاز)
برچسب‌گذاری مجدد ۲۲/تیر/۱۳۹۳ ۱۳:۳۵:۳۹

1 پاسخ

0 امتیاز


یکی از بیماری هایی که عضله قلب را درگیر می کند، کاردیو میوپاتی نام دارد. کاردیومیوپاتی به معنی اختلال التهابی عضله قلب است که در آن عضله قلب ضعیف شده و نمی تواند خون را به نحوه مؤثری پمپاژ کند. اختلال در عملیات و فعالیت قلب در نهایت ریه ها، کبد و دستگاه گردش خون را از کار می اندازد. این اختلال در مردان شایع‌تر است .
اسم این بیماری از ریشه کاردیو به معنای قلب، میو به معنای ماهیچه و پاتی به معنای بیماری می باشد. علل شناخته شده کاردیو میوپاتی بسیار هستند و شامل بیماری‌های عروق قلب و دریچه ای قلب می‌شود.
کاردیومیوپاتی عموما به سه طریق رخ می دهد و همه آنها بر توانایی قلب برای پمپاژ خون و رساندن خون به سایر قسمت‌های بدن اثر می‌گذارد.

علائم ونشانه ها
در برخی بیماران در مراحل اولیه این بیماری هیچ علامت خاصی دیده نمی‌شود. کم کم علائم با پیشرفت بیماری ظاهر می‌شود. این علائم به همراه سندرم معروف به نارسایی قلبی احتقانی هستند. برخی از این علائم شامل موارد زیر می شود:
 احساس تنگی‌نفس در زمان فعالیت و یا حتی در زمان استراحت
 ورم در ناحیه پایینی بدن (پا و مچ پا)
 باد کردن شکم با مایع
 احساس خستگی و کوفتگی در بدن
 تپش قلب و ضربان نامنظم قلب
 گیجی، سرگیجه، دوران سر، ضعف و غش
 از دست دادن میل جنسی
 از دست دادن اشتها
 سرفه همراه با خلط خونی کف دار
چندان مهم نیست که بیمار به کدام نوع از این بیماری مبتلا باشد، علائم و نشانه های این بیماری گرایش به پیشرفت دارند با گذشت زمان در صورت عدم درمان، در بعضی افراد این علائم و به هم خوردگی حالت های عمومی بدن، سریعاً پیشرفت می کند، این موضوع در حالی است که در مورد دیگر بیماران، این بیماری در یک سطح مشخص متوقف می شود و پیشرفت نمی کند. در برخی دیگر از بیماران، کاردیومیوپاتی گشاد می شود. شایعترین نوع از انواع این بیماری، احتمال دارد بیمار خود به خود کاملاً بهبود شود.

انواع:
 کاردیومیوپاتی گشاد شده
این نوع از بیماری شایعترین شکل کاردیومیوپاتی است. در این نوع از اختلال، بطن چپ قلب -به عنوان حفره اصلی پمپاژ قلب- بزرگ شده (گشاد شده) و قادر به پمپاژ با قدرت زیاد نمی باشد. گرچه این نوع می‌تواند در هر سنی اتفاق بیفتد، اما عموما در میانسالان رواج دارد و مردان را بیشتر از زنان درگیر می کند. در برخی افراد این عارضه به صورت ارثی وقوع پیدا می‌کند.
هموکرماتوز اختلالی است که در آن بدن فرد بطور منظم و عادی متابولیسم آهن را انجام نمی دهد، و باعث جمع شدن آهن در ماهیچه قلب می‌شود. این واکنش منجر به ضعیف شدن ماهیچه قلب و در نتیجه ایجاد یک کاردیو میوپاتی گشاد شدهDilated شود.
 کاردیو میوپاتی هیپرتروفیک
این نوع از بیماری رشد غیر طبیعی (کلفت شدن) ماهیچه قلب را شامل می شود که عمدتا بر ماهیچه بطن چپ تاثیر می گذارد. رشد غیر طبیعی قلب، باعث سفت شدن عضله های قلب شده و احتمال دارد اندازه حفره پمپ کننده کوچک‌تر از حالت معمول شود، و با عمل قلب برای رساندن و به گردش در آوردن خون به سایر قسمت ها تداخل پیدا کند. کاردیومیوپاتی هیپرتروفیک هر سنی را مبتلا می کند. اما این نوع بیشتر در افرادی شیوع پیدا می کند که در دوران طفولیت تشخیص این بیماری در آنها داده می شود. پژوهش‌ها نشان می دهد ژن‌های غیرطبیعی افراد را مساعد به کاردیومیوپاتی هیپرتروفیک می کند. بیشتر افرادی که به این نوع از بیماری مبتلا می شوند، سابقه فامیلی از بیماری دارند.
 کاردیومیوپاتی محدود کننده
ماهیچه‌های قلب در افراد با این نوع از بیماری سخت شده، همچنین قابلیت انعطافی آن کم می‌شود، و با بازشدن و پرشدن بطن‌های قلب با خون در بین ضربانات قلب یا انقباضات تداخل پیدا می کند. این نوع بیماری اغلب تمایل به تاثیر بر افراد پیر را دارد و به نسبت 2 نوع دیگر از شیوع کمتری برخوردار است. این نوع کاردیوپاتی می‌تواند بی هیچ دلیل شناخته شده‌ای اتفاق افتد، یا احتمال دارد در نتیجه بیماری‌های دیگری در بدن که بر قلب تاثیر می گذارند، ایجاد شود. به طور مثال: آمیلوئیدز است، یک وضعیت نادر که در آن پروتئین‌های غیرطبیعی حاضر در خون بر روی قلب رسوب می‌کنند.
علل
در اکثر افراد، علت کاردیو میوپاتی شناخته نمی شود. در برخی موارد، پزشکان علل اصلی یا علل همکار در ایجاد این بیماری را که شامل بعضی از آنهایی که تاثیر بر قلب و سیستم قلبی عروقی می‌گذارند، می باشد. برای مثال، هر یک از وضعیت های ذیل احتمال دارد علت یا در ارتباط با گشاد شدن و کاهش عملکرد قلب باشد:
 بالا بودن فشارخون به صورت دائمی
 انواع عارضه‌های دریچه‌ای قلب
 آسیب رسیدن به بافت قلب که از حمله قلبی ناشی می شود.
 بالا بودن ضربان قلب به صورت مزمن
 اختلالات متابولیک، مثل بیماری تیروئید یا دیابت
 بروز سوء تغذیه که از ویتامین های اساسی و املاح معدنی مانند تیامین( ویتامین ب-۱)، سلینیوم، کلسیم و منیزیم می باشد.
 حاملگی در زنان
 مصرف بیش از اندازه الکل در سال‌های زیاد
 استفاده زیاد از کوکائین یا داروهای ضد افسردگی، مانند داروهای ضد افسردگی ۳ حلقه ای
 بکارگیری داروهای شیمی درمانی برای درمان سرطان
 بعضی از عفونت‌های ویروسی، که احتمال دارد به قلب آسیب برساند و کاردیو میوپاتی را برانگیزانند.
 تغییر و جایگزینی در بافت چربی به جای فیبرهای عضله قلب
 عفونت ویروسی عضله قلب
 جمع شدن بیش از اندازه آهن در کبد، لوزالعمده ، پوست
 استرس
 کم خونی شدید
 آتاکسی فریدریش (یک نوع بیماری عصبی ارثی )
 رسوب ماده آمیلوییدی (یک ماده پروتئینی غیرطبیعی که در بافت ها رسوب می کند) به علت سایر اختلالات
عللی که خطر ابتلا به این بیماری را افزایش می دهند عبارتند از:
 افراد بالای 60 سال
 اضافه وزن و چاقی
 استعمال دخانیات
 الکیسم
 سابقه خانوادگی بیماری سرخرگ های قلب یا کاردیومیوپاتی
 مصرف بعضی از داروهای مثل ضدافسردگی و داروهای ضد روان پریشی
 استفاده بیش از حد از بعضی مواد مثل الکل و کوکائین
 مبتلایان به دیابت شیرین
 افزایش کلسترول خون

زمانی که نیاز به مشاوره پزشکی است:
زمانی که احساس ناخوشایندی از بروز بیماری داشتید، پزشک خود را ملاقات کنید. جهت یک ارزیابی و تشخیص اگر شما یک یا بیشتر از علائم و نشانه های در ارتباط با کاردیو میوپاتی دارید، اگر دارای درد در قفسه سینه که بیشتر از چند دقیقه طول می‌کشد هستید یا اگر شما مشکل جدی در تنفس کردن دارید، حتما به پزشک مراجعه کنید.
به جهت اینکه کاردیومیوپاتی بیشتر اوقات در بیش از یک نفر از اعضای فامیل ایجاد می‌شود، با پزشک خود و اعضای خانواده صحبت کنید، اگر شما تحت تاثیر قرار گرفته‌اید، احتمال دارد پزشک توصیه کند که اعضای خانواده نیز جهت اطمینان از سلامتی در مقابل این بیماری مورد معاینه قرار بگیرند.

عوارض
از جمله عوارض این بیماری می توان به موارد زیر اشاره کرد:
 لخته های خون.
این بیماری از هر نوعی که باشد، می‌تواند موجب تشکیل لخته های خونی بیشتر در قلب فرد شود. اگر لخته های ایجاد شده به بیرون از قلب پمپاژ شوند و وارد سیستم جریان خون فرد شوند، آنها می‌توانند عروق خونی را بسته و جریان خون را به اعضای حیاتی، مانند قلب و مغز را دچار اختلال کنند. اگر لخته ها در طرف راست قلب فرد بیمار تشکیل شود، آنها ممکن است به طرف ریه‌ها بروند. جهت کاهش خطر، احتمال دارد پزشک یک رقیق کننده خون تجویز کند (داروهای ضد انعقاد).

پاسخ در ۳۰/بهمن/۱۳۹۲ ۱۲:۵۵:۴۶ از دکتر وب گرد (48,940 امتیاز)

پرسش‌های مرتبط

+2 امتیاز
0 پاسخ
+3 امتیاز
1 پاسخ
+4 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۳۰/بهمن/۱۳۹۲ ۱۲:۴۷:۲۸ در قلب و عروق از حمیدرضا (10,190 امتیاز)
+2 امتیاز
0 پاسخ
پرسش ۱۶/مهر/۱۳۹۲ ۱۴:۰۰:۰۵ در قلب و عروق از sia (170 امتیاز)
+3 امتیاز
0 پاسخ
پرسش ۳۱/فروردین/۱۳۹۳ ۰۱:۱۲:۲۴ در قلب و عروق از asus (150 امتیاز)
???????
...